Auteur |
Onderwerp |
|
HansWerner
2 berichten |
Geplaatst - 29 jan 2010 : 17:38:03
|
Beste koplopergebruikers,
Ik ben pas begonnen met weer eens de treinbaan uit te pakken. Bij het maken van een baanplan wil ik rekening houden met bezetmelders en de kosten. Koploper lijkt mij het aangewezen programma om via pc te gaan gebruiken. Bij het aanleggen van een perron wil ik korte en lange treinen netjes voor het perron laten stoppen. Hiervoor dienen natuurlijk meerdere bezetmelders te komen. De vraag is nu kunnen dit buiten de inrij en stopsectie hier tussen deze ook virtueele melders zijn? Wat is het nadeel hiervan.
Alvast bedankt voor de antwoorden.
grt
Hans |
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 29 jan 2010 : 20:20:16
|
Hans,
Dit kunnen geen virtuele melders zijn. Er zijn dus ook geen nadelen aan verbonden
Mvg, Paul. |
|
|
prehorst
Netherlands
603 Posts |
Geplaatst - 30 jan 2010 : 20:09:25
|
Hans
Er is een minder elegante manier om dit op te lossen, ik heb dit zelf ook gedaan. Maakt de stopsectie zolang dat de korste trein midden voor het perron stopt. Als een langere trein verder langs het perron moet stoppen regel je dit met doorrijden in cm. per trein voor het betreffende blok. Zo kan je iedere trein late stoppen waar je wilt en heb toch maar 2 bezetmelders nodig voor 1 blok. Alleen zullen langere treinen langer, het stuk van doorrijden in cm., op de minimale snelheid rijden
Met vriendelijke groeten Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix ) |
|
|
santhe
Netherlands
212 Posts |
Geplaatst - 30 jan 2010 : 20:44:09
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door prehorst
Hans
Er is een minder elegante manier om dit op te lossen, ik heb dit zelf ook gedaan. Maakt de stopsectie zolang dat de korste trein midden voor het perron stopt. Als een langere trein verder langs het perron moet stoppen regel je dit met doorrijden in cm. per trein voor het betreffende blok. Zo kan je iedere trein late stoppen waar je wilt en heb toch maar 2 bezetmelders nodig voor 1 blok. Alleen zullen langere treinen langer, het stuk van doorrijden in cm., op de minimale snelheid rijden
Met vriendelijke groeten Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix )
Niet echt handig want na een wisseling van wagons (zodat de treinlengte verandert) moet je alles gaan zitten wijzigen.
Theo. |
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 31 jan 2010 : 13:34:41
|
Hallo Theo,
Dat hoeft geen probleem te zijn omdat je het doorrijden in cm (sec) per treintype kunt instellen. Als je rijtuigen uit je trein haalt, lijkt het mij handig er ook een ander treintype van te maken. Dan is dit probleem in ieder geval opgelost.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
|
Onderwerp |
|