Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 767 / Bezoekers Vandaag: 11460
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 813
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Hulp nodig bij draaischijf
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

ton rijnaard

Netherlands
50 berichten

Geplaatst - 27 jan 2010 :  21:13:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste koplopers,

Ik heb 2 problemen en misschien kunnen mensen mij hier helpen.
Ik heb een testbaan gemaakt om erachter te komen hoe koploper werkt een aantal punten heb ik nu onder de knie.

1 mijn draaischijf werkt nu naar behoren handmatig nu zou ik wilen dat deze opgenomen wordt in het automatisch rijden.
Dit wil mij totaal niet luken om de trein op de draaiscijf te krijgen en deze dan te laten draaien naar en bepaald spoor. Wie weet wat ik fout doe of waar ik moet zoeken.

2 ik heb een vaste route gemaakt en kom 2 maal op blok 9 maar ik heb eerste keer aangegeven dat hij moest keren in blok 9 en de 2e ker moet hij dit niet doen en doorrijden naar blok 13 maar hij keert elke keer in blok 9. Is het mogelijk dat ik iets wil maar niet kan. Kan je maar 1x een blok benaderen in de vaste route.

ik heb mijn tesbaan toegevoegd.
Alsvast bedankt voor het meehelpen

Vriendelijk groeten Ton Rijnaard

Download Attachment: Testbaan3.bck
62 KB

hubertus

Netherlands
1958 Posts

Geplaatst - 27 jan 2010 :  21:36:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Ton,

Over je 2e vraag. Bij de eigenschappen van blok 12 (neem aan dat je dat blok bedoelt opv blok 9) heb je bij de richtingen uit blok 5 een vinkje gezet bij naar 13. Dat vinkje hoort er niet.

Overigens heb je bij de wisselstraten de wisselstanden precies andersom geselecteerd dan de maker van het programma het heeft bedoeld. Bij een wissel geeft de zwarte poot (gele poot indien opgenomen in een wisselstraat) de stand van het wissel op de baan, de blauwe poot zoals het wissel niet staat.
Ook heb je niet altijd alle benodigde wissels in een wisselstraat opgenomen.

Huub

Ga naar bovenaan de pagina

ton rijnaard

Netherlands
50 Posts

Geplaatst - 27 jan 2010 :  22:30:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Huub,

Bedankt voor je snelle reactie ik heb het vinkje verwijderd en zal het morgen uit proberen.
Wat de wissels betreft dit was bekend ik had ze namelijk allemaal verkeerd op de decoder aangesloten en omdat het een testbaan is vond ik dit niet zo erg.
Ik begrijp nu ook als iemand anders je bck file bekijk dat hij meteen denk het klopt niet zal het morgen ook aan passen en meteen kijken waar ik de wissels niet benoemd heb.
Laat morgen weer van me horen. In iedergeval heel erg bedankt.


Vriendelijk groeten Ton rijnaard
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina