rjr
Netherlands
144 berichten |
Geplaatst - 27 jan 2010 : 12:30:52
|
Hoi,
Ik ben eens wat aan het testen geweest met de optie van extern tableau. Heb een baan met schaduwstation, en een klein doorgaand station. Hiervoor heb ik een tableau gemaakt, en aangesloten op terugmeld punten. Dit in koploper ingegeven en daarbij wat problemen ondervonden/ wat beperkingen gevonden.
het gaat om een 7 tal blokken: 28 --> 29 --> 31 --> 36 |-> 32 -| |-> 33 -| |-> 34 -| blok 28 komt de trein binnen, en stop de trein. blok 29 is een klein blok waar treinen niet mogen stoppen. blok 31, 32, 33 en 34 zijn de stationssporen en mogen treinen max 130cm lang zijn. Alleen spoor 31 mag gebruikt worden voor langere treinen als doorgaand spoor. blok 36 is het blok waar de treinen het station weer verlaten en de rest van de baan op gaan.
Heb een knop voor blok 28, de stationssporen 31,32,33 en 34, en voor 36. Alleen als ik knop 28 en 31 indruk gebeurd er niets. Klopt het dat koploper in deze stand geen eigen routes kan kiezen, en moeten alle blokken dan zelf gekozen worden?
heb vervolgens de knop van blok 28 naar blok 29 verhuist, het stopverbod in 29 opgeheven en aangegeven dat lange treinen het blok ervoor ook bezet houden. Nu werkt het wel, echter had ik een trein die 132 lang was naar spoor 32 gestuurd. Hier mocht deze alleen niet komen omdat hij te lang was. De trein ging dus naar spoor 31, en claimde vervolgens alle blokken voorzich de hele baan rond. Als hij een blok achterzich vrijgaf werd die direct weer geclaimd.
heb verschillende dingen geprobeerd, andere opdracht geven, extern tableau weer uitschakelen. Maar bleef het zelfde. Eenmaal gegeven opdracht lijkt vast te staan. uiteindelijk aangegeven dat de trein maar 128 lang was. Toen kon nadat het station gepasseerd was het juiste spoor gekozen worden en stopte het claimen. De trein reed toen nog 1 rondje en is gestopt. vragen hierover: Is een combinatie op het tableau weer op te heffen? Is het mogelijk die lengte beperkingen voor extern tableau niet mee te laten tellen?
Ik gebruik geen vaste of variable routes, alles rijd naar eigen inzicht, alleen door lengte beperkingen worden bepaalde blokken uitgesloten voor langere treinen.
Bedankt
Groet, Roelco |
|