Auteur |
Onderwerp |
|
prehorst
Netherlands
603 berichten |
Geplaatst - 26 jan 2010 : 22:44:34
|
Mede spoorders
Op het tabblad baanoverzicht op het baanoverzicht heb ik pijlen getekend om de rijrichting aan te geven. Ik heb de pijlen gekoppeld aan een blok en bij de pijleigenschappen aangevinkt vrijgave gelijk met gekoppeld blok alleen als ik automatisch rij veranderd de kleur van de pijl niet als het blok bezet wordt.
Ik heb van alles geprobeerd maar weet niet wat ik fout doe, heeft er iemand een idee?
Download Attachment: pre.bck 343,97 KB
Met vriendelijke groeten Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix ) |
|
bverbiest
Netherlands
101 Posts |
Geplaatst - 26 jan 2010 : 23:02:25
|
Piet
Heb je de pijl ook geselecteerd in de wisselstraat? (zie ook de helpfile bij pijleigenschappen)
Met vriendelijke treingroet, Barend Verbiest |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 26 jan 2010 : 23:03:08
|
Piet,
Kijk eens in de helpfile; hoofdstuk "Pijlen in baanoverzicht". Hierin staat oa:
quote: Werking Een pijl selecteren en actief maken gebeurd door een wisselstraat. Tijdens het onderhouden van wisselstraten in het baanontwerp kunnen pijlen worden gekoppeld aan een wisselstraat. Een pijl kan gespiegeld worden om de juiste richting aan te geven. Wanneer met de rechtermuisknop op een pijl wordt geklikt is in het popupmenu een mogelijkheid tot spiegelen.
Mvg, Paul. |
|
|
prehorst
Netherlands
603 Posts |
Geplaatst - 27 jan 2010 : 10:45:11
|
Paul / Barend
Ik heb de pijlen gekoppeld aan een blok en niet aan een wisselstraat, volgens de help-file is dit ook mogelijk, dus heb ik de pijlen gekoppeld aan een blok met de vermelding vrijgave gelijk met gekoppeld blok. Moet je dan ondanks dat de pijl aan een blok is gekoppeld deze toch nog aan een wisselstraat koppelen?
quote: Ook kan van een pijl, op dezelfde manier als bij een wissel, worden aangegeven wanneer deze weer op non-actief gezet moet worden. Het kan ook anders: een pijl kan je koppelen aan een blok en aangeven bij de pijl dat deze vrij moet komen gelijk met een blok.
Met vriendelijke groeten Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix ) |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 27 jan 2010 : 11:12:33
|
Piet,
Goed lezen!
Er staat bij het blok wanneer de pijl weer op non-actief wordt gezet. Er staat dus niets over het actief maken. Dit gebeurd toch echt met selecteren in een wissesltraat. Dit moet wel omdat je hier ook de richting van de pijl moet selecteren bij twee richtingsblokken.
Mvg, Paul. |
|
|
prehorst
Netherlands
603 Posts |
Geplaatst - 27 jan 2010 : 13:47:07
|
Paul
Het is mij geheel duidelijk.
|
|
|
Onderwerp |
|