Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 283 / Bezoekers Vandaag: 6302
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 679
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Koploper
 starten van Koploper.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

bossie

Netherlands
30 berichten

Geplaatst - 24 jan 2010 :  20:42:59  Toon profiel  Bezoek de homepagina van bossie  Reageer met citaat
Hallo allemaal,
ik heb eens gelezen, en weet echt niet meer waar, dat koploper bij het opstarten de stand van de bezetmelders inleest.
Ik moet nu eerst een opstelblok uitrijden voor dat ik in beeld krijg welke blokken er op mijn baan bezet zijn.

Doe ik ergens iets fout?
Of wil ik iets dat ik verkeerd heb geinterpreteerd?

grt Piet

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 24 jan 2010 :  21:51:21  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door bossie


ik heb eens gelezen, en weet echt niet meer waar, dat koploper bij het opstarten de stand van de bezetmelders inleest.
Ik moet nu eerst een opstelblok uitrijden voor dat ik in beeld krijg welke blokken er op mijn baan bezet zijn.




??? Bij mij komt die info op mijn scherm nadat ik de groene pannenkoek gedrukt heb, mijn wissels geklapperd hebben en koploper spanning op de baan gezet heeft. Rijden moet er dan nog niets.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd

Bewerkt door dentheo op 25 jan 2010 01:00:48
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 24 jan 2010 :  22:18:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Piet,

Welk digitaal systeem gebruik jij in Koploper?

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

bossie

Netherlands
30 Posts

Geplaatst - 25 jan 2010 :  00:27:42  Toon profiel  Bezoek de homepagina van bossie  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT

Piet,

Welk digitaal systeem gebruik jij in Koploper?

Mvg,
Paul.

Ik gebruik een 6021 en een loconet adapter als communicatie met de PC, Paul.
grt Piet.
Ga naar bovenaan de pagina

bossie

Netherlands
30 Posts

Geplaatst - 25 jan 2010 :  09:02:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van bossie  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door dentheo


??? Bij mij komt die info op mijn scherm nadat ik de groene pannenkoek gedrukt heb, mijn wissels geklapperd hebben en koploper spanning op de baan gezet heeft. Rijden moet er dan nog niets.
Had ik ook verwacht bij mij te zien Theo, maar niets van dat allles.
Ook het klapperen van de wissel, geen tikje!

grt Piet.
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 25 jan 2010 :  10:30:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Piet/Theo,

Klapperen van wissels hangt af van je instellingen. Theo, al vaker gezegd tegen je: zoals het bij jouw werkt zo hoeft het bij anderen niet te gaan. Hou dit svp in je achterhoofd. Hierdoor wordt het alleen maar ingewikkelder om antwoord te geven.

Ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen dat bij Loconet de initiele stand van de bezetmelders worden ingelezen. Zou dat na moeten kijken.
Echter gezien jouw vraag: in andere blokken staan dan toch gewoon treinen die houden het blok zelf toch bezet? Je ziet dan niets van die bezetmelders.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

bossie

Netherlands
30 Posts

Geplaatst - 25 jan 2010 :  12:25:28  Toon profiel  Bezoek de homepagina van bossie  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT

Ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen dat bij Loconet de initiele stand van de bezetmelders worden ingelezen. Zou dat na moeten kijken.
Echter gezien jouw vraag: in andere blokken staan dan toch gewoon treinen die houden het blok zelf toch bezet? Je ziet dan niets van die bezetmelders.

Paul ik heb inmiddels via Wim Ros begrepen dat de combi die ik heb loconet met 6021 niet de actuele status van de bezetmelders doorgeeft.
Dat heeft te maken met de afwezigheid van registers in de 6021 loconet adapter.
Dit even ter info.

grt Piet.
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 25 jan 2010 :  12:40:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Piet,

Duidelijk; bedankt!

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina