Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 254 / Bezoekers Vandaag: 10385
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Koploper
 Koploper op 2 pc's en Backup
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Beterdam

11 berichten

Geplaatst - 19 jan 2010 :  02:00:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Goededag allen,
Heb met veel interesse de diverse lijnen gevolgd met betrekking tot het gebruik van Koploper op 2 PC's. Ook de prima uitleg over hoe te werken met 1 netwerkschijf.
Zelf draai ik koploper op een oude laptop (met USB-converter en ja dat werkt prima). Maar maak wel elke keer bij het afsluiten standaard een back-up op een usb-stickje.
De backup-stick gebruik ik ook op mn "grote" pc waarop ik heerlijk onderuitgezakt zoek naar oplossingen.
Bijna ging ik in de fout en overschreef bijna de bijgewerkte backup, niet goed opletten dus.
Is het misschien mogelijk dat de backups een zelf in te voeren bestandsnaam krijgt, een volgnummer of iets in die richting? Zo kan ik dan tijdens het opbouwen in Koploper af en toe een paar stappen terug door een oudere backup te laden als diverse aanpassingen niet het verwachtte resultaat geven. Misschien bestaat deze mogelijkheid al, maar heb ik hem nog niet gevonden.

Alvast bedankt.

Vriendelijke goet,
Jos.

Agebe

Netherlands
402 Posts

Geplaatst - 19 jan 2010 :  12:58:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Jos,

Soms is het makkelijk als je zelf een oplossing bedenkt.
Niet rottig bedoeld hoor
Zelf maak ik backups door de hele database te kopieren en dan de directorie een ander naam te geven.
Dit kan je ook doen door de backup te renamen,naar iets zoals jij het wilt.
Zelf ga ik voor thuis voor de methode met de directory, die laad je dan in onder die naam, bevalt niet wat je wou, ga je zo weer terug naar het oude bestand.(door de oude datbase te selecteren.

Mvg Ab Boezerooij

Ab Boezerooij (Koploper,ECOS-IB,HSI-88, HO, NS)
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1087 Posts

Geplaatst - 19 jan 2010 :  13:04:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Jos,

Kijk eens bij menu Algemeen/Globale instellingen.
Daar kun je opgeven dat bij het afsluiten een automatische backup gemaakt wordt.
Die krijgt de naam van je database + een datum en tijdcode.

Ben je tussentijds aan het aanpassen zonder koploper te verlaten dan zul je dit zelf moeten regelen.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

Beterdam

11 Posts

Geplaatst - 25 jan 2010 :  00:37:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Eric en Ab,

Bedankt voor de reactie, en sorrie dat ik niet eerder reageerde.

Beide oplossingen zijn prima te doen, maar dacht dat het misschien makkelijker was om bij de backup gelijk een ander bestandsnaam in te voeren en hoopte dat dit in Koploper ingebouwd was.
Dit is dus niet zo, geen enkel probleem. We gaan lekker verder met o.a. de door jullie aangegeven methodes. Want hoe je het ook doet, als je niet oplet zit je op het foute spoor.

Succes
(en bedankt)
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina