Auteur |
Onderwerp |
|
treinbert
Netherlands
15 berichten |
Geplaatst - 15 jan 2010 : 17:33:15
|
Ik krijg een spookmelding, als de trein het station in rijdt. Waarschijnlijk doe ik iets fout in de instellingen.
Bijgevoegd is de huidig database.
Download Attachment: DemoBaan.bck 37,35 KB
Rijd met alles wat mogelijk is. |
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 15 jan 2010 : 18:20:58
|
Hallo Bert,
ga naar de eigenschappen van blok 2, en klik op alternatieve bezetmelders, hier komen de melders uit blok 1 naar voren, dit kan nooit goed zijn,
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded |
|
|
treinbert
Netherlands
15 Posts |
Geplaatst - 15 jan 2010 : 23:00:26
|
Walter,
Bedankt. Ik had het nog niet gezien. Is nu opgelost, maar er is een klein ander probleemje bij gekomen.
In het automatische gebuik wil een trein van blok 4 naar blok 5, maar dit kan alleen door eerst naar blok 3 te gaan. Als dit gebeurt, dan krijg ik een spookmelding van blok 3. Ik had dit echter ook verwacht.
Kun je dit fenomeen verklaren?
Rijd met alles wat mogelijk is. |
|
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 16 jan 2010 : 00:44:57
|
Hallo Bert,
In de volgorde van de blokken 3, 4 en 5 lijkt niks mis,
Misschien ligt er een bezetmelder op de baan op een andere plaats dan in het koploper baanontwerp, je kan onderin het lokwindow van een rijdende lok zien wat de volgende bezetmelder is die koploper verwacht, als er dan een wordt overgeslagen volgt een spookmelding (mits deze geactiveerd is)
met vriendelijke groet,
Walter
Bewerkt door Wissels op 16 jan 2010 07:20:16 |
|
|
treinbert
Netherlands
15 Posts |
Geplaatst - 16 jan 2010 : 01:45:51
|
Hoi Walter,
Dat had ik al gezien. Koploper probeert de lok rechtstreeks van blok 4 naar 5 te gaan zonder blok 3 aan te doen, maar volgens mj kan dat niet volgens mijn ontwerp.
Bert,
3-rail en besturing met alles wat mogelijk is. (ECoS, Intellibox, 6021 en Loconet)
|
|
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 16 jan 2010 : 07:22:38
|
Hallo Bert,
begrijp ik hieruit dat blok 3 tussen 4 en 5 inligt, dan is dit niet juist getekend in het baanontwerp en in onderhouden blokken.
met vriendelijke groet,
Walter
|
|
treinbert
Netherlands
15 Posts |
Geplaatst - 16 jan 2010 : 10:52:52
|
Walter,
Blok 3 ligt niet tussen 4 en 5, maar tussen 4 en 1/2. Het is wel mogelijk om van 4 naar 5 te gaan, maar dan moet de trein omkeren in blok 3 en de wissel omzetten, nadat de trein van 4 naar 3 gereden is.
Bert,
3-rail en besturing met alles wat mogelijk is. (ECoS, Intellibox, 6021 en Loconet)
|
|
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 16 jan 2010 : 11:19:43
|
Hallo Bert,
oeps ff. overnieuw, ben per abuis naar een andere database geswitched, vandaar een ietwat vreemd antwoord.
Zoals jij in onderhouden blokken de verbinding tussen de blokken hebt aangegeven is niks mis mee, de keeropdrachten en het omkeren van de bezetmelders lijken te kloppen als de trein de andere kant oprijdt.
Misschien gaat er iets mis met het zetten van een wissel of het missen van een bezetmelder. Als je het lokwindow van een rijdende lok volgt zie je wat de volgende melder is die op de baan verwacht wordt, als nu eerst een ander gevonden wordt dan ontstaat hier een spookmelding.
Overigens is de juiste kleur van de geschakelde wisselstand zwart en de aftakkende dus gesloten stand blauw, jij hebt dit consequent omgedraaid, waardoor er op dit moment geen problemen zijn,
met vriendelijke groet,
Walter
|
|
|
Onderwerp |
|