Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 616 / Bezoekers Vandaag: 10975
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 813
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Wisselstraten detecteren bij korte treinen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Barry

Netherlands
126 berichten

Geplaatst - 15 jan 2010 :  11:50:55  Toon profiel  Reageer met citaat
L.S.

Hoe kan ik lange wisselstraten detecteren bij korte treinen of gebroken treinen?
Ik heb een paar relatief lange wisselstraten, die niet via een bezetmelder gedetecteerd worden. Ik rijd met korte treinen, die compleet op een wisselstraat passen.
Ik wil voorkomen dat de zaak in de soep loopt, als een stil alt of breekt (wagons genereren ook bezetmelding).
Uiteaard komen meerdere blokken uit op de wisselstraten en leiden naar meerdere wisselstraten. Ik werk in alle blokken met 2 bezetmelders.
Ik welke richting moet ik denken??

Groeten,

Barry


N-spoor, Epoche III / Koploper (Vista Premium, Dual-Core) / ECoS / LokPilot / Kuehn / Uhlenbrock / SwitchPilot / Lenz / BMD16N-SD

remunj

Netherlands
1109 Posts

Geplaatst - 15 jan 2010 :  13:05:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Je wisselstraat ook aansluiten op een bezetmelder.
Voor een vlotte doorloop kan je de wisselstraat opdelen in een paar stukken zodat treinen niet op elkaar hoeven te wachten.
Uiteraard dan ook de te verwachten bezetmeldpunten (van die wisselstraat) opgeven in koploper.

Gr.
Eric

Bewerkt door remunj op 15 jan 2010 13:05:59
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2556 Posts

Geplaatst - 15 jan 2010 :  19:52:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Barry,

Ik werk met het systeem dat ik vrijwel elk wissel in een wisselstraat heb voorzien van een bezetmelder. Je kunt dan elke wissel apart als bezet laten detecteren. Je kunt dan ook de vrijgave van de wisselstraten nauwkeuriger inregelen als je dat wilt. Het werkt perfect. Omdat het bij mij puur gaat om de vrijgave van de wisselstraten, heb ik de wissels die tussen andere wissels liggen niet van bezetmelders voorzien, maar dat kun je natuurlijk zelf anders doen.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC

Bewerkt door phdirk op 15 jan 2010 19:53:38
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 15 jan 2010 :  19:59:36  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Barry,

Als je het vorige blok en dus ook wisselstraat vrijgeeft bij de laatste melder in het volgende blok zou dit juist voor korte treinen nooit een probleem mogen veroorzaken, ik ga hiervan uit dat de korte trein dan ook daadwerkelijk in een blok past,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 16 jan 2010 :  00:07:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Barry,

Vele wegen voeren naar Rome, het maakt niet uit of een trein lang of kort is zie ook http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=2529


Grtzz Rob


TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - 3 x S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

Barry

Netherlands
126 Posts

Geplaatst - 16 jan 2010 :  11:22:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Heren,

Mijn dank voor jullie opmerkingen.
Ik ga trachten de zaken uitgevoerd te krijgen op mijn baan.
Zal wel even duren, daar de nodige aanpassingen nodig zijn.
Mocht ik er niet uit komen, kom ik terug op dit onvolprezen forum.

Met vriendelijke groet,

Barry

N-spoor, Epoche III / Koploper (Vista Premium, Dual-Core) / ECoS / LokPilot / Kuehn / Uhlenbrock / SwitchPilot / Lenz / BMD16N-SD
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina