Hoi koplopergebruikers Ik heb even een vraagje hoewel ik denk dat ik weet waar het mee te maken heeft wil ik toch graag bevestiging. Ik ben vandaag begonnen met het inwerken van koploper nu al mijn bezetmeldingspunten op 1 baan van mijn 2 sporige baan aangesloten zitten. Nu heb ik 4 schaduwsporen (4-5-6-7)Gebruik ik schaduwspoor 4 dan gaat alles goed en blijft de trein netjes automatisch rijden. Gebruik ik spoor 5 (6 en 7 heb ik nog niet in gebruik, dan stoppen de treinen aan het einde van blok 8 (eerste blok na het schaduwstation) en springen dan vanzelf op handmatig. Heeft dat te maken met de wissels die in dit blok zitten en die nog niet geconfigureerd zijn? Ze zitten namelijk wel al op een decoder maar ik heb nog geen wisselstraat ingevoerd.
nee dit heeft niet te maken met de wisselstraat, vermoedelijk ben je vergeten in de eigenschappen van blok 8 vinkjes te zetten, dat als een trein uit blok 5 komt (tabbladen staan onderin de eigenschappen van blok 8) de trein ergens naar toe mag.
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded