Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 668 / Bezoekers Vandaag: 11060
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 813
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Bezetmelding
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Arnold

Netherlands
37 berichten

Geplaatst - 20 dec 2009 :  23:05:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Heren,

m.b..t de bezetmelding gebeurt het volgende:

Komend vanaf het blok voor blok 15 (keerlus) worden de achtereenvolgende bezetmelders 102.1// 102.2//102.3 door de trein herkend. Na blok 15 worden er geen bezetmelders meer herkend en raakt de trein het spoor bijster..

Plaats ik de trein direct in blok 15 (bij 102.1) dan wordt gelijk het detectiepunt in het komende blok weergegeven en raakt de trein de volgende blokken niet bijster...

Wat gaat hier fout. Inmiddels is dit de derde keerlus die ik aansluit. (Keerlus Wim Ros; LDT RS 16).



alvast bedankt voor het meedenken.

Groet,

Arnold

Bewerkt door Arnold op 22 dec 2009 19:57:05

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 20 dec 2009 :  23:10:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Arnold,

Stuur je DB eens mee, het ziet er toch naar uit dat e.e.a. niet goed is ingevoerd.

Grtzz Rob


TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - 3 x S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 21 dec 2009 :  06:57:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Arnold,

Als de trein de weg kwijt raakt, dan staat onderin het rijwindow in de statusbalk het bezetmeldpunt waarop deze trein aan het wachten is. Aan de hand hiervan kan je iets meer te weten komen.

Is het wel de juiste bezetmelder? Zo nee dan aanpassen in onderhouden blokken, zo ja dan werkt dat bezetmeldpunt niet juist en moet je toch de rails en/of hardware nakijken.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Arnold

Netherlands
37 Posts

Geplaatst - 22 dec 2009 :  08:24:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Reactie duurt even. Vanavond plaats ik de DB.
Ga naar bovenaan de pagina

Arnold

Netherlands
37 Posts

Geplaatst - 22 dec 2009 :  19:59:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Sommige sporen zoals 18 en 19 zijn nog niet voorzien van bezetmelding. Zitten er verder fouten in of heb je tips dan hoor ik het graag.

Het gaat dus om spoor 15 die voorzien is van de print van Wim Ros in combinatie met LDT RS 16. Deze combinatie heb ik functionerend op spoor 12 en 41/141. Nu blijft het lampje van de RS 16 knipperen terwijl ik, volgens mij, het ding niet anders aangesloten heb dan de andere. De bezetmelding ben ik nu ook geheel kwijt (eerst gaf'ie nog wat) De keerlus opzich functioneert...

Hartelijk dank voor het meedenken...

Groet, Arnold

Bewerkt door Arnold op 25 dec 2009 19:49:17
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 25 dec 2009 :  13:38:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Arnold,

Droog werkt het in ieder geval, Kan zo ook niet een fout ontdekken.

Wat je kan doen want ik vermoed dat er een bezetmelder niet komt, om communicatie logging aan te zetten en dan alleen de keuze te maken "wijziging bezetmelders" En dan met een loc naar 15 te rijden en kijken wat er gebeurd. Je zou ook de spookmeldingen kunnen activeren want als de loc dan een onbekende melder tegenkomt stopt die gelijk en weet je waarschijnlijk ook waar het probleem zit.

Grtzz Rob


TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - 3 x S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 25 dec 2009 :  13:57:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Rob,

Of even doen/kijken wat ik schreef op "21 dec 2009 : 06:57:47".

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Arnold

Netherlands
37 Posts

Geplaatst - 25 dec 2009 :  19:51:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Probleem is na een middag prutsen opgelost. Ik heb dikkere kabel gebruikt tussen de keerlusprint en de RS16. Nu geen bezetmelding meer. (Probleem is dus verschoven van geen herkenning naar continue bezetmelding; met beide problemen kun je echter niet vooruit.... ).

Heren, bedankt voor het meedenken...
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 25 dec 2009 :  19:56:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Arnold,

Ondertekening van bijdrage met echte naam wordt zeker gewaardeerd.

Uit betrouwbare bron heb ik ook gehoord dat jij telefonische hulpdienst gebruikt. Het is dus niets iets in Koploper maar in de hardware. Je kan dan ook beter een ander forum gebruiken om hier support op te krijgen, daar dit ver buiten de scope van de software ligt.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Arnold

Netherlands
37 Posts

Geplaatst - 25 dec 2009 :  21:58:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Paul,

excuses dat ik mijn een na laatste bijdrage niet met mijn eigen naam ondertekend heb.

Het probleem had dus niet met Koploper te maken.

Groet, Arnold


Bewerkt door Arnold op 25 dec 2009 22:15:15
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina