Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 218 / Bezoekers Vandaag: 6442
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 733
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Geijkte snelheid wordt niet nageleefd
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp Pagina: 1 2 (of 2)

robstuart

Netherlands
240 berichten

Geplaatst - 09 dec 2009 :  20:45:26  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robstuart  Reageer met citaat
Beste KL 's,

Ik heb een vreemd verschijnsel waarvoor ik nog geen verklaring kan vinden. Heb onlangs mijn elfde lok toegevoegd, een V200, met decoder nr 6. De Decoder instellingen vooraf mooi ingesteld en lok keurig geijkt. Tijdens het ijken rijdt alles schaal conform.

Bij het automatisch rijden vliegt de lok over de baan met ongehoord hoge snelheid. In het rijwindow staat 93km maar de lok rijdt wel 200Km en schiet natuurlijk alle stopmelders voorbij.

Vervolgens met de hand middels de schuif in het rijwindow naar rechts getrokken. Ook dan rijdt de lok veel te hard.
Wat blijkt de maximale snelheid staat 93Km maar de snelheid naast de melder geeft 140km aan. Hier klopt iets niet.

De lok heeft dezelfde decoder als de meeste van mijn loks. De decoder maximale snelheid is al terug gedraaid. Dit uit zich ook tijdens het ijken. Bij stap 28 rijdt de V200 een mooie 102Km.

De maximale snelheid in het window van de stamgegevens was ingesteld op 140Km voor voor en achteruit rijden. Dit past bij de V200. Ik heb dit teruggebracht naar 100Km maar dat biedt geen verschil.
Hoe komt het dat de schaalsnelheid bij stap 28 tijdens het ijken een keurig 102Km is en bij het automatisch rijden >200Km?

Waar moet ik zoeken?
mvrgr,
Rob

N-Spoor -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 (RS-232 interface) -- Notebook: Toshiba Satellite 1800 1.1Ghz Celeron, 512MB -- XP(SP0?) home edition 2002.

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 09 dec 2009 :  21:18:46  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Rob,

heeft jouw loc onder 1 van de functie toetsen een instelbare lastregeling of rangeerregeling ? Feitelijk zal je loc nooit harder kunnen rijden dan in je stamgegevens van de loc zijn ingegeven in onderhouden locomotieven,

met vriendelijke groet,

Walter


Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina

robstuart

Netherlands
240 Posts

Geplaatst - 09 dec 2009 :  21:48:11  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robstuart  Reageer met citaat
Hallo Walter,

Neen, het is een simpele LEO10XF van Lenz met versie 52 notatie in Cv7.
Maar zelfs als ik zo'n decoder zou hebben zou jij wellicht impliceren dat KL verschillende decoder functies benut tijdens het ijken en het automatisch rijden? Ik probeer je gedachte gang te volgen.

Immers de lok rijdt tot stap 28 tijdens het ijken beheerst maar is 'out of control' tijdens automatisch en handmatig rijden.

mvrgr,
Rob

N-Spoor -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 (RS-232 interface) -- Notebook: Toshiba Satellite 1800 1.1Ghz Celeron, 512MB -- XP(SP0?) home edition 2002.
Ga naar bovenaan de pagina

robstuart

Netherlands
240 Posts

Geplaatst - 10 dec 2009 :  10:02:35  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robstuart  Reageer met citaat
Ik heb alles deze morgen nog eens goed nagelopen.
Feit!
.1. De maximale snelheid van lok6 bij stap 28 met mijn LH100 handregelaar is wat aan de hoge kant. Ik kan de snelheid niet verder terugdraaien met deze decoder in CV5.

.2. Tijdens het ijken rijdt lok6 bij stap 28 veel langzamer in vergelijking met de LH100 handregelaar. Er zit dus wezenlijk een aansturing verandering. De snelheid is een mooie 102Km.

.3. Tijdens het automatisch rijden of handmatig in het KL wijwindow is de snelheid veel te hoog.

Ik probeer te begrijpen waarom KL tijdens het ijken de lok wel op een mooie begrensde snelheid laat rijden maar niet in het automatisch bedrijf. Ook is het merkwaardig dat de snelheid bij rijstap28 103Km bedraagt terwijl rijstap28 met de handregelaar veel hoger is. Ik schat een 160Km.

N-Spoor -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 (RS-232 interface) -- Notebook: Toshiba Satellite 1800 1.1Ghz Celeron, 512MB -- XP(SP0?) home edition 2002.
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 10 dec 2009 :  11:05:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Hee Rob,

Is de rangeerstand soms actief bij het ijken? Dan krijg je ook dat verschijnsel.

Grtzz Rob



Grtzz Rob


TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - 3 x S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 10 dec 2009 :  11:47:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Rob,

Dit was ook al in de tweede melding geopperd! Het heeft geen zin om meerdere keren zelfde te vermelden.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

robstuart

Netherlands
240 Posts

Geplaatst - 10 dec 2009 :  11:48:30  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robstuart  Reageer met citaat
Hi Rob,

Dat vermoeden krijg ik ook, echter mijn decoder heeft deze functie dacht ik niet. Ik sluit de beschrijving van de decoder even bij. Wellicht kun jij iets herkennen in de CV opties.

Maar is het dan mogelijk dat KL tijdens het ijken bepaalde codes toekent aan de decoder waardoor een rangeerstand wordt ingezet?
ik kan me dat niet voorstellen eigenlijk.

Alvast dank voor je hulp.

mvrgr,
Rob

Download Attachment: le010xf.pdf
116,81 KB

N-Spoor -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 (RS-232 interface) -- Notebook: Toshiba Satellite 1800 1.1Ghz Celeron, 512MB -- XP(SP0?) home edition 2002.
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 10 dec 2009 :  11:50:11  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door robstuart

Maar is het dan mogelijk dat KL tijdens het ijken bepaalde codes toekent aan de decoder waardoor een rangeerstand wordt ingezet?
ik kan me dat niet voorstellen eigenlijk.
Rob,

Grote duim, je geeft zelf aan welke functies actief zijn bij het ijken!

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

robstuart

Netherlands
240 Posts

Geplaatst - 10 dec 2009 :  11:57:11  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robstuart  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Eehhh, ik ben nog zoekende naar deze functies.
Het verschijnsel is vreemd en moet toch verklaard kunnen worden.
Het intrigeert me.

mvrgr,
Rob

N-Spoor -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 (RS-232 interface) -- Notebook: Toshiba Satellite 1800 1.1Ghz Celeron, 512MB -- XP(SP0?) home edition 2002.
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1109 Posts

Geplaatst - 10 dec 2009 :  13:14:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Rob,

Ik denk dat je bij het ijken toch iets niet goed gedaan hebt.
Heb je de juiste schaal gebruikt en de juiste lengte van het ijktraject opgegeven?

Wat me verder verbaasd uit je reacties is het instellen van de decoder.
In je openingsbericht schrijf je dat je de maximale snelheid al hebt teruggeschroefd en in een later bericht dat je CV5 niet verder terug kan zetten.
Dat verbaasd me niets want deze decoder ondersteund geen CV5. Dat kan je ook zien in de manual die je hier geplaatst hebt.
Dus ben ik toch wel benieuwd hoe je decoder precies hebt ingesteld.
Je kan dan wel een waarde naar CV5 schrijven maar daar gebeurt helemaal niets mee.
Dat de snelheid dan aan de hoge kant is zit ingebakken in de decoder.
Met de snelheidstabel in CV67-94 kun je wel het e.e.a. doen om een meer waarheidsgetrouwe snelheid te krijgen.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

robstuart

Netherlands
240 Posts

Geplaatst - 10 dec 2009 :  13:23:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robstuart  Reageer met citaat
Hallo Eric,

Ja hoor, schaal en de gemeten afstand tussen de sensors allemaal goed.

LEO-01 is een vreemde (oude) eend onder de LENZ decoders.
CV-5 kun je wel instellen maar het bereik is heel beperkt.

Feit blijft dat de rijsnelheid van lok6 bij stap28 erg verschilt tussen de LH-100 handregelaar en tijdens het ijken.
Hiervoor heb ik nog geen verklaring. Na het ijken is de snelheid bij het automatisch bedrijf en het handmatig rijden in het rijwindow weer erg hoog en niet conform ijking.

mvrrg,
Rob



N-Spoor -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 (RS-232 interface) -- Notebook: Toshiba Satellite 1800 1.1Ghz Celeron, 512MB -- XP(SP0?) home edition 2002.
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1109 Posts

Geplaatst - 10 dec 2009 :  15:43:49  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door robstuart
LEO-01 is een vreemde (oude) eend onder de LENZ decoders.
CV-5 kun je wel instellen maar het bereik is heel beperkt.


En hoe kom je aan die informatie dat CV5 wel in te stellen is. Uit de handleiding blijkt dat nl. niet.

Heb je de lok ook al eens met een andere decoder geprobeerd.
Krijg je dan hetzelfde gedrag.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

C_Jabaaij

214 Posts

Geplaatst - 10 dec 2009 :  17:17:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Rob,

Je baseerd nu steeds dat het een Koploper probleem is, dat is dus niet zo, het heeft echt helemaal niets met Koploper te maken maar het is een hardware probleem van het "oudere" type decoder.
Het beste is om deze "oude" decoder weg te gooien een een fatsoenlijke decoder in je trein te zetten. Neem een Zimo, Tran, Kuehn of LocPilot3 en je zal zien dat je trein ineens fantasties rijdt.

Koos Jabaaij.
Ga naar bovenaan de pagina

robstuart

Netherlands
240 Posts

Geplaatst - 10 dec 2009 :  17:44:51  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robstuart  Reageer met citaat
Hallo Koos,

Ik stel niet dat het een koploper probleem is.
Ik stel alleen dat er verschillen zijn in snelheden bij de zelfde stapgroote 28 tussen KLtijdens het ijken en de handregelaar.

Natuurlijk is een andere decoder wellicht een oplossing maar dan is het probleem nog niet achterhaalt en ben ik nog niets wijzer en jij ook niet.

mvrgr,
Rob



N-Spoor -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 (RS-232 interface) -- Notebook: Toshiba Satellite 1800 1.1Ghz Celeron, 512MB -- XP(SP0?) home edition 2002.
Ga naar bovenaan de pagina

robstuart

Netherlands
240 Posts

Geplaatst - 13 dec 2009 :  16:22:26  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robstuart  Reageer met citaat
Beste Kl'rs,

Ben vanmiddag weer verder gegaan om het probleem te achterhalen.
Ben weer wat wijzer geworden maar het probleem is nog niet achterhaald.

Feit is dat er een verschil zit tussen de LH-100 handregelaar en KL bij alle stapsnelheden bij Lok6 tijdens het ijken.
Tijdens het ijken bij stap10 geeft KL keurig in de logging weer dat rijstap10 is opgegeven aan Lok6. Echter als ik tijdens het ijken met de LH-100 handregelaar de snelheid op stap10 zet rijdt de lok duidelijk sneller. De geijkte meetwaarde bij rijstap10 is nu 71Km en was voorheen 36Km.

Ik heb tijdens het ijken een viertal rijstappen handmatig met de LH-100 opgegeven en nu rijdt de Lok6 ook in het automatisch bedrijf schaalconform.

Ik ben er nog niet achter wat de oorzaak is dat KL en de LH-100 verschillende snelheden hanteren tijdens het ijken bij dezelfde rijstap. Ik meen dat KL de LZV100 centrale ook rijstap 10 opgeeft net als de LH-100 dit zou doen. Waar nu het verschil in snelheid ontstaat is me nog een raadsel. Vreemde is dat het verschil alleen tijden het ijken ontstaat.

mvrgr,
Rob

N-Spoor -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 (RS-232 interface) -- Notebook: Toshiba Satellite 1800 1.1Ghz Celeron, 512MB -- XP(SP0?) home edition 2002.

Bewerkt door robstuart op 13 dec 2009 16:23:45
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1109 Posts

Geplaatst - 13 dec 2009 :  17:28:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Rob,

In snap geen bal van wat je aan het rommelen bent tijdens het ijken. En jij blijkbaar ook niet.
Je moet natuurlijk tijdens het ijken niet handmatig snelheden gaan aangeven met je handregelaar. Lijkt me dat Koploper daar van slag van raakt.

Je moet gewoon Koploper zijn gang laten gaan over het bereik wat je opgeeft.
Daarna kun je eventueel nog wat kleien aanpassingen maken maar meestal is dat niet nodig.

En als je tijdens handmatig rijden snelheidssatp 10 selecteerd is dat hetzelfde als dat koploper tijdens het rijden stap 10 selecteerd.
Het is gewoon een commando naar de centrale. Lijkt me sterk dat KL een ander commando naar de centrale stuurt dan de handregelaar.

Als ik het hele verhaal nog eens zo lees snap je het hele ijken nog niet goed en ben je handmatig aan het inbreken op het ijkproces.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 13 dec 2009 :  18:36:55  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Rob,

ik ben het volledig met Eric eens dat je het ijken volledig aan Koploper moet overlaten, alleen zo kan Koploper de juiste snelheid ijken en daarna de loc met de juiste snelheid aansturen,

met vriendelijke groet,

Walter


Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina

robstuart

Netherlands
240 Posts

Geplaatst - 13 dec 2009 :  19:21:45  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robstuart  Reageer met citaat
Beste Eric en Walter,

Ik kan me jullie reactie enigszins voorstellen. Het is ook een bijzonder probleem. Natuurlijk dien je alle loks door KL te laten ijken. Ik heb meer dan 12 andere loks in gebruik en dat is door Koploper prima geijkt zonder invloed met een handbediening. Zo hoort het ook te zijn.

Er zijn echter een paar uitzonderingen waar het met een LENZ en met een KUEHN type 75 decoder (zie een ander draadje in het forum) niet goed gaat met KL. Hiervoor is nog geen verklaring gevonden.
in het geval van de KUEHN decoders heb ik twee loks die tijdens het ijken niet keren. Ik moet dat even met de LH100 regelaar doen.
In het geval met de LENZ decoder is het de stapsnelheid tijdens het ijken die niet klopt met de stapsnelheid van de LH100.

Zo en nu jullie weer.

mvrgr,
Rob

N-Spoor -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 (RS-232 interface) -- Notebook: Toshiba Satellite 1800 1.1Ghz Celeron, 512MB -- XP(SP0?) home edition 2002.
Ga naar bovenaan de pagina

robstuart

Netherlands
240 Posts

Geplaatst - 13 dec 2009 :  19:39:38  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robstuart  Reageer met citaat
Eric,

Dat is nu net het probleem. Ik ging daar ook van uit maar tijdens het ijken is er een groot verschil met de snelheid van de handregelaar en de snelheid die KL hanteert bij rijstap10.

Snap het ook niet
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door remunj



En als je tijdens handmatig rijden snelheidssatp 10 selecteerd is dat hetzelfde als dat koploper tijdens het rijden stap 10 selecteerd.
Het is gewoon een commando naar de centrale. Lijkt me sterk dat KL een ander commando naar de centrale stuurt dan de handregelaar.





N-Spoor -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 (RS-232 interface) -- Notebook: Toshiba Satellite 1800 1.1Ghz Celeron, 512MB -- XP(SP0?) home edition 2002.
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1109 Posts

Geplaatst - 13 dec 2009 :  20:13:19  Toon profiel  Reageer met citaat
En heb je die lok nu al met een nieuwe decoder geprobeerd?
Volgens mij heeft het helemaal niets met KL of de handregelaar te maken maar met een rotte decoder.
Eigenlijk geef je dat zelf indirect ook al aan.
12 decoders die wel goed werken.
Aangezien KL echt niet spontaan andere commando's aan deze decoder zal geven zal je het echt in deze decoder moeten zoeken.

Probeer dat nu eerst eens zodat je kan elimineren waar de fout zit want op deze manier kom je geen stap verder.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

robstuart

Netherlands
240 Posts

Geplaatst - 13 dec 2009 :  21:01:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robstuart  Reageer met citaat
Hallo Eric,

De decoder is niet "rot" hoor, alleen oud, uit 2004 meen ik.
Werkt gewoon goed maar moet wel geijkt worden middels de nu bekende handregelaar truc. De decoder snelheid bereik is mooi uitgemeten over ruim 25 stappen en dat geeft een mooi snelheidsverloop.
Nu deze decoder naar mij zin werkt wil ik vooralsnog geen geld verspillen aan een nieuwe decoder.

Wil je voor mij eens naar dit draadje gaan? http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=2315&SearchTerms=kuehn
Wederom een vreemd fenomeen tijdens het ijken maar nu met een moderne Kuehn.

mvrgr,
Rob

N-Spoor -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 (RS-232 interface) -- Notebook: Toshiba Satellite 1800 1.1Ghz Celeron, 512MB -- XP(SP0?) home edition 2002.
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1109 Posts

Geplaatst - 14 dec 2009 :  16:06:26  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door robstuart
Nu deze decoder naar mij zin werkt wil ik vooralsnog geen geld verspillen aan een nieuwe decoder.


Werkt die decoder dan nu wel goed? Oftewel komt de snelheid van KL overeen met de snelheid die je met de handregelaar instelt? Zoja dan heb je een wonderbaarlijke decoder die zichzelf repareerd.

En je hoeft geen geld te verspillen met een nieuwe decoder.
Je kunt toch even een decoder uit een andere lok overprikken en kijken of de lok dan wel goed te ijken is.
Hetzelfde omgekeerd, de verdachte decoder in een lok die goed werkt en kijken of het probleem zich daar ook voordoet.
Op die manier kan je uitzoeken waar het probleem zit.

Maar naar mijn idee heb je gewoon een slecht werkende decoder.

Maar als jij met deze afwijkende manier van werken tevreden bent ook prima. Het is jouw feestje.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 14 dec 2009 :  19:54:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Rob,

Maar wat ik niet begrijp is dat je ijkt met een handregelaar. Koploper moet zelf de ijking doen en daar komt geen hand aan te pas. Koploper geeft aan welke decoderstap gereden wordt, als dat bv 10 is en jij maakt er 8 van, klopt het dus niet.
De term ijken is misschien verkeerd gesteld maar een ieder weet waarom het gaat, Ijken houdt in dat Koploper vaststelt bij welke stap welke snelheid wordt bereikt, dat doet hij door een door jouw ingevoerde afstand te delen door tijd waar dan weer via/via een Kmh uitkomt. Dus het is niet het fijnregelen van de decoder maar het vaststellen van de snelheden.

Als jij dan gaat ingrijpen klopt er dus helemaal niets meer van.





Grtzz Rob


TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - 3 x S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

robstuart

Netherlands
240 Posts

Geplaatst - 14 dec 2009 :  20:57:42  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robstuart  Reageer met citaat
Hi Rob,

Het merendeel van de loks ijk ik uitsluitend zonder ingreep met de handregelaar. Echter, ik heb in totaal 3 loks, die zich niet goed laten ijken door KL. Een lok is voorzien van een LENZ decoder en de andere twee van een moderne Kuehn. Ik kan deze loks niet goed ijken en moet dan ingrijpen met de handregelaar.

Bij de LENZ decoder klopt de stapsnelheid niet. Bij de beide Kuehn loks keren de loks niet vanzelf en moet ik met de LH-100 even op de stap snelheid knop drukken om het ijkings proces te laten vervolgen.

Niemand weet nog hoe dat komt maar het kan nu eenmaal niet anders.

mvrgr,
Rob

N-Spoor -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 (RS-232 interface) -- Notebook: Toshiba Satellite 1800 1.1Ghz Celeron, 512MB -- XP(SP0?) home edition 2002.
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 14 dec 2009 :  21:23:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Rob,

Het vreemde is dat dit dus alleen bij jou gebeurd. Er rijden duizenden Kühn N025 rond waarvan een heel groot aantal onder Koploper, hier alleen al 30. Nooit geen problemen, de enigste tot nu toe.

Vele rijden met Lenz waarvan er ook de nodige met de N025. Ik denk dat je toch moet gaan zoeken in het Lenz systeem. Het blijft gewoonweg aanmodderen om je ijking zo te doen, want als hij tijdens het ijken al niet keert doet ie het buiten het ijken om dan wel???

Zoals in het andere draadje wat je aanhaalde, al gezegd is door Wim Ros via mij,
quote:
[Citaat van Wim Ros :Bij het gebruik van LocoNet heb je de mogelijkheid om de lok te stelen van een ander bedienings apparaat.
Bij Märklin en Lenz is de handregelaar de baas, en die kun je niet stelen.]
Dus Koploper kan hem niet meer bedienen. Dus handregelaar deactiveren voor die loc. [/Edit]


De Handregelaar mag helemaal niet geactiveerd zijn omdat Koploper hem dan niet meer kan bedienen......



Grtzz Rob


TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - 3 x S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

robstuart

Netherlands
240 Posts

Geplaatst - 14 dec 2009 :  22:39:34  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robstuart  Reageer met citaat
Hi Rob,

Ik zat ook al richting het LENZ systeem te denken.
Op je vraag, ja de Kuehn rijdt in het automatisch bedrijf prima.

Op je statistiek is mijn antwoord; hoeveel rijden er met Kuehn, met Lenz 3.6 en met de LI-101 interface? De meeste gebruiken USB interface denk ik.

Ik heb LENZ ook al benaderd omtrent de LI-101 in combinatie met de 3.6 upgrade op de centrale en de 3.6 update op de LH-100.
LENZ vroeg of ik de LI-101 interface versie nummer wil uitlezen.
Moet alleen nog uitzoeken hoe dit te doen. Dit gaat niet via KL maar wellicht via een stukje LENZ firmware.

mvrgr,
Rob

N-Spoor -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 (RS-232 interface) -- Notebook: Toshiba Satellite 1800 1.1Ghz Celeron, 512MB -- XP(SP0?) home edition 2002.
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: 1 2 (of 2) Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina