Auteur |
Onderwerp |
|
Johan P
Belgium
54 berichten |
Geplaatst - 02 feb 2010 : 17:17:38
|
Hey Iedereen,
Mijn zolderbaan loopt nu al een tijdje, en stap voor stap ben ik de functies van koploper aan het uittesten.
Nu ben ik nogal een rangeer-liefhebber, en daarom ook interesse in seinstanden zoals 'rijden op zicht'. Dit doet koploper prachtig bij handmatige wisselstraten (en, nog niet uitgetest maar waarschijnlijk ook, handmatige treinroutes).
Ik kom echter een vinkje 'onbeveiligd gebied' tegen in het venster 'aanvulling blokgegevens'. In de help file vind ik dat dit zorgt dat seinstanden 'ROZ' goed weergegeven worden. Maar welke meerwaarde geeft deze optie? Kan koploper trouwens automatisch door een beveiligd gebied rijden (en zo ROZ simuleren)? Of heeft deze optie nog een andere functie?
Groeten, Johan Poelmans |
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 02 feb 2010 : 17:26:25
|
Hallo Johan,
Dit zorgt ervoor dat de juiste seinstanden worden getoond. In Nederland weet ik het uit mijn hoofd: geel knipper.
Mvg, Paul. |
|
|
Johan P
Belgium
54 Posts |
Geplaatst - 02 feb 2010 : 18:54:40
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT
Hallo Johan,
Dit zorgt ervoor dat de juiste seinstanden worden getoond. In Nederland weet ik het uit mijn hoofd: geel knipper.
Mvg, Paul.
hey Paul,
of rood-wit in belgisch seinstelsel ;) Maar dit is alleen nodig bij automatisch rijden doorheen dat blok? Of is er nog een andere situatie waarin deze optie een belang heeft?
Groeten, Johan |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 02 feb 2010 : 19:56:23
|
Hallo Johan,
Het kan toch zijn dat je met vaste treinroutes loc wissel realiseert. Eigenlijk gaat dan ook een deel van de route over 'onbeveiligd' gebied. De machinist moet zelf uitkijken. Dat Koploper daar gewoon nog automatisch rijdt heeft verder geen invloed. Het sein wordt dus gewoon "rijden op zicht".
Mvg, Paul. |
|
|
Johan P
Belgium
54 Posts |
Geplaatst - 02 feb 2010 : 20:08:54
|
Ok, ik denk dat het me duidelijk is...
Denk dat ik automatisch rijden en rijden op zicht als 1 geheel beschouwde, terwijl dat helemaal niet zo is ;)
Dank voor de info,
Groeten, Johan |
|
|
|
Onderwerp |
|
|
|