Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 614 / Bezoekers Vandaag: 6880
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 733
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 'onbeveiligd gebied'?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Johan P

Belgium
54 berichten

Geplaatst - 02 feb 2010 :  17:17:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Hey Iedereen,

Mijn zolderbaan loopt nu al een tijdje, en stap voor stap ben ik de functies van koploper aan het uittesten.

Nu ben ik nogal een rangeer-liefhebber, en daarom ook interesse in seinstanden zoals 'rijden op zicht'. Dit doet koploper prachtig bij handmatige wisselstraten (en, nog niet uitgetest maar waarschijnlijk ook, handmatige treinroutes).

Ik kom echter een vinkje 'onbeveiligd gebied' tegen in het venster 'aanvulling blokgegevens'. In de help file vind ik dat dit zorgt dat seinstanden 'ROZ' goed weergegeven worden. Maar welke meerwaarde geeft deze optie? Kan koploper trouwens automatisch door een beveiligd gebied rijden (en zo ROZ simuleren)? Of heeft deze optie nog een andere functie?

Groeten,
Johan Poelmans

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 02 feb 2010 :  17:26:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Johan,

Dit zorgt ervoor dat de juiste seinstanden worden getoond. In Nederland weet ik het uit mijn hoofd: geel knipper.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Johan P

Belgium
54 Posts

Geplaatst - 02 feb 2010 :  18:54:40  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT

Hallo Johan,

Dit zorgt ervoor dat de juiste seinstanden worden getoond. In Nederland weet ik het uit mijn hoofd: geel knipper.

Mvg,
Paul.


hey Paul,

of rood-wit in belgisch seinstelsel ;) Maar dit is alleen nodig bij automatisch rijden doorheen dat blok? Of is er nog een andere situatie waarin deze optie een belang heeft?

Groeten,
Johan
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 02 feb 2010 :  19:56:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Johan,

Het kan toch zijn dat je met vaste treinroutes loc wissel realiseert. Eigenlijk gaat dan ook een deel van de route over 'onbeveiligd' gebied. De machinist moet zelf uitkijken. Dat Koploper daar gewoon nog automatisch rijdt heeft verder geen invloed. Het sein wordt dus gewoon "rijden op zicht".

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Johan P

Belgium
54 Posts

Geplaatst - 02 feb 2010 :  20:08:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Ok, ik denk dat het me duidelijk is...

Denk dat ik automatisch rijden en rijden op zicht als 1 geheel beschouwde, terwijl dat helemaal niet zo is ;)

Dank voor de info,

Groeten,
Johan
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina