Dag allemaal Als nieuweling betreffende digitaal en gaan rijden via Koploper heb ik de volgende vraag. Trein komt via links afbuigend wissel 1 via kruising in vak A ,via wissel 2 komt trein in Vak C (kopstation). Trein keert en gaat via wissel 2 naar vak C ,in het kopstation komt alleen de Hondekop. Mijn vraag is dus de volgende zijn de vakken A en B voldoende lang en moet vak A in 2 sectie's worden verdeeld. Heb een schets als bijlage Mvg Henk
Trein komt via links afbuigend wissel 1 via kruising in vak A ,via wissel 2 komt trein in Vak C (kopstation). Trein keert en gaat via wissel 2 naar vak C ,in het kopstation komt alleen de Hondekop. Mijn vraag is dus de volgende zijn de vakken A en B voldoende lang en moet vak A in 2 sectie's worden verdeeld.
Lengtes ok. De hamvraag is moet A een blok worden ? Er moet niets, A kan perfekt een deel zijn van een wisselstraat en dan eventueel een stuk korter. Wanneer A een blok wordt dan kan de koploper daar even wachten tot C vrij is, en kan het verkeer op de hoofdbaan ondertussen doorrijden...
Dag Theo bedankt voor je reactie van mij hoeft vak A geen blok te worden er gaat trouwens maar 1 trein (de hondekop )naar het kopstation dus hoeft er geen trein te wachten tot vak B en of C vrij is Mvg Henk
Dag Theo bedankt voor je reactie van mij hoeft vak A geen blok te worden er gaat trouwens maar 1 trein (de hondekop )naar het kopstation dus hoeft er geen trein te wachten tot vak B en of C vrij is Mvg Henk
Dan is A wel ruim lang...dit gaat de vrijgave van de wisselstraat naar C sterk vertragen en ondertussen wachten de treinen op het hoofdspoor.