Auteur |
Onderwerp |
|
Marcobello
103 berichten |
Geplaatst - 10 jun 2008 : 16:04:33
|
Wanneer ik in de testversie treinen laat rondbollen, licht het "punt in blok" geel op. Wanneer ik echt verbonden ben met het spoor (en gewoon vrij rondrij, trein rijdt nog niet automatisch), worden de punten enkel grijs. Van waar het verschil? |
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 10 jun 2008 : 16:58:35
|
Hallo Marco neem ik aan,
Aanhef en ondertekening stel ik zelf wel erg op prijs. Internet is al zo anoniem.
Hoe heb jij de punten waar in blok gebruikt? Heb jij deze gekoppeld aan bezetmeldpunten of gebruik jij de 'oude' methode?
Mvg, Paul. |
|
|
Marcobello
103 Posts |
Geplaatst - 10 jun 2008 : 20:59:41
|
Paul
Ik heb ze gekoppeld aan bezetmeldpunten.
Marc Stevens (the real name!) |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 10 jun 2008 : 22:11:34
|
Hallo Marc,
Oke gelukkig niet de 'oude' manier. Dacht ik al dus heb die verder even niet genoemd.
In instellingen per database kan je op tabblad algemeen-2 aangeven hoe de bezetmeldpunten zichtbaar moeten zijn. Waarschijnlijk staat hier aangegeven "alleen begin van trein". Als je hier kiest voor "altijd: actief obv bezetmelding" krijg je al een heel ander beeld. Als er is gekozen voor "alleen begin van trein" werkt dit alleen in de blokken als de trein automatisch rijdt.
Mvg, Paul. |
|
|
Marcobello
103 Posts |
Geplaatst - 10 jun 2008 : 22:48:32
|
Bedankt voor de toelichting, Paul. Daar ga ik even mee verder.
Marc
|
|
|
Saraan
Belgium
82 Posts |
Geplaatst - 20 feb 2009 : 10:41:33
|
Hallo Paul,
Met welke methode wordt de "oude" methode bedoeld? Ik heb begrepen dat ik die beter niet meer gebruik. De handleiding heb ik gelezen, maar het blijft voor mij vrij onduidelijk welke de "oude" methode is, en met welke knop dit in de interface overeenkomt.
met vriendelijke groeten, Michiel |
|
|
Saraan
Belgium
82 Posts |
Geplaatst - 20 feb 2009 : 20:40:11
|
Hallo Paul,
na een hoop prutsen, een hoop draadjes nalezen, en de handleiding ook achtersteven doorgenomen, heb ik het gevonden! Alles werkt nu zoals in je demo programma.
groetjes, Michiel |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 23 feb 2009 : 16:13:50
|
Hallo Saraan,
Ik was even paar dagen in Parijs, maar zie dat jij zelf jouw vraag hebt opgelost. Leuk!
Mvg, Paul. |
|
|
jeroenk
Netherlands
28 Posts |
Geplaatst - 24 feb 2009 : 22:30:06
|
Hallo Paul,
Paar dagen Parijs is niet gek. Met de trein?
N.a.v. je antwoord op de vraag van Marc, wil ik voorstellen om 'Bezetmeldpunt zichtbaar' op te nemen in de index van het handboek.
groeten, Jeroen
|
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 24 feb 2009 : 22:40:48
|
Hallo Jeroen,
Tuurlijk met de Thalys. Is dan wel geen Koploper maar ja kan er ook mee door en om nu mijn programma andere naam te geven...
Het komt in ieder geval wel in de zoekindex van de onlinehelp. Volgens mij komt het dan ook automatisch mee naar word.
Mvg, Paul. |
|
|
karst.drenth
Netherlands
80 Posts |
Geplaatst - 03 dec 2009 : 01:15:10
|
Hoi Paul,
quote:
...Heb jij deze gekoppeld aan bezetmeldpunten of gebruik jij de 'oude' methode?...
Heb ik het bij het rechte eind, dat je voor het koppelen van 'Waar in blok' punten aan virtuele melders alleen de 'Oude' methode ( Vastleggen 'waar in blok' ) kan gebruiken ?
Zo ja, wat is verstandig, een mix tussen de nieuwe en de oude of, alle punten in het betreffende blok op de oude te doen ?
Grtzz,
Karst |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 03 dec 2009 : 06:55:15
|
Karst,
Het antwoord is ja: alleen oude methode.
Wat verstanding is daarin kan ik je niet adviseren, dat is afhankelijk van je eigen keuzes en wensen.
Mvg, Paul. |
|
|
karst.drenth
Netherlands
80 Posts |
Geplaatst - 03 dec 2009 : 07:29:00
|
Hoi Paul,
Dank voor je antwoord.
Dan begrijp ik, dat het 'technisch' niet uitmaakt om de twee methoden te mixen. Da's handig.
Thnx,
Karst |
|
|
|
Onderwerp |
|