Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 648 / Bezoekers Vandaag: 10313
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 813
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Kleur van het "punt in blok"
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Marcobello

103 berichten

Geplaatst - 10 jun 2008 :  16:04:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Wanneer ik in de testversie treinen laat rondbollen, licht het "punt in blok" geel op. Wanneer ik echt verbonden ben met het spoor (en gewoon vrij rondrij, trein rijdt nog niet automatisch), worden de punten enkel grijs. Van waar het verschil?

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 10 jun 2008 :  16:58:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Marco neem ik aan,

Aanhef en ondertekening stel ik zelf wel erg op prijs. Internet is al zo anoniem.

Hoe heb jij de punten waar in blok gebruikt? Heb jij deze gekoppeld aan bezetmeldpunten of gebruik jij de 'oude' methode?

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Marcobello

103 Posts

Geplaatst - 10 jun 2008 :  20:59:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul

Ik heb ze gekoppeld aan bezetmeldpunten.

Marc Stevens (the real name!)
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 10 jun 2008 :  22:11:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Marc,

Oke gelukkig niet de 'oude' manier. Dacht ik al dus heb die verder even niet genoemd.

In instellingen per database kan je op tabblad algemeen-2 aangeven hoe de bezetmeldpunten zichtbaar moeten zijn. Waarschijnlijk staat hier aangegeven "alleen begin van trein". Als je hier kiest voor "altijd: actief obv bezetmelding" krijg je al een heel ander beeld.
Als er is gekozen voor "alleen begin van trein" werkt dit alleen in de blokken als de trein automatisch rijdt.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Marcobello

103 Posts

Geplaatst - 10 jun 2008 :  22:48:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt voor de toelichting, Paul. Daar ga ik even mee verder.

Marc


Ga naar bovenaan de pagina

Saraan

Belgium
82 Posts

Geplaatst - 20 feb 2009 :  10:41:33  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Saraan  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Met welke methode wordt de "oude" methode bedoeld? Ik heb begrepen dat ik die beter niet meer gebruik. De handleiding heb ik gelezen, maar het blijft voor mij vrij onduidelijk welke de "oude" methode is, en met welke knop dit in de interface overeenkomt.

met vriendelijke groeten,
Michiel
Ga naar bovenaan de pagina

Saraan

Belgium
82 Posts

Geplaatst - 20 feb 2009 :  20:40:11  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Saraan  Reageer met citaat
Hallo Paul,

na een hoop prutsen, een hoop draadjes nalezen, en de handleiding ook achtersteven doorgenomen, heb ik het gevonden! Alles werkt nu zoals in je demo programma.

groetjes,
Michiel
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 23 feb 2009 :  16:13:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Saraan,

Ik was even paar dagen in Parijs, maar zie dat jij zelf jouw vraag hebt opgelost. Leuk!

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

jeroenk

Netherlands
28 Posts

Geplaatst - 24 feb 2009 :  22:30:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Paar dagen Parijs is niet gek. Met de trein?

N.a.v. je antwoord op de vraag van Marc, wil ik voorstellen om 'Bezetmeldpunt zichtbaar' op te nemen in de index van het handboek.

groeten,
Jeroen



Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 24 feb 2009 :  22:40:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Jeroen,

Tuurlijk met de Thalys. Is dan wel geen Koploper maar ja kan er ook mee door en om nu mijn programma andere naam te geven...

Het komt in ieder geval wel in de zoekindex van de onlinehelp. Volgens mij komt het dan ook automatisch mee naar word.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

karst.drenth

Netherlands
80 Posts

Geplaatst - 03 dec 2009 :  01:15:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van karst.drenth  Reageer met citaat
Hoi Paul,

quote:

...Heb jij deze gekoppeld aan bezetmeldpunten of gebruik jij de 'oude' methode?...



Heb ik het bij het rechte eind, dat je voor het koppelen van 'Waar in blok' punten aan virtuele melders alleen de 'Oude' methode ( Vastleggen 'waar in blok' ) kan gebruiken ?

Zo ja, wat is verstandig, een mix tussen de nieuwe en de oude of, alle punten in het betreffende blok op de oude te doen ?

Grtzz,

Karst
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 03 dec 2009 :  06:55:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Karst,

Het antwoord is ja: alleen oude methode.

Wat verstanding is daarin kan ik je niet adviseren, dat is afhankelijk van je eigen keuzes en wensen.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

karst.drenth

Netherlands
80 Posts

Geplaatst - 03 dec 2009 :  07:29:00  Toon profiel  Bezoek de homepagina van karst.drenth  Reageer met citaat
Hoi Paul,

Dank voor je antwoord.

Dan begrijp ik, dat het 'technisch' niet uitmaakt om de twee methoden te mixen. Da's handig.

Thnx,

Karst
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina