Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 301 / Bezoekers Vandaag: 13753
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1385
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Rem logging zegt OK maar ik zeg No Way!
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp Pagina: 1 2 (of 2)

robstuart

Netherlands
240 berichten

Geplaatst - 25 nov 2009 :  18:37:11  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robstuart  Reageer met citaat
Hi Paul,

Op mijn paradespoor remmen de meeste loks netjes.
Toch komt het wel eens voor dat een lok volgens de logging keurig remt maar dat het gewoon een aanfluiting is om naar het remproces te kijken.
Omdat klaarblijkelijk KL het fraai vindt is er ook geen correctie meer te verwachten. Zelfs na herhaaldelijk blijven rijden treedt er geen zichtbare verbetering op.

Het valt me op dat dit verschijnsel plaats vindt als de lok met een veel lagere snelheid het paradespoor komt binnen rijden. (bij voorgaande keren was de snelheid hoger)
De lok reageert dan schijnbaar niet op de binnenkomstmelder want er treedt geen zichtbare vertraging op. Dan, op 20cm voor de stopmelder, een heftige vertraging, de lok kruipt vooruit om dan weer netjes te stoppen bij de stopmelder.
De logging geeft dan geen melding. KL is dus tevreden. Ik niet, Snik.

Na ruim 8 keren het proces herhaalt te hebben treedt er geen zichtbare verbetering op. Wat nu? Alle remgegevens van de lok weer wissen?

mvrrg,Rob

N-Spoor -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 (RS-232 interface) -- Notebook: Toshiba Satellite 1800 1.1Ghz Celeron, 512MB -- XP(SP0?) home edition 2002.

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 25 nov 2009 :  19:29:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Rob,

Totaal geen idee wat jij het beste kan doen. Dit is een van de moeilijkste onderdelen om hier op afstand support op te geven vooral omdat ik niet kan zien wat er gebeurd.

Als ik het zo lees komen aantal zaken bij mij op:
- is de afstand tussen de bezetmelders uberhaupt groot genoeg om netjes af te kunnen remmen (dus volgens massasimulatie van treintype (geijkt) of locomotief (niet geijkt)?
- Rem je uberhaupt wel netjes af als je handmatig rijdt? Laat de loc eens handmatig rijden op maximum snelheid en geeft hierna de opdracht 0. De loc zal dan netjes volgens de massasimulatie afremmen. Hoe ziet dit er uit.
- Weet jij uberhaupt wat het leren remmen doet in Koploper?

Ook geldt dat bij het leren remmen de communicatielogging veel informatie geeft.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

robstuart

Netherlands
240 Posts

Geplaatst - 25 nov 2009 :  19:42:16  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robstuart  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT

Rob,

Totaal geen idee wat jij het beste kan doen. Dit is een van de moeilijkste onderdelen om hier op afstand support op te geven vooral omdat ik niet kan zien wat er gebeurd. ** Paul dat begrijp ik **

Als ik het zo lees komen aantal zaken bij mij op:
- is de afstand tussen de bezetmelders uberhaupt groot genoeg om netjes af te kunnen remmen (dus volgens massasimulatie van treintype (geijkt) of locomotief (niet geijkt)?
*** Afstand is ruim 85cm tussen binnenkomst melder en stopmelder***

- Rem je uberhaupt wel netjes af als je handmatig rijdt? Laat de loc eens handmatig rijden op maximum snelheid en geeft hierna de opdracht 0. De loc zal dan netjes volgens de massasimulatie afremmen. Hoe ziet dit er uit.
*** Ik rij niet handmatig. Alles automatisch ***
- Weet jij uberhaupt wat het leren remmen doet in Koploper?
*** Paul, nu stel je een moeilijke vraag. Ik vermoed dat KL constant de remweg meet en wellicht een PID algorithme loslaat ***

Ook geldt dat bij het leren remmen de communicatielogging veel informatie geeft.
*** ik heb alleen 'leerremmen'aangevinkt in de communicatie logging ***

Mvg,
Paul.



N-Spoor -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 (RS-232 interface) -- Notebook: Toshiba Satellite 1800 1.1Ghz Celeron, 512MB -- XP(SP0?) home edition 2002.
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 25 nov 2009 :  21:21:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Rob,

Je antwoorden zijn niet echt prettig leesbaar.

De afstand van 85 cm zegt mij niets. Als jij een hele hoge massasimulatie instelt is deze 85 cm nog te kort.

Dat jij automatisch rijdt dat snap ik. Ik vraag juist om het handmatig te doen en dan te kijken hoe de afremming gaat.

Lees eens handleiding (diverse onderwerpen)
- automatische snelheidsregeling
- leer proces van het remmen
Ik vermoed namelijk dat jij denkt dat dit veel meer doet. Helaas is het iets simpels...

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

robstuart

Netherlands
240 Posts

Geplaatst - 25 nov 2009 :  23:04:04  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robstuart  Reageer met citaat
Paul,

De afstand tussen de melders is royaal om zelfs met de hoogste snelheid tijdig te kunnen remmen. De lok decoder is zo ingesteld dat er minimale vertraging en acceleratie tijd is. Deze waarden zijn overigens niet meer gewijzigd tussentijds.
De geijkte snelheidswaarden zijn mooi egaal in stappen verdeeld en zijn ook niet gewijzigd.

Nu naar je suggestie rij eens met de handbediening:
Nu zie ik iets vreemds. Zet ik de schuif in het rijwindow helemaal naar rechts dan versneld de lok mooi gelijkmatig naar de maximale snelheid. Eenmaal op deze snelheid zet ik de schuif weer in een keer naar 0. Nu vertraagt de lok met een grote sprong naar 16 Km om vervolgens langzaam op 0 uit te komen. Dit is dus niet zoals het hoort.

Tijdens automatisch rijden geeft de communicatie logging alleen info als er te vroeg cq te laat wordt geremd. Ik krijg geen logging als er goed wordt geremd. (denk ik). In de communicatie logging heb ik alleen het vinkje 'leer remmen'aangevinkt staan.

Wat mij extra vreemd voorkomt is dat wanneer ik opnieuw de lok automatisch laat rijden en met hoge snelheid, (110Km), het paradespoor blok binnen komt er keurig geremd wordt. Is echter in het vorige blok gestopt en komt de lok met ongeveer 80Km het paradespoor blok binnen dan is er weer het vreemde sprongsgewijze vertraging.

Zal morgen opnieuw verdiepen in de handleiding omtrent remmen.
Wordt nu tijd om te gaan pitten.

Alvast dank voor je hulp.

mvrgr,
Rob

N-Spoor -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 (RS-232 interface) -- Notebook: Toshiba Satellite 1800 1.1Ghz Celeron, 512MB -- XP(SP0?) home edition 2002.
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 26 nov 2009 :  06:58:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Rob,

Als het handmatig ook fout gaat dan heeft het niets met leren remmen te maken. Hoe is de massasimulatie ingesteld?
Upload anders eens je database en geef hierbij een voorbeeld van een lok die het niet netjes doet.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

robstuart

Netherlands
240 Posts

Geplaatst - 26 nov 2009 :  10:17:05  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robstuart  Reageer met citaat
Hi Ben,
Daar dacht ik ook aan.
Maar de instellingen van, en de decoder, en van de ijkwaarden geven geen vreemd patroon. Vandaar dit draadje.

Hi Paul,
Dank voor het aanbod. Ik zal het mailen maar dat wordt pas morgen.
Zit in aansluiting op mijn werk van 18:30 tot 22:00 op Koploper cursus in Almere.

mvrgr,
Rob

N-Spoor -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 (RS-232 interface) -- Notebook: Toshiba Satellite 1800 1.1Ghz Celeron, 512MB -- XP(SP0?) home edition 2002.
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 26 nov 2009 :  11:30:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Rob,

Vraag het dan maar op de cursus! Dat zijn ook bolle bozen die het antwoord moeten weten

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 26 nov 2009 :  13:22:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Rob,

Misschien moet je de snelheden van je loc nog eens testen of ze wel met elkaar overeen komen. Gewoon een aantal stappen dan kan je dat in ieder geval uitsluiten als het goed is.

Grtzz Rob


TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - 3 x S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

robstuart

Netherlands
240 Posts

Geplaatst - 26 nov 2009 :  14:07:40  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robstuart  Reageer met citaat
Hi Rob,

Je bedoelt de rijstappen van de decoder? Deze kloppen.
Als ik handmatig met de LH-100 (KL uit) alle 28 stappen doorloop zit er een mooi verloop in snelheid toename en afname. Geen rare fratsen zijn merkbaar.

De lok rijdt ook in KL meestal heel fraai.
Alleen als de lok met veel lagere snelheid het paradespoor binnen komt dan is er bij de binnenkomstmelder nauwelijks een vertraging waarneembaar. Pas bij een 20 tal cm VOOR de stopmelder (lichtsluisje) wordt er sterk vertraagt en rolt de lok heel langzaam naar de stopmelder om netjes te stoppen.

Ik ben dus nog zoekende naar een verklaring waarom de lengte van de remweg (afstand tussen binnenkomst melder en stopmelder) niet benut wordt bij het afremmen indien de lok bij een lagere snelheid binnenkomt. Bij maximale snelheid (117Km) gebeurt dit wel.

mvrg,
Rob

N-Spoor -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 (RS-232 interface) -- Notebook: Toshiba Satellite 1800 1.1Ghz Celeron, 512MB -- XP(SP0?) home edition 2002.
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 26 nov 2009 :  14:19:39  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door robstuart


De lok rijdt ook in KL meestal heel fraai.
Alleen als de lok met veel lagere snelheid het paradespoor binnen komt dan is er bij de binnenkomstmelder nauwelijks een vertraging waarneembaar. Pas bij een 20 tal cm VOOR de stopmelder (lichtsluisje) wordt er sterk vertraagt en rolt de lok heel langzaam naar de stopmelder om netjes te stoppen.



Dit kan het korrekte gedrag zijn, als de lok binnenkomt op een snelheid lager dan de gemiddelde snelheid opgegeven in treintype.

Staat die lok misschien op en "ander" treintype ?

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

robstuart

Netherlands
240 Posts

Geplaatst - 27 nov 2009 :  11:37:50  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robstuart  Reageer met citaat
Hallo Theo,

Je wilt zeggen dat er geen geleidelijk remproces meer mogelijk is als een lok een binnenkomst snelheid heeft die lager is dan de gemiddelde snelheid? Interessant, moet ik in het weekeinde eens uittesten.

Bedankt,
Rob

N-Spoor -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 (RS-232 interface) -- Notebook: Toshiba Satellite 1800 1.1Ghz Celeron, 512MB -- XP(SP0?) home edition 2002.
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 27 nov 2009 :  12:16:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Rob,

Het wordt nu toch steeds gekker; er worden dingen bijgehaald die er echt niets mee te maken hebben. Snel afremmen zoals jij beschrijft heeft niets te maken met een lage snelheid waarmee het blok wordt ingereden.

Wat theo schrijft dat het normaal gedrag zou zijn, klopt volgens mij voor geen meter. Ook de opmerking over treintype slaat even geen hout als je de gehele draad doorleest.

We zijn gewoon eerst in afwachting van antwoorden op eerdere vragen uit de draad; anders is en blijft het gis werk en daar wordt de draad niet leesbaar door!

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

robstuart

Netherlands
240 Posts

Geplaatst - 27 nov 2009 :  12:36:29  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robstuart  Reageer met citaat
Aan allen die mij van een suggestie hebben voorzien dank.

Ik ga het komende weekeinde eens rustig alles evalueren en ik kom er zeker op terug. Het weer blijft slecht dit weekeinde las ik op het KNMI, dus ideaal weer voor KL.

Fijn Weekend

mvrgr,
Rob

N-Spoor -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 (RS-232 interface) -- Notebook: Toshiba Satellite 1800 1.1Ghz Celeron, 512MB -- XP(SP0?) home edition 2002.
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 27 nov 2009 :  19:02:45  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door robstuart

Hallo Theo,

Je wilt zeggen dat er geen geleidelijk remproces meer mogelijk is als een lok een binnenkomst snelheid heeft die lager is dan de gemiddelde snelheid? Interessant, moet ik in het weekeinde eens uittesten.




Nee heb ik niet gezegd, hij remt "anders", maar na enig oefening ook "geleidelijk". Bij mij gaat een lok in lange blokken van 110kmh bv. naar 70 (gemiddelde treintype), rijdt een stuk op 70 en remt dan verder naar 17 (minimum van zijn treintype).

Komt hij binnen op 70 begint hij veel later met remmen, logisch. Komt hij nog trager binnen, gaat hij zelfs eerst nog naar 70, om iets verder dan weer te remmen naar minimum snelheid.

En nu lees ik verder mee

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd

Bewerkt door dentheo op 27 nov 2009 19:10:59
Ga naar bovenaan de pagina

robstuart

Netherlands
240 Posts

Geplaatst - 27 nov 2009 :  21:17:39  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robstuart  Reageer met citaat
Beste toehoorders in dit draadje,

Ik heb deze middag en avond alles even laten bezinken en stapsgewijs alles nog eens nagelopen. Ik stuur jullie hierbij de gegevens van mijn baan mee.
Het betreft de lok met het decoder nr 8 en het remprobleem blijft hardnekkig bestaan in het paradespoor 1.

Ik vat het probleem even opnieuw samen. Rijdt lok8 komende uit blok 9 met een snelheid van ongeveer 120km het paradespoor1 binnen dan vertraagd de lok keurig en rolt uit bij de stopmelder. Heeft lok 8 echter eerst keurig gestopt in blok 9 en komt nu het paradespoor 1 binnen rijden met 80Km dan gebeurt er bij binnenkomstmelder niets. Lok 8 banjert door en de snelheid in het KL rijwindow blijft op 80Km staan. Ongeveer 20cm voor de stopmelder vertraagt Lok8 sterk,ook de snelheid in het rijwindow van lok8 gaat snel van 80Km naar nu 30km om even later met 14Km bij de stopmelder aan te komen.

Het vreemde is dat dit verschijnsel alleen bij Lok8 optreedt.
Lok 10 is ook een sneltrein type maar heeft hier geen last van. +++ wel dien ik op te merken dat Lok10 met slechts 50Km het blok komt binnen rijden en niet met 80Km +++. Ook vreemd is dat het gedrag van Lok8 overeenkomt met de snelheid indicatie in het rijwindow. Lok8 gehoorzaamd dus volledig aan KL.

Tot slot heb ik de remgegevens van Lok8 maar gewist. vreemde is dat gelijk al in de eerste ronde dit vreemde fenomeen zich opnieuw openbaart zoals hierboven beschreven.

Wat zie ik over het hoofd wat doe ik fout? Ik zie het niet en kom er niet uit.

Download Attachment: Stuartbaan.bck
58,3 KB


N-Spoor -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 (RS-232 interface) -- Notebook: Toshiba Satellite 1800 1.1Ghz Celeron, 512MB -- XP(SP0?) home edition 2002.

Bewerkt door robstuart op 27 nov 2009 21:46:25
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 27 nov 2009 :  21:51:27  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Rob,

Grote verbazing door mij na openen van jouw database,

waarom is bij meer dan de helft de status van jouw bezetmelders omgedraaid ??

Bezetmelders die 2 blokken tegelijk bezetmelden ??



met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina

robstuart

Netherlands
240 Posts

Geplaatst - 27 nov 2009 :  22:04:16  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robstuart  Reageer met citaat
Hoi Walter,

Omdat ik lichtsluisjes gebruik.
Bij lichtdoor gang (geen trein) wordt de melder ingang naar massa getrokken en is dus actief.
Vandaar dat de betroffen melders in KL worden omgedraaid.

Wat bedoel je met:
Bezetmelders die 2 blokken tegelijk bezetmelden ??
Kun je me aanduiden welke dit zijn.

mvrgr,
Rob

N-Spoor -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 (RS-232 interface) -- Notebook: Toshiba Satellite 1800 1.1Ghz Celeron, 512MB -- XP(SP0?) home edition 2002.
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 27 nov 2009 :  22:21:38  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Allen,

Volgens mij ben ik degene die het dan niet meer snapt, dat ik 2 blokken (bv. blok 15 en 16) tegelijk zie oplichten, en regelmatig blauwe lijnen zie opflitsen, dit is niet de geijkte manier om dynamische blokken te configureren.

Aangezien ook in het parade baanvak gewerkt wordt met vrijgave op bezetmelder (door omkeren bezetmeldingen, zowel remmelder als stopmelder) zou ik graag de reden van Rob willen weten waarom dit is.
Sorry lees nu pas dat hier lichtsluisen zijn toegepast, en is vrijgave op bezetmelding dus niet van toepassing.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded

Bewerkt door Wissels op 27 nov 2009 22:25:18
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 27 nov 2009 :  22:38:29  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Rob,

ik draafde even door, bovendien dwaal ik af van jouw probleem.

Toch een kleine aanvulling op de dynamische blokken, als je de bezetmelder in bv. blok 5 en 6 bezetmelder 65.2 in het onderste deel bij bezet bij weghaalt dan zullen je dynamische blokken beter werken.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 27 nov 2009 :  23:02:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Rob,

In je database kan ik zo op het eerst oog niets vreemds ontdekken. Ik zou wel een aantal dingen anders doen, maar dat geeft niet.

Als ik de database bekijk zie ik zo op het eerste gezichts niets vreemds.

Wil jij eens het volgende doen:
- weer van lok (decoderadres 8) alle remgegeven verwijderen
- start communicatielogging en log alleen "communicatie locomotieven" en "leer remmen". Tijd formaat instellen als "verstreken tijd".
- zorg ook dat de logging naar een bestand actief is
- plaats nu lok 8 in blok 9 en geef deze de opdracht om naar blok 1 te rijden en laat loc rijden naar blok 9.
- sluit Koploper hierna af en zet de aangemaakte logging even op het forum.
Geef ook even aan of jij het vreemde rijgedrag van de loc fysiek hebt waargenomen.

Leren remmen behoort tot een van de moeilijkste onderwerpen voor support; temeer daar dit in de simulatiemode niet werkt (gelukkig maar want anders worden alle remgegevens gewijzigd).


Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

robstuart

Netherlands
240 Posts

Geplaatst - 27 nov 2009 :  23:49:49  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robstuart  Reageer met citaat
Beste Paul,

Bijgaand de log file zoals gevraagd.
Het vreemde gedrag was inderdaad weer aanwezig.

mvrgr,
Rob

Download Attachment: Stuartbaan_20091127_234450.txt
5,69 KB

N-Spoor -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 (RS-232 interface) -- Notebook: Toshiba Satellite 1800 1.1Ghz Celeron, 512MB -- XP(SP0?) home edition 2002.
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 28 nov 2009 :  09:15:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Rob,

Het sprongetje is ook te zien in de logging. Al heel snel zie je:
quote:
591 (l): Adres: 8 snelheid: 19 licht aan vooruit (----------------------------)
590 (l): Adres: 8 snelheid: 20 licht aan vooruit (----------------------------)
591 (l): Adres: 8 snelheid: 21 licht aan vooruit (----------------------------)
3425 (l): Adres: 8 snelheid: 16 licht aan vooruit (----------------------------)
591 (l): Adres: 8 snelheid: 15 licht aan vooruit (----------------------------)
601 (l): Adres: 8 snelheid: 14 licht aan vooruit (----------------------------)

De regel met vooraf 3425 gaat opeens van 21 naar 16 en dus niet gelijdelijk. Waarom? Al sla je me dood ik weet het niet (en dan komen we er nooit achter denk ik).

Ik denk ook dat ik zeker durf te zeggen dat je de remrecords hebt verwijderd. Er werd volgens de logging ook een record aangemaakt (3 seconde is de initiele tijd) en deze tijd wordt zelfs langer gemaakt (dus voldoende ruimte).

Als je even een kopie maakt van je database en dan even in deze kopie het volgende doet:
- verwijder alle remrecords (initialisatie)
- zet in instellingen per database ook het leren remmen uit (dus niet zo laat mogelijk remmen)
- controleer nu even of er geen remrecords aanwezig zijn (menu algemeen / systeem informatie)
- zet lok 8 weer in blok 9 en start nu de communicatielogging op dezelfde manier (zie eerder) en laat deze loc nu alleen maar 1 blok verder rijden.
Ik ben zeer nieuwsgierig naar deze logging.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 28 nov 2009 :  09:19:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Walter,
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wissels

Toch een kleine aanvulling op de dynamische blokken, als je de bezetmelder in bv. blok 5 en 6 bezetmelder 65.2 in het onderste deel bij bezet bij weghaalt dan zullen je dynamische blokken beter werken.
Waarom zou dit beter werken? Ik snap niet wat hier het probleem zou zijn. Zelf heb ik op mijn eigen baan ook bij het tweede blok van een dynamische groep juist deze bezetmelder overal ingevoerd bij 'bezet bij'.

Dit heeft verder niets te maken met deze draad over afremmen. Als je dus echt wil brainstromen over dit onderwerp dan beter een nieuw draadje opnemen.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

robstuart

Netherlands
240 Posts

Geplaatst - 28 nov 2009 :  10:14:45  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robstuart  Reageer met citaat
Hi Paul,

Conform je instructie bijgaande de file.
Merk op dat Lok8 nu keurig vertraagt zonder gekke tussen stappen.


Download Attachment: Stuartbaan_20091128_101128.txt
3,95 KB

N-Spoor -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 (RS-232 interface) -- Notebook: Toshiba Satellite 1800 1.1Ghz Celeron, 512MB -- XP(SP0?) home edition 2002.
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 28 nov 2009 :  13:20:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Rob,

Oke dat is tenminste iets.

Doe nu nog eens hetzelfde in de database die jij hierboven hebt gebruikt (dus kopie en heerlijk schoon) maar dan met de indicatie voor het leren remmen aan. Wat is dan de logging?

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: 1 2 (of 2) Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina