Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 511 / Bezoekers Vandaag: 12279
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 813
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Locs rijden verkeerde richting
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

RPM

Netherlands
15 berichten

Geplaatst - 04 nov 2009 :  09:00:21  Toon profiel  Bezoek de homepagina van RPM  Reageer met citaat
Beste Koplopers,

Ik kan een heel verhaal houden wat ik allemaal gedaan en niet gedaan heb maar zal proberen de vraag in eerste instantie zo kort mogelijk houden.
Ik heb een testbaan waarvan ik voorlopig alleen met de buitenste ovaal met 4 blokken en 12 bezetmelders test, derest komt later. Zogauw ik koploper opstart en met 1 loc wil gaan rijden (semi aut. of automatisch) gaat dat allemaal goed. Met de klok mee. Totdat koploper zegt: ik ga de andere kant op. De loc trekt netjes op maar rijdt dan nog steeds met de klok mee. Koploper raakt uiteraard de loc kwijt. De bezetmeldingen zijn wel correct (linksom en rechtsom). Gesimuleerd gaat alles goed, al laat ik 3 treinen tegelijkertijd rijden.
Ik heb geexpirimenteerd met (keren, trek/duw, treinstel, keren toestaan, etc.etc.) ook al hebben deze opties er waarschijnlijk niks of weinig mee te maken. Dit heeft dan ook niet tot resultaten geleid. Ik heb niks gedaan met vaste- en variabele routes.
Overigens heb ik dit probleem met alle locs......help

mvg
Richard Meijer (RPM)
DCC/IB/Stroomdetectie/Power-4

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 04 nov 2009 :  09:04:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Richard,

Keer vinkje vergeten in onderhouden blokken (denk ik).

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

RPM

Netherlands
15 Posts

Geplaatst - 04 nov 2009 :  09:42:36  Toon profiel  Bezoek de homepagina van RPM  Reageer met citaat
Paul,

Ik heb dit al eens gedaan maar ga het toch nog een keer proberen.
Alle vier de blokken alles op "keren loc" zetten. Kijken wat er gebeurd.

Alvast bedankt.

Richard
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 04 nov 2009 :  10:31:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Richard,

Ik zou niet alles op keren zetten; alleen waar er daadwerkelijk gekeerd moet worden.

Zet anders eens je database hier; kunnen we even kijken wat je hebt gedaan.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

RPM

Netherlands
15 Posts

Geplaatst - 04 nov 2009 :  10:49:57  Toon profiel  Bezoek de homepagina van RPM  Reageer met citaat
Paul,

Zal ik vanavond doen.

mvg
Richard
Ga naar bovenaan de pagina

RPM

Netherlands
15 Posts

Geplaatst - 04 nov 2009 :  19:22:00  Toon profiel  Bezoek de homepagina van RPM  Reageer met citaat
Paul, en medekoplopers,

Zoals beloofd mijn database.
Na wederom wat geexpirimenteerd te hebben met keren loc zie ik wel wat meer gebeuren maar af en toe gaat de loc nog steeds in de fout en raakt koploper de loc kwijt. Ik krijg ook de indruk dat "keren loc" meer afdwingen van het keren is. De loc gaat dan een paar keer heen en weer tussen twee blokken en daarna gaat de loc de verkeerde kant op en is koploper hem kwijt.
Omdat ik eerst alleen met het ovaal wil testen heb ik de wissels op defect gezet. Is dit wel de goede manier omdat ik zag dat er wel eens een wisselstraat bezet was. Misschien dat daar een probleem zit.
In simulatie gaat alles goed op de gehele baan (met en zonder al die vinkjes) en dat is ook mijn uiteindelijke doel om Koploper wat beter te begrijpen en daarna aan het echte werk te gaan beginnen.

mvg
Richard

Download Attachment: RPMeijer_20091104_185815.bck
46,37 KB
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 04 nov 2009 :  20:07:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Richard,

er is werkelijk geen 1 blok waar de keeropdrachten kloppen, ik licht blok 1 er als voorbeeld uit,

De trein moet komend uit blok 2 via blok 1 (eigenschappen blok 1) naar blok 4 zonder te keren. Er moet dus geen vinkje staan bij keer loc, de trein rijdt immers rechtdoor.

De trein moet komend uit blok 2 via blok 1 (eigenschappen blok 1) naar blok 2 door te keren, de trein gaat immers weer terug. Er moet dus wel een vinkje staan bij keer loc.

De trein moet komend uit blok 4 via blok 1 (eigenschappen blok 1) naar blok 4 hiervoor moet deze keren in blok 1. Er moet dus wel een vinkje staan bij keer loc.

De trein moet komend uit blok 4 via blok 1 (eigenschappen blok 1) naar blok 2 zonder te keren. Er moet dus geen vinkje staan bij keer loc. De trein gaat immers rechtdoor,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina

RPM

Netherlands
15 Posts

Geplaatst - 05 nov 2009 :  00:13:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van RPM  Reageer met citaat
Walter,

Dank voor deze uitleg en ga het morgen op mn gemak bekijken.

mvg
Richard
Ga naar bovenaan de pagina

RPM

Netherlands
15 Posts

Geplaatst - 05 nov 2009 :  20:22:22  Toon profiel  Bezoek de homepagina van RPM  Reageer met citaat
Heren,

Dank voor de medewerking, alles loopt gesmeerd na de laatste tip.
Ik ga door met de volgende stap(pen).

mvg
Richard Meijer
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina