Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 160 / Bezoekers Vandaag: 7545
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Wensen
 Koploper wensen (ontwikkeling is per juli 2012 gestopt)
 Onterecht stilstaande lok. Een suggestie
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

robstuart

Netherlands
240 berichten

Geplaatst - 02 nov 2009 :  23:12:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robstuart  Reageer met citaat
Beste Paul,

Is het mogelijk om een onterecht stilstaande lok de volgende twee commando's na te geven? Noodstop - Go. (noodstop en go functie zoals voorkomt in het rijwindow)

Ik doe dit nu soms handmatig als ik de melding krijg 'onterecht stilstaande lok'. Indien KL dit automatisch zou doen dan is het zelfs mogelijk om de waarschuwing in twee fase op te bouwen.
Eerste waarschuwing, 'Stilstaande lok is opnieuw geactiveerd' en als dan na een tijdje nog geen lok is binnengekomen de melding 'Onterecht stilstaande lok.'

Tis maar een idee.

mvrgr,
Rob

N-Spoor -- Koploper 6.6 built 617 -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 (RS-232 interface) -- Notebook: Toshiba Satellite 1800 1.1Ghz Celeron, 512MB.

Bewerkt door robstuart op 03 nov 2009 12:48:45

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 03 nov 2009 :  12:50:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Rob,

Alles is mogelijk; echter ik heb hier het idee dat ik speciaal voor jou persoonlijk iets moet inbouwen omdat een decoder even iets vergeet.

Je maakt het dan weer onnodig ingewikkeld voor alle andere gebruikers.

Het antwoord is dus: wordt (nog) niet ingebouwd.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

robstuart

Netherlands
240 Posts

Geplaatst - 04 nov 2009 :  14:01:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robstuart  Reageer met citaat
Hi Paul,

Ik zou me erg ongemakkelijk voelen als je speciaal voor mij iets in KL zou inbouwen als daar niet genoeg interesse voor zou zijn bij andere gebruikers.

Ik meen dat de functie "onterecht stilstaande lok" niet voor niets was ingebouwd en dat het dus bij iedereen wel eens voorkomt dat een Lok door een onregelmatigheid even dienst weigert. Vandaar mijn suggestie voor een verlenging van de bestaande functie 'onterecht stilstaande lok'

We wachten de toekomst rustig af.
Ik kan me goed voorstellen dat je met 6.7 nu even andere prioriteiten hebt.

mvrgr,
Rob

N-Spoor -- Koploper 6.6 built 617 -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 (RS-232 interface) -- Notebook: Toshiba Satellite 1800 1.1Ghz Celeron, 512MB -- XP(0?) home edition 2002.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina