Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 107 / Bezoekers Vandaag: 8689
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 695
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Wensen
 Koploper wensen (ontwikkeling is per juli 2012 gestopt)
 1 bezetmelder per blok
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

selectrixfreak

Netherlands
60 berichten

Geplaatst - 24 okt 2009 :  14:21:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,
Ik zou het mooi vinden als er ook een optie zou zijn, om slechts één bezetmelder per blok te kunnen kiezen. Omdat de snelheid van de loks al geijkt kan worden in koploper, is het een kleine stap om een berekening te maken die bepaald hoe snel een trein moet afremmen om op tijd stil te staan.(om de rijstappen bij bijv. selectrix van 31 ,of een lagere stap, naar 0 te laten gaan) Het enige dat je dan nog moet weten, is de lengte van je blok en de plaats waar de trein moet stoppen. Met een slider zou je dan de vertraging naar 0 kunnen fijnregelen, totdat alle treinen netjes op tijd stoppen.
Deze optie heb je bijvoorbeeld ook bij Railware of Traincontroller.
Lees maar eens de handleiding van bijv. Traincontroller Silver.

Vooral met Selectrix zou dit goed kunnen werken, omdat dit protocol razendsnel is. Het spaart ook weer bezetmelders uit.

Groetjes Selectrixfreak.

E03

Netherlands
59 Posts

Geplaatst - 04 nov 2009 :  20:42:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten ,behalve dat ik geen Selectrix rij, wel veel loc's van Trix. Maar dat is weer wat anders.
Gezien het mooie afremmen moet dit wel gaan lukken. Op sommige delen heb ik het al toegepast, maar dan met de optie ..cm doorrijden en dat gaat op zich goed.

Werner

TC, Koploper, Fleischmann, TRIX en ROCO, Trix C-rails, HSI88, Periode II, III en begin IV, SBB, DB en DR
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 04 nov 2009 :  21:03:21  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door selectrixfreak

,
Ik zou het mooi vinden als er ook een optie zou zijn, om slechts één bezetmelder per blok te kunnen kiezen. Omdat de snelheid van de loks al geijkt kan worden in koploper, is het een kleine stap om een berekening te maken die bepaald hoe snel een trein moet afremmen om op tijd stil te staan.(om de rijstappen bij bijv. selectrix van 31 ,of een lagere stap, naar 0 te laten gaan) Het enige dat je dan nog moet weten, is de lengte van je blok en de plaats waar de trein moet stoppen.



Lees even introductie van 6.7, daarin bestaan virtuele bezetpunten.... ongeveer wat gij zoekt.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina