Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 673 / Bezoekers Vandaag: 10005
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 813
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 schakelen met optie Locomotieven Uitgebreide Functies
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

mike

Netherlands
33 berichten

Geplaatst - 28 okt 2009 :  15:16:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Wie heeft ervaring met het schakelen van (knipper)lichten via de optie Locomotieven Functies Uitgebreid?
Is dat mogelijk?

Mike

santhe

Netherlands
212 Posts

Geplaatst - 28 okt 2009 :  16:00:39  Toon profiel  Bezoek de homepagina van santhe  Reageer met citaat
Hallo Mike,

Het lijkt mij beter als je hier gewoon je vraag cq. probleem neerlegt. Geef een duidelijke omschrijving van wat je zou willen bereiken.

Theo.
Ga naar bovenaan de pagina

mike

Netherlands
33 Posts

Geplaatst - 28 okt 2009 :  16:50:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik wil zoals aangegeven bij een overweg knipperlichten laten schakelen c.q. werken via Onderhouden Locomotieven, daarbij gebruikmakend van de optie Functies Uitgebreid.
Ik heb al wat geprobeerd en ingevoerd bij Schakel Funktiedecoders maar het geeft (nog) geen resultaat.
Wat ik heb ingevuld is bij Arriveert in Blok en Stopt het nummer van de uitgang van de schakeldecoder. Dat is nummer 43 in dit geval.
Bij Richting rechtdoor.
Bij Verlaat het Blok eveneens nummer 43 meegegeven.
Bij Richting afbuigend.
Bij Reageer Blok / Richting IN IEDER BLOK vermeld.
Wat doe ik fout of zie ik over het hoofd?

Mike
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 28 okt 2009 :  17:35:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Mike,

Waarom met de functies van de locomotief? Dat betekend dat alle loc's die daar rijden zo geprogrammeerd moeten worden.

Ennnn wat je fout doet is niet te traceren omdat de info summier is. Beter stuur je database mee zodat een ieder het probleem op zijn manier kan bekijken.

Grtzz Rob


TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - 2 x S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

mike

Netherlands
33 Posts

Geplaatst - 29 okt 2009 :  13:13:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Op verzoek bijgaand de database.
Bij een oversteekplaats naast een perron is het de bedoeling een knipperlichtinstallatie te laten functioneren. Aangestuurd loc 's die de blokken 1, 2, 3 en 23 in en uitrijden.

Loc V216 Mehano is de 'testloc', bij functies uitgebreid heb ik daar de gegevens ingevoerd.
mvg

Download Attachment: decemberWR7okt09.bck
85,9 KB

Mike
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Romijn

Netherlands
1008 Posts

Geplaatst - 29 okt 2009 :  20:42:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Mike,

Locomotief functies zijn bedoeld om, zoals het woord al aangeeft, functies van een trein te bedienen.

Wil je zaken op en om de treinbaan aansturen, zoals knipper installaties etc. dan moet je dat doen met speciale en/of logische acties.

Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 gelijkstroom
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 30 okt 2009 :  13:45:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Mike,

Heb ff vlug gekeken maar kom er niet uit. Heb echter ook geen tijd om er veel aand8 aan te schenken. Ik zie wel de mededeling zoals in het bijgaande plaatje wat duid dat er iets niet goed is.

Heb inmiddels van Wim Ros begrepen dat hij voor jouw een werkende DB gemaakt heeft met telefonische ondersteuning.

Ik stel voor dat je opnieuw begint want hier kan je niks mee. Ga van het ene blok naar het andere rijden controleer de gegevens en pas ze eventueel aan. En ga zo iedere keer een stapje(blok) verder. Als je het zo niet doet zie je de bomen niet meer door het bos. Zelfs ik doe het zo, nw blok >> aansluiten >> testen voor en achteruit. En dan pas de volgende ennnn RTFM

Succes
Download Attachment: Naamloos.jpg
46,68 KB

Grtzz Rob


TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - 2 x S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 30 okt 2009 :  17:04:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Mike,

Net als Rob verbaas ik mij een beetje over de gang van zaken. Wim Ros heeft contact met je gehad en zelfs de database is door jouw samen met Wim gemaakt.

Waarom zie ik dan dingen in de database die ik via Wim heb gekregen niet terug in jouw database die jij hier upload?

Ook de gedachte om een overweg te sturen via uitgebreide functieaansturing van de locomotief vind ik zeer vreemd en onlogisch. Dit zou volgens mij moeten met speciale acties en zo zat het ook in de database van Wim.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina