Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 210 / Bezoekers Vandaag: 6396
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 416
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Trein verlaat blok niet volgens koploper
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Broekoord

Netherlands
26 berichten

Geplaatst - 12 okt 2009 :  19:14:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Ik ben na een tijdje met Koploper weer gestart na de zomer.Nu kwam ik wat vreemds tegen wat ik zo niet kan achterhalen waar ik het moet zoeken.

Ik zet een lok in blok 1 deze moet via een wisselstraat naar blok 2 en dan naar blok 3 etc.
In de testmodus gebeurd dit ook maar in het werkelijke rijden niet.
De lok word weggestuurd door Koploper maar in het scherm blijft ie gewoon in blok 1 staan en na een tijdje krijg je dus melding dat de lok er nog steeds staat maar die rijd al enige blokken verder wat dan geen zin heeft want Koploper is 'm kwijt althans die denkt dat ie nog steeds in blok 1 staat.

In de rest van de baan zit dit probleem niet en voor de zomer was het hier ook niet maar ik weet zo gauw niet waar ik dit in moet zoeken.
Dus een paar handreikingen zijn welkom.

Mvg Ron

Marklin K-rails, 6021-pc-Koploper

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 12 okt 2009 :  19:41:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Ron,

Zet de logging eens aan en dan met name de bezetmeldingen. Het lijkt erop dat de loc op een melder wacht die die niet tegenkomt en zodoende gewoon doorrijdt. In het locwindow kan je onder in ook zien welke melder hij verwacht.


Grtzz Rob


TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - 2 x S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 12 okt 2009 :  23:14:11  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Broekoord


In de rest van de baan zit dit probleem niet en voor de zomer was het hier ook niet maar ik weet zo gauw niet waar ik dit in moet zoeken.
Dus een paar handreikingen zijn welkom.




Hier heb je er nog één: is de isolatie tussen je bezetmelders niet overbrugt geraakt ?
Met ijzerslijpsel of resten van een railgummetje bij het reinigen der rails ?

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 13 okt 2009 :  00:00:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Ron,

ik gebruik bij de Marklin K rails, Fleischmann isolatiemoffen voor profi rails, nooit meer problemen met valse terugmeldingen, en relatief een stuk dunner dan de witte Fleischmann isolatiemoffen,

Moet ik een wagen van BT voor laten rijden met een paar voorbeelden, oeps realiseer mij dat ze beter in een enveloppe kunnen.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina

Broekoord

Netherlands
26 Posts

Geplaatst - 15 okt 2009 :  13:54:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Heren,

Bedankt voor Uw support van bovenstaande.
Uit deze combinatie bleek dat de bezet melder van het volgende blok niet betrouwbaar was en deze gemist werd. Mogelijker wijs door een tijdje niet gebruiken dat er rommeltjes bij hebben gezeten. Na schoonmaak was het probleem weer weg. Ook zat de bezetmelder net in een stukje spoor wat nog afgewerkt moet worden en zodoende de bezetmelder niet rots vast lag, dat dit wel belangrijk voor de werking had ik zeker moeten weten. Maar nu kunnen we weer lekker genieten van dit mooie programma.

Mvg Ron

Marklin K-rails, 6021-pc-Koploper

Bewerkt door Broekoord op 15 okt 2009 13:55:23
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina