Auteur |
Onderwerp |
|
Broekoord
Netherlands
26 berichten |
Geplaatst - 12 okt 2009 : 19:14:39
|
Hallo,
Ik ben na een tijdje met Koploper weer gestart na de zomer.Nu kwam ik wat vreemds tegen wat ik zo niet kan achterhalen waar ik het moet zoeken.
Ik zet een lok in blok 1 deze moet via een wisselstraat naar blok 2 en dan naar blok 3 etc. In de testmodus gebeurd dit ook maar in het werkelijke rijden niet. De lok word weggestuurd door Koploper maar in het scherm blijft ie gewoon in blok 1 staan en na een tijdje krijg je dus melding dat de lok er nog steeds staat maar die rijd al enige blokken verder wat dan geen zin heeft want Koploper is 'm kwijt althans die denkt dat ie nog steeds in blok 1 staat.
In de rest van de baan zit dit probleem niet en voor de zomer was het hier ook niet maar ik weet zo gauw niet waar ik dit in moet zoeken. Dus een paar handreikingen zijn welkom.
Mvg Ron
Marklin K-rails, 6021-pc-Koploper |
|
Rob Fongers
Netherlands
658 Posts |
Geplaatst - 12 okt 2009 : 19:41:42
|
Ron,
Zet de logging eens aan en dan met name de bezetmeldingen. Het lijkt erop dat de loc op een melder wacht die die niet tegenkomt en zodoende gewoon doorrijdt. In het locwindow kan je onder in ook zien welke melder hij verwacht.
Grtzz Rob
TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - 2 x S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 12 okt 2009 : 23:14:11
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Broekoord
In de rest van de baan zit dit probleem niet en voor de zomer was het hier ook niet maar ik weet zo gauw niet waar ik dit in moet zoeken. Dus een paar handreikingen zijn welkom.
Hier heb je er nog één: is de isolatie tussen je bezetmelders niet overbrugt geraakt ? Met ijzerslijpsel of resten van een railgummetje bij het reinigen der rails ?
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 13 okt 2009 : 00:00:10
|
Hallo Ron,
ik gebruik bij de Marklin K rails, Fleischmann isolatiemoffen voor profi rails, nooit meer problemen met valse terugmeldingen, en relatief een stuk dunner dan de witte Fleischmann isolatiemoffen,
Moet ik een wagen van BT voor laten rijden met een paar voorbeelden, oeps realiseer mij dat ze beter in een enveloppe kunnen.
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded |
|
|
Broekoord
Netherlands
26 Posts |
Geplaatst - 15 okt 2009 : 13:54:13
|
Heren,
Bedankt voor Uw support van bovenstaande. Uit deze combinatie bleek dat de bezet melder van het volgende blok niet betrouwbaar was en deze gemist werd. Mogelijker wijs door een tijdje niet gebruiken dat er rommeltjes bij hebben gezeten. Na schoonmaak was het probleem weer weg. Ook zat de bezetmelder net in een stukje spoor wat nog afgewerkt moet worden en zodoende de bezetmelder niet rots vast lag, dat dit wel belangrijk voor de werking had ik zeker moeten weten. Maar nu kunnen we weer lekker genieten van dit mooie programma.
Mvg Ron
Marklin K-rails, 6021-pc-Koploper |
Bewerkt door Broekoord op 15 okt 2009 13:55:23 |
|
|
|
Onderwerp |
|