Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 67 / Bezoekers Vandaag: 3597
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 813
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Novice begint en heeft 3 vragen (gecombineerd sein)
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

blom

10 berichten

Geplaatst - 18 sep 2009 :  09:54:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Enkele weken geleden ben ik begonnen met het gebruik van koploper in combinatie met DDW en een gemodificeerde delta control 4f (3 rail systeem met C-rail). Als testbaan heb ik een enkelspoor ovaaltje met een inhaalspoor uitgelegd en na het nodige gezaag en gesoldeer werkt een en ander naar behoren. Nu ben ik van plan een tweede proefbaan uit te leggen, dubbelspoor met enkele inhaal- en opstelsporen, maar voordat ik daaraan begin wilde ik graag 3 "problemen" voorleggen. In dit topic vraag nummer 1

Ik heb mijn eerste proefbaan voorzien van een tweetal seinen om ook dit onderdeel onder de knie te krijgen. Ik gebruik hierbij het duitse seinstelsel en een lichtseindecoder van Littfinski waarop een inrijsein, het bijbehorende voorsein en een gecombineerd uitrij/voorsein zijn aangesloten. De eerste 2 heb ik keurig aan de praat gekregen en ook het gecombineerde uitrij/voorsein werkt an sich keurig. Alleen was ik altijd in de veronderstelling dat een voorsein (specifiek diegene aan het uitrijsein) gekoppeld moet zijn aan het volgende hoofdsein. Ik kan volgens mij echter nergens aangeven welk hoofdsein dat zou moeten zijn. Mag ik hieruit opmaken dat koploper dit zelf bepaald aan de hand van de stand van de wissels en/of het gekozen blok ?

Jan

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 18 sep 2009 :  10:17:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Jan,

Je moet een fictief sein aanmaken met nummer 0, dat plaats je in het betreffende blok etcccc. In je baanplan geeft je aan bij van >> naar volgend hoofdsein. Echter als het in een volgend blok ligt zonder wissel(s) ertussen doet koploper dit zelf

Grtzz Rob


TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - 2 x S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

blom

10 Posts

Geplaatst - 21 sep 2009 :  09:59:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Rob,

Ik heb het gevonden. Heb de betreffende instelling eerder over het hoofd gezien. Bedankt, het werkt nu uitstekend.

Jan
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina