Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 180 / Bezoekers Vandaag: 3936
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 631
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Loc stopt niet in blok
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

okeesie

Netherlands
69 berichten

Geplaatst - 21 aug 2009 :  21:54:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo daar zijn we weer.
Ik heb het volgende probleem,ik heb een aftakking gemaakt in mijn hoofdbaan voor het lossen van containertreinen blok 36 met 2 terugmelders een nieuw blotype aangemaakt met een stopkans van 100%,een treintype(containertrein) die alleen deze route mag rijden getest en alles moet ok zijn,nu ik ga rijden stopt de loc niet in blok 36 (containerblok) maar rijd gewoon verder zonder een verdere route te hebben gekozen koploper dent dat de trein in blok 36 staat wat heb ik verkeerd gedaan
Alvast bedankt,Kees Kocken
Baan bijgevoegd

Download Attachment: Hoofdbaan2.bck
107,51 KB

020552

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 22 aug 2009 :  00:29:27  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Kees,

als een trein (loc Ns 2433) via blok 36 rijdt moet deze in een logische volgorde bezetmelder 2.15 en 2.16 tegenkomen, blijkbaar mist je trein op de baan 1 van deze melders. Dit kan je ondermeer zien onderin je locwindow, hier wordt de volgende melder aangegeven die de trein moet tegenkomen. Blijft deze melder onderin het locwindow staan terwijl de trein doorrijdt, dan is dit de melder die gemist wordt.

Misschien zijn de eerder genoemde melders op je baan omgedraaid?

Tevens kan je trein van blok 6 naar blok 7 rijden zonder dat de wissel geschakeld wordt, zo kan de trein per abuis in blok 36 terecht komen !!

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded

Bewerkt door Wissels op 22 aug 2009 00:34:33
Ga naar bovenaan de pagina

okeesie

Netherlands
69 Posts

Geplaatst - 22 aug 2009 :  01:42:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Walter
De draden zijn corect aangesloten en de trein geeft ook de vervolgblokken aan,de rails is goed geisoleerd alles nogmaals nagekeken toch blijft de loc doorlopen, de wissel was ik inderdaad vergeten dit is ook gecorigeerd
Weet je meschien nog een andere reden of kan het aan de loc liggen dat hij informatie niet goed ontvangt
ga nu naar bed en heb de baan afgesloten test morgen wel weer verder, mocht je nog iets te binnen schieten hoor ik het graag
Alvast bedankt Kees

020552
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 22 aug 2009 :  07:35:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Kees,

Ik denk dat jij eens goed moet lezen wat Walter schreef. Als jij zeker weet dat de bezetmeldpunten goed liggen en juist zijn ingevuld in blok 36, dan is de oorzaak volgens mij ook het ontbreken van de wisselstraat tussen blok 6 en blok 7.

Wat is trouwens het nut om zoveel aan te zetten bij de variabele treinroute 'containertrein'. Je geeft aan:
- blok 36 uit gesloten
- blok 36 alleen bij bestemming in rijden
- richtingsverbod 6 -> 36 (uit 5).
Als je alleen de eerste optie gebruikt (uitgesloten) dan zijn de andere twee totaal overbodig; Koploper zal nooit in blok 36 komen als deze variabele treinroute is geactiveerd.

Ik snap ook niet de mogelijkheid in de wisselstraten om te rijden van blok 16 naar blok 1. Zoals het nu is getekend volg ik het totaal niet.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

okeesie

Netherlands
69 Posts

Geplaatst - 22 aug 2009 :  15:20:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul en Walterheb volgens mij nu alles goed staan maar de loc loopt nog steeds door,heb inmiddels een anderd loc geprobeerd maar idem dito
Heb blok 16 naar blok 1 verwijderd en alleen bij variable route 36 uitgesloten.
Wisselstraat opgenomen en vrijgegeven
de loc gaat wel iets langzamer lopen als hij blok 36 binnen gaat
Hebben julli nog een uitkomst
Mvrg.Kees
PS`nieuw baanontwerp toegevoegd

Download Attachment: Hoofdbaan2.bck
107,45 KB

020552
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 22 aug 2009 :  18:27:42  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Kees,

de instellingen in de database zijn ok, de lok blijft dan +/- 1 minuut wachten in blok 36.

is dit op jouw baan anders, dan klopt de volgorde van je terugmeldingen niet,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina

okeesie

Netherlands
69 Posts

Geplaatst - 22 aug 2009 :  22:00:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Walter
waarschijnlijk is de uitgang van mijn bezetmelder niet goed.
deze moet ik eerst laten testen en dan kan ik weer verder
Mvrg.Kees

020552
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 23 aug 2009 :  08:25:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Kees,

Even een paar vragen om het probleem in te dammen.

quote:
Oorspronkelijk geplaatst door okeesie


waarschijnlijk is de uitgang van mijn bezetmelder niet goed.
deze moet ik eerst laten testen en dan kan ik weer verder



Wat bedoel je daarmee? Je kan in de testmodus precies zien welke bezetmelders actief zijn, wat zie je dan als de eerste melder bezet wordt? en dan ook voor de 2de?
Hoe is je blok opgebouwd? melder - diode sectie - melder?
of melder - melder zonder tussenstuk?
Wat voor centrale heb je en rij je 2 of 3 rail.




Grtz Rob


Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd



TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

okeesie

Netherlands
69 Posts

Geplaatst - 23 aug 2009 :  17:52:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo ik rij gelijkstroom 2 rail en mijn baan is voorzien van LDT terugmelders,uitgang 8 is aangesloten maar geeft geen melding door op het scherm dus nu moet ik eerst de uitgang laten testen en evt. repareren,ik neen aan dat ik dit niet zelf kan
Mvrg.Kees kocken

020552
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 23 aug 2009 :  18:57:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Kees,

Heb je een multimeter? zo ja heb je al eens gemeten tussen de aansluiting van uitgang 8 naar de aansluiting op de rail?

Zo nee, neem een stukje rail, sluit de massa aan op de ene staaf en de andere op uitgang 8. Zet er een loc op. wat gebeurd er dan?

Het komt me enigszins vreemd voor dat er een uitgang van je S88 defect is want dat gebeurd eigenlijk nooit. Tenzij de print niet goed gesoldeerd is.



Grtz Rob


Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd



TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 23 aug 2009 :  19:00:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Kees,

Je bezorgt ons veel werk; temeer omdat jij in een eerdere posting schreef dat alles correct is aangesloten. Ik neem dan zelf ook aan dat je de werking van S88 hebt getest. Nu blijkt dit niet zo te zijn. Jammer....

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

okeesie

Netherlands
69 Posts

Geplaatst - 24 aug 2009 :  23:04:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Rob de trein loopt gewoon op dat stuk wat gevoed word met uitgang 8 maar ik heb er ook een die cotinu bezet blijft maar dat is de eerste uitgang van een andere RM gb 8
Mvrg.Kees

020552
Ga naar bovenaan de pagina

okeesie

Netherlands
69 Posts

Geplaatst - 24 aug 2009 :  23:52:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Sorry Paul Maar de loc loopt gewoon in het blok allen was het mij niet opgevallen dat het puntje niet geel werd zodat koploper het weet dat het blok bezet is vandaar dat ik zeg dat ik de ss88 moet laten nakijken
Mvrg.Kees`Kocken

020552
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 25 aug 2009 :  06:56:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Kees,

Oke; kan gebeuren. Succes met het oplossen van de storing.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina