Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 193 / Bezoekers Vandaag: 2246
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 631
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Treinen stoppen na een paar centimeter en rijden dan weer een stukje om daarna weer te stoppen.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Richard Snijder

Austria
33 berichten

Geplaatst - 04 aug 2009 :  16:29:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Heb vanmiddag de baan weer opgestart na twee weken ,nu rijden de treinen een paar Centimeter om daarna weer te stoppen ,dan rijden de treinen weer een paar Centimeter enz,enz?

Tot voor kort reden ze gewoon als ik de trein met Koploper opriep,wat kan er gebeurd zijn?.

mbze

Netherlands
31 Posts

Geplaatst - 04 aug 2009 :  16:37:34  Toon profiel  Reageer met citaat
- baan vies is
- wielen van trein zijn vies !
- zit een stoor signaal op de baan heb je iets veranderd

Met wat rij je TC / IB of marklin of .......
Rij volledig digitaal of analoog

Meer info graag

Erik.
Ga naar bovenaan de pagina

Richard Snijder

Austria
33 Posts

Geplaatst - 04 aug 2009 :  16:47:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Rij met Lenz 3.0 en heb niets veranderd ben alleen van Koploper 6.5 naar 6.6 gegaan.
Zal de baan nog eens ``poetsen´´.
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2556 Posts

Geplaatst - 04 aug 2009 :  17:47:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Richard,

Ik denk niet dat dit aan Koploper ligt, maar je moet alles uitsluiten. Ik kan me ook niet voorstellen dat er in twee weken zoveel stof op je baan is gekomen dat ze zo smerig zijn dat de treinen niet meer rijden. Zelf rijdt ik ook wel eens een paar weken niet (vakantie en zo), maar daarna rijdt het weer vlot verder. Ik heb overigens wel een poetswagentje dat de hele baan ziet.

Ik heb op dit moment twee suggesties:

Wat gebeurt er als je terug gaat naar versie 6.5, als je die versie tenminste nog ergens hebt staan

Wat gebeurt er als je vanuit de controle eenheid, dus zonder Koploper, gaat rijden.

Zo kun je proberen uit te vinden of het aan de baan ligt of aan de aansturing.

Trouwens als je gaat poetsen, poets dan niet alleen de baan, maar ook de (stroom afnemende) wielen van de locs, ook op de plaatsen, waar de stroomafnemers weer op de wielen zitten. Soms is dat aan de binnenkant van de flens.

Succes ermee.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 04 aug 2009 :  19:07:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Dirk,

Terug naar 6.5 betekent ook dat Richard ergens een backup van zijn database moet hebben! Simpel alleen terug naar 6.5 zal niet gaan.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 05 aug 2009 :  08:15:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Richard,

De informatie is er summier.

Wat gebeurd er als je zonder koploper rijdt?

Grtz Rob


Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd



TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

Saraan

Belgium
82 Posts

Geplaatst - 05 aug 2009 :  13:41:50  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Saraan  Reageer met citaat
Hallo Richard,

Rijden alle treinen synchroon wel en dan weer niet? Dan lijkt me een termische overbelastingsbeveiliging van de booster de oorzaak. Wat daar dan weer de oorzaak van is, moet dan maar door partiele uitschakling van baandelen bepaalt worden. Een mogelijke oorzaak is bijvoorbeeld een wisselaandrijving dat plakt, en daardoor teveel stroom vraagt, maar dat is giswerk. Mij lijkt dat Koploper helemaal geen schuld heeft in het intermitterend rijden van de treinen.

groeten,



Ga naar bovenaan de pagina

Richard Snijder

Austria
33 Posts

Geplaatst - 05 aug 2009 :  22:10:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Door omstandigheden (2 begravenissen en 2 maal een Todesmahl voorbereiden en serveren in het Hoogseizoen)is er deze week geen tijd meer om aan de Baan te werken ,en de aankomende weken ook al niet inverband met de Drukte in het Gasthof (werk gaat voor Hobby zegt mijn vrouw).
Ik zal me wel weer melden als ik tijd heb om het een en ander uit te zoeken maar lees wel elke avond mee naa werktijd.

mvg.
Richard Snijder
Ga naar bovenaan de pagina

Richard Snijder

Austria
33 Posts

Geplaatst - 27 aug 2009 :  11:30:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik ben Gisteren met mijn E10 Bügelfalte naar de Winkel geweest omdat dit toch wel de Lok was die de Problemen veroorzaakte en nu bleek dat de Motor doorgebrandt was.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina