Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 101 / Bezoekers Vandaag: 7336
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 493
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 2 de richtingsgroep
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

nederbelg

Belgium
68 berichten

Geplaatst - 19 jul 2009 :  22:57:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van nederbelg  Reageer met citaat
beste mensen,

ik heb weer een vraagje.
Ik kom er niet uit.
Het volgende probleem doet zich voor:
Ik heb voor de blokken 19, 20 en 21 een twee richtingsgroep aangemaakt. op zich geen probleem, even zeggen welke blokken er vrij moeten zijn enz.
nu is het zo dat er vanaf blok 22 en 23 (Grusch) een trein wegrijdt richting blok 21 is deze trein in blok 20 kan (of gaat)de volgende weg (richting blok 21). Andersom dus van blok 13, 14, 15, 16 en 17 (Filisur)lukt dit niet! dat wil zeggen er gaat pas weer een trein rijden als de andere trein in het station is (Grush).

Wat ben ik vergeten of heb ik niet goed gedaan? in bijlage de back-up

grt dave

Download Attachment: RhB.bck
96 KB

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 20 jul 2009 :  00:07:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Dave,

Als je in blok 19-20-21 de extra aantekening mininmaal 1 vrij weghaald is het probleem opgelost. Volgens mij moet de voorwaarde in blok 13t/m17 gemaakt worden omdat van daaruit gestart wordt, eenmaal in 19 is er geen weg meer terug.
Ik zie tevens dat blok 22 en 24 is genomen. Waarom niet 22 en 23, 23 ligt tenslotte voor 24 en is 23 bezet kan je nooit in 24 komen. Dus 22 en 23 bezet 24 vrij geeft vrijgave om naar Grusch te rijden terwijl de trein niet binnen kan rijden. Dit viel me op maar heb niet verder gespit in je DB dus het kan goed zijn dat je er een appsende oplossing voor hebt

Grtz Rob

Grtz Rob


Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd



TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

nederbelg

Belgium
68 Posts

Geplaatst - 20 jul 2009 :  00:25:35  Toon profiel  Bezoek de homepagina van nederbelg  Reageer met citaat
Rob en ...

nee dat werkt niet. al geprobeerd. de treinen blijven wachten tot er in Grusch is gestopt.
Blok 23 is wel een stationsblok maar er wordt gestopt in 24 dat is om de pendel (arosa) altijd nog toegang te geven tot blok 25(kopspoor)
Kan het te maken hebben met de seinen?

dave
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 20 jul 2009 :  08:14:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Dave,

Seinen staan er alleen voor de sier en beinvloeden totaal niet het rijden van de treinen.

Weet jij dat je in een variabele route ook stopverboden hebt gemaakt voor blokken 19 en 20 (zie route: "elke trein mag hier niet stoppen". Deze route is gekoppeld aan het treintype (ook weer vreemd gezien de omschrijving). Zou deze variabele treinroute geen roet in het eten gooien?

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

nederbelg

Belgium
68 Posts

Geplaatst - 20 jul 2009 :  11:02:59  Toon profiel  Bezoek de homepagina van nederbelg  Reageer met citaat
Paul,

Dit zijn spiraals, ik stop daar liever niet net als in blok 37 en 11 en 12.
het heeft er niks mee te maken anders zou ik van Grusch niet achter elkaar naar Filisur kunnen rijden.
_______
Ehh blijkbaar toch wel. Ik heb blok 19 opgeheven als "niet stoppen" en de treinen doen wat we willen.
Goed het zat hem weer in een detail.
Toch bedankt allemaal voor het meedenken.

grt dave
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 20 jul 2009 :  11:50:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Dave,

Stopverbod zorgt er echt voor dat een trein nooit zal stoppen in dat blok. Kan dus alleen maar als Koploper het volgende blok na dit blok met stopverbod kan reserveren. Mocht dit blok ook een stopverbod hebben, dan kijkt Koploper nog een blok verder enz enz.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

nederbelg

Belgium
68 Posts

Geplaatst - 20 jul 2009 :  15:26:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van nederbelg  Reageer met citaat
Paul,

je hebt gelijk en nu zie ik ook dat ik alleen blok 19 en 20 had ingevuld en geen 21. Dus met gevolg dat vanuit grush wel een trein gelijk kan nakomen.
Oke weer wat wijzer.

merci allemaal

dave
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina