Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 69 / Bezoekers Vandaag: 1957
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 385
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Doorrijden naar spookmelding
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

emanje

Netherlands
34 berichten

Geplaatst - 17 jun 2009 :  17:10:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van emanje  Reageer met citaat
Beste Koplopers,

Als ik een spookmelding heb gehad en ik wil de baan weer vrijgeven, beginnen alle loks weer te rijden (wat ook de bedoeling is), maar de treinen die net het stationspoor binnenlopen stoppen niet op de juiste plaats maar rijden een tijdje door (10-20 sec). Uiteindelijk stoppen ze wel maar vaak in een nader baanvak.
Doe ik wat verkeert of is er een methode om de boel wel goed op gang te krijgen naar een spookmelding?

Groet, Enrico


Modelbaan "Hasenwald"
Fleischmann - H0 profi - TC - Koploper 6.6

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 17 jun 2009 :  20:11:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Enrico,

De locs die verder rijden als gepland staan die stil in het locwindow of rijden die. Het zou kunnen zijn dat de analoogmode CV29 bit2 op 1, dus aan staat. Heb dit probleem in het verleden ook gehad dat treinen spontaan gingen rijden.

Het is ook mogelijk dat de memory tijd, voor stroomonderbreking, van de decoders te hoog staat en dat hij de oude snelheid oppakt voordat koploper commando's gaat sturen.

Grtz Rob


Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd



TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

emanje

Netherlands
34 Posts

Geplaatst - 19 jun 2009 :  08:41:02  Toon profiel  Bezoek de homepagina van emanje  Reageer met citaat
Mijn treinen beginnen nooit spontaan te rijden.
Na een noodstop te hebben opgelost en vrijgave van de baan is het alsof de treinen even niet meer "in control" zijn. De treinen die net het station of schaduwstation in komen rijden en van plan waren te stoppen rijden een stuk door met alle gevolgen van dien.
De overige treinen op de normale baanvakken kennen geen probleem. Deze rijden na vrijgave gewoon hun volgend gereserveerd baanvak in en voeren de opdrachten van koploper netjes uit.

Groet, Enrico

Modelbaan "Hasenwald"
Fleischmann - H0 profi - TC - Koploper 6.6
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 19 jun 2009 :  09:46:22  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door emanje

M
Na een noodstop te hebben opgelost en vrijgave van de baan is het alsof de treinen even niet meer "in control" zijn. De treinen die net het station of schaduwstation in komen rijden en van plan waren te stoppen rijden een stuk door met alle gevolgen van dien.



En starten die ineens op de gewenste snelheid of trekken alle treinen netjes "op" ?

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

emanje

Netherlands
34 Posts

Geplaatst - 19 jun 2009 :  19:20:26  Toon profiel  Bezoek de homepagina van emanje  Reageer met citaat
Ze pakken meteen de oude snelheid weer op. Niet netjes dus.

Modelbaan "Hasenwald"
Fleischmann - H0 profi - TC - Koploper 6.6
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 19 jun 2009 :  21:03:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Enrico,

Wat geeft het rijwindow aan van betreffende trein(en)Ik bedoel snelheid XX of 0?
Wat voor decoders zitten er in en wat is de instelling van CV29.
En krijg je weer een spookmelding als de trein in het verkeerde blok is gekomen?

Ik vermoed dat dit toch te maken heeft met mijn voorgaande epistel


Grtz Rob


Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd



TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

emanje

Netherlands
34 Posts

Geplaatst - 20 jun 2009 :  09:34:24  Toon profiel  Bezoek de homepagina van emanje  Reageer met citaat
Hallo Rob,

De snelheid in de rijwindow geeft 0 aan... Koploper denkt dus das dat ze stil staan... Ik heb tegenwoordig alleen maar ESU decoders en die bevallen heel goed. CV 29 staat bij mij eigenlijk altijd op 34.

Groet, Enrico

Modelbaan "Hasenwald"
Fleischmann - H0 profi - TC - Koploper 6.6
Ga naar bovenaan de pagina

emanje

Netherlands
34 Posts

Geplaatst - 20 jun 2009 :  09:36:35  Toon profiel  Bezoek de homepagina van emanje  Reageer met citaat
Ben,

Dit weekend zal ik met deze instelling gaan testen.

Groet, Enrico

Modelbaan "Hasenwald"
Fleischmann - H0 profi - TC - Koploper 6.6
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 20 jun 2009 :  11:02:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Enrico,

Wat geeft CV 124 aan?

Kijk eens op pagina 58 van de handleiding. volgens mij moet bit 2 >> 0 zijn. Als deze 1 is rijdt de trein na een spannings onderbreking weer met oude snelheid verder. Dat is ook hetgene wat je aangeeft dat het rijwindow 0 aangeeft terwijl trein rijdt.



Grtz Rob


Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd



TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 20 jun 2009 :  13:38:45  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Enrico,

weet jij waat de spookmeldingen vandaan komen, en weet jij zeker dat de terugmeldingen etc. in je baan goed geconfigureerd zijn, en er geen terugmeldingen in koploper gemist wordt. Misschien handig om even je *.bck bestand van je database te uploaden om evt. problemen door te lopen,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina

emanje

Netherlands
34 Posts

Geplaatst - 22 jun 2009 :  14:45:22  Toon profiel  Bezoek de homepagina van emanje  Reageer met citaat
@Rob,

De handleiding van mijn ESU Lokpilot decoders hebben maar 36 pagina's
deocers. De handleiding van de ESU LokSound decoders hebben 50 pagina's. Ik weet dus niet wat je bedoelt met pagina 58. Wel heb ik opgezocht welke waarde CV124 heeft en dat is standaard 7 bij de decoders en ik heb dat ook niet aangepast.
Concreet betekend dit dat de snelheid, funktietoetsen en rijrichting worden bewaard. Ik heb hier nog niet mee getest.

@Ben

Ik heb afgelopen weekend de optie aangevinkt "netjes optrekken na noodstop", te vinden onder algemene instellingen, tabblad 1. Ik heb er nog niet mee kunnen rijden, maar komende week zal ik het uitgebreid testen.

@Walter

Bijgaand mijn BCK. Fijn dat je er na wil kijken.

Download Attachment: Hasenwald_20090621_124512.bck
174,07 KB

Groet, Enrico

Modelbaan "Hasenwald"
Fleischmann - H0 profi - TC - Koploper 6.6

Bewerkt door emanje op 22 jun 2009 14:46:37
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 22 jun 2009 :  18:40:01  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Enrico,

Vluchtig jouw terugmelders bekeken, hier lijkt weinig mee aan de hand, ik heb hier dan ook niet verder in gezocht.

Echter jouw wisselstraten lijkt wel wat mee, bv. van blok 15 naar 23 wordt wissel 23 niet geschakeld,en van blok 17 naar 29 wordt wissel 20 niet geschakeld, verder worden vele wissels open gereden,hierdoor is het mogelijk dat een evt. flankbeveiliging ontbreekt, immers de rijweg kan gezet worden omdat alle wissels volgens koploper vrij zijn,

Ook in de spiraal? wordt er geen enkele wissel geschakeld,

met vriendelijke groet,

Walter



Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 22 jun 2009 :  19:27:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Enrico,

Kijk hier http://www.esu.eu/uploads/tx_esudownloads/51977_LokPilot_V30_Familie_ESUKG_DE_Betriebsanleitung_Auflage_7_eBook.pdf op bladz 58.

Als je CV 124 op 2 of 3 zet is m.i. het probleem opgelost.



Grtz Rob


Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd



TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

emanje

Netherlands
34 Posts

Geplaatst - 24 jun 2009 :  17:36:36  Toon profiel  Bezoek de homepagina van emanje  Reageer met citaat
Rob,

Bedankt voor de info! Ik heb een uurtje gereden met de oplossing van Ben en een aantal spookmeldingen gesimuleerd. Alles gaat nu goed. Mocht het toch nodig zijn de decoder settings te veranderen dan weet ik nu waar ik het zoeken moet.

Groet, Enrico

Modelbaan "Hasenwald"
Fleischmann - H0 profi - TC - Koploper 6.6
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 24 jun 2009 :  21:42:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Ben,

Ja daar heb je gelijk in, echter als deze te lang is kom je in het probleem van de vraag. Antwoord was mede gebaseerd op het feit dat het rijwindow 0 snelheid aangaf en trein toch reed.

We w8en de bevindingen af.

Kan overigens in de gauwigheid nergens iets vinden wat de tijdsduur is van de snelheid memory

Grtz Rob


Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd



TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina