Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 337 / Bezoekers Vandaag: 1541
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 385
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 koploper verdelen over 4 beeldschermen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

okeesie

Netherlands
69 berichten

Geplaatst - 16 jun 2009 :  23:05:57  Toon profiel  Reageer met citaat
hallo allemaal,

is het mogelijk om het baanontwerp binnen koploper in meerdere delen te tekenen zodat het over verschillende beeldschermen vanuit een computer te verdelen is. Ik heb 4 schermen waarbij ik bijvoorbeeld op scherm een het station wil neerzetten, op scherm twee de draaischijf, op scherm drie de rest van de baan en op scherm 4 de verschillende rij windows open zetten. Hardware matig ben ik aan het uitzoeken wat er voor nodig is, software matig deze vraag over koploper.
we willen iets bouwen zoals in R'dam bij rail-Z, maar dan in het klein en het liefst goedkoop.

groet Kees Kocken.

020552

Martin

Netherlands
5 Posts

Geplaatst - 17 jun 2009 :  09:41:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Zie het volgende topic: http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=1075.
Binnen Koploper zou dit ook voor 4 schermen moeten werken.
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 17 jun 2009 :  10:49:47  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Martin

Zie het volgende topic: http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=1075.
Binnen Koploper zou dit ook voor 4 schermen moeten werken.



Dit lijkt mij niet helemaal wat Kees zoekt.
Dat bericht gaat over verschillende windows openen en verdelen over schermen, dat is te doen.

Maar de verschillende tabbladen van baanontwerp tegelijk openen hoe doe je dat ???

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd

Bewerkt door dentheo op 17 jun 2009 14:33:59
Ga naar bovenaan de pagina

mbze

Netherlands
31 Posts

Geplaatst - 17 jun 2009 :  11:58:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Niet

Erik.
Ga naar bovenaan de pagina

Martin

Netherlands
5 Posts

Geplaatst - 17 jun 2009 :  12:58:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Sorry, verkeerd gelezen. Het is inderdaad niet mogelijk om van het baanontwerp meerdere tabbladen gelijktijdig te openen.
Je zou wel je baanontwerp zo groot kunnen maken dat deze op meerdere schermen verschijnt en dan alles in één tabblad tekenen, maar dit wordt snel onoverzichtelijk.
Ga naar bovenaan de pagina

emanje

Netherlands
34 Posts

Geplaatst - 17 jun 2009 :  16:28:44  Toon profiel  Bezoek de homepagina van emanje  Reageer met citaat
Interessant, dat van die verschillende tabbladen op verschillende schermen. Hoe doen ze dat in Rotjeknor dan?

Groet, Enrico

Modelbaan "Hasenwald"
Fleischmann - H0 profi - TC - Koploper 6.6
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1958 Posts

Geplaatst - 17 jun 2009 :  17:29:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik weet niet of er bij railz nog meer speciale dingen zitten, maar in ieder geval wordt koploper daar in een netwerk gebruikt. Het is aannemelijk dat iedere pc in dat netwerk een eigen beeldscherm heeft.

Huub
Ga naar bovenaan de pagina

okeesie

Netherlands
69 Posts

Geplaatst - 17 jun 2009 :  23:50:35  Toon profiel  Reageer met citaat
hallo allemaal< interessant wat jullie allemaal bedenken. ik had ook hetzelfde idee dat ik wilde weten hoe ze dat in "Rotjeknor"doen.
ik heb al uitgevonden dat er een videokaart is die in de computer kan waarbij het beeld in vieren wordt gedeeld en ook nog te bedienen is.
Jammer dat koploper het openen van meerdere tabbladen niet ondersteund. Mochten er nog meer suggestie zijn dan wil ik die graag horen om te kijken wat er mogelijk is.

met vriendelijke groet ,

Kees Kocken en Marco Kranenburg

020552
Ga naar bovenaan de pagina

rjr

Netherlands
144 Posts

Geplaatst - 22 jun 2009 :  10:20:18  Toon profiel  Reageer met citaat
hoi,

Als je wel 1 tabblad over 4 schermen kunt krijgen moet je zorgen dat je op dat ene tabblad alles tekent waarbij je al rekening houde met de schermverdeling. Dus in de 4 uithoeken op zich zelfs staande onderdelen tekenen.



Groet,
Roelco
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 27 jun 2009 :  19:54:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Kees,

Als ik de juiste voor mij heb, dan zou ik zeker eerst eens proberen om Koploper aan de praat te krijgen en dat alles werkt.

Verder is netwerkversie Koploper nooit wat gebruikers ervan verwachten. Bij Railz zijn er voor iedere Pc ook een afzonderlijk Dinamo systeem. Als jij het thuis zou willen gebruiken moet je dus ook 4 digitale centrales hebben en er moet technisch nog een aantal zaken worden geregeld. Dit is trouwens nog NOOIT getest en ik geef (behalve Railz) ook geen ondersteuning op de netwerkversie. Deze wordt dan ook niet vrijgegeven voor algemeen gebruik.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina