Ik ervaar een heel vervelend probleem. Namelijk dat mijn engelse wissels niet elektrisch schakelen. Je hoort alleen een zoem, ziet de aandrijving een klein stukje bewegen en stop..
Ik gebruik het twincenter icm viesmann 5212. Heb zowel de voeding van het twincenter als een externe voeding gebruikt.
Schakel ik de engelse wissels buiten het systeem om (direct op de voeding) dan werkt het wel.
Heb tevens (zonder resultaat) de schakeltijd aangepast in het twincenter.
En oh ja, de gewone wissels werken wel, het gaat puur om de engelse wissels..
Er kunnen verschillende zaken aan de hand zijn. Ik gebruik zelf Fleischman Profi rails en ik heb ook Viessmann 5212 wisseldecoders. Mijn ervaring is dat de Fleischmann wissels wel eens erg zwaar lopen. Je kunt beginnen door ze eens gewoon analoog aan te sturen. Als dat wel werkt, is waarschijnlijk het stuursignaal te zwak. Je kunt dat bij de Viessmann decoders verhelpen door de aparte voeding te gebruiken. Wat ik bij de Fleischmann wisselaandrijvingen altijd doe is de sleepcontacten, die nodig zijn voor de eindafschakeling eruit haal en vervang door een draad brug. Als je me via dit forum even een mail stuurt, zal ik de foto's van de ombouw opsturen.