Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 115 / Bezoekers Vandaag: 6777
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 444
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 probleempje.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Han

Netherlands
106 berichten

Geplaatst - 28 mei 2009 :  11:55:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Koplopers,

Het volgende doet zich voor en kan de oplossing niet vinden. Tijdens het rijden van loc 1131 kan deze vanuit blok 18 > 27 > 4 dit is ook opgenomen in de vaste treinroute .Blok 27 kent een stopverbod voor lange treinen. Nu doet zich het probleem voor dat de loc stop in 18 en niet verder gaat naar 27 > 4 .en de volgende melding in het loc overzicht komt te staan

Download Attachment: melding.JPG
17,7 KB

Er is gezien de bloklengte van 4 geen enkele belemmering om door te rijden naar dit blok en toch stop de loc.

Ik heb mijn database ook bijgevoegd misschien dat iemand iets ondekt hoewel het tijden gereden heeft zonder dit probleem.

Met vriendelijke groet,

Han Kempers

Download Attachment: Han.bck
169,81 KB

wimla

Netherlands
42 Posts

Geplaatst - 28 mei 2009 :  12:36:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Han,
Blok 27 geeft aan. maximum treinlengte 20 cm.
Trein 1131 is 21,8 cm.
kan dit het zijn.
Mvg

Wim Lageweg
trambaan HO
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 28 mei 2009 :  12:55:58  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door wimla

Hallo Han,
Blok 27 geeft aan. maximum treinlengte 20 cm.
Trein 1131 is 21,8 cm.
kan dit het zijn.




Dan geeft hij wel die melding zolang 4 bezet is, maar zou hij moeten doorrijden eens 4 vrijkomt...Hij mag gezien zijn lengte niet stoppen in 27 en daarom kijkt hij verder vooruit

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

Han

Netherlands
106 Posts

Geplaatst - 31 mei 2009 :  09:11:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Goede morgen Koplopers,

Helaas krijg ik het probleem niet opgelost,ik heb de database helemaal doorgespit om te zoeken waar het ineens is fout gegaan. Bezet melders gecontroleerd e.d. maar nog steeds geen oplossing.

Zelfs in de testmodus kun je geen loc naar spoor 4 krijgen en verschijnt ook de melding dat wissel en lijnen bezet zijn maar dan lijkt het mij dat deze lijnen geel of rood zouden moeten zijn , niet dus.

Ik kan ook nergens een andere reden ontdekken maar het kan ook mogelijk zijn dat ik iets totaal over het hoofd zie,wie helpt mij???

Vriendelijke groet,

Han Kempers
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 31 mei 2009 :  10:03:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Han,

Met een treinlengte tot 110 cm kan ik gewoon rondrijden met loc 1131 ook met vaste treinroute. Als jij dus wel problemen hebt en ik niet, dan heb jij waarschijnlijk niet de juiste database geupload.

Kan jij nog eens een upload doen en dan het liefste met de locstanden erbij zodat het fout gaat als ik automatisch rijden start.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Romijn

Netherlands
1008 Posts

Geplaatst - 31 mei 2009 :  10:07:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Han,

Met de database bij het eerste bericht werkt het bij mij wel in testmodus.

Laat ik de trein rijden zonder vaste route dan komt hij ook aan in blok 4.

Waar ik alleen last van heb is dat de schaduwstation A en B gevuld moeten worden, heb ik gedaan dan vertrekt de trein wel uit het schaduwstation, maar als hij dan weer in het schaduwstation aankomt krijg ik de melding dat hij weer gevuld moet worden, alleen er staan dan 3 treinen en meer past er niet in. (2 heb ik tegengehouden door het vinkje stop loc aan te zetten)
Ik denk dat je daar moet zoeken, eventueel een andere optie kiezen bij de blokgroepen.

Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 gelijkstroom
Ga naar bovenaan de pagina

Han

Netherlands
106 Posts

Geplaatst - 01 jun 2009 :  06:57:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul en Wim,

Paul,hoe krijg ik het voorelkaar ,zat dus gewoon met de verkeerde database te knoeien. Ik kan het forum geruststellen, heb alle oude databases verwijderd. Het rijdt weer als vanouds, super.

Wim , door de afhandeling in de schaduwstations op deze wijze te doen zorg ik voor wat rust op het station en voorkom ik dat er op de toevoersporen een file ontstaat. De trein die het eerst in het schaduwstation aankomt zal als dat vol is ook weer als eerste vertrekken.

Heel veel dank voor jullie support,

Met vriendelijke groet,

Han Kempers
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina