Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 116 / Bezoekers Vandaag: 7336
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 444
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Na update naar 6.6 / 613 , blijven seinen op geel
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Thurbo

Netherlands
16 berichten

Geplaatst - 30 mei 2009 :  23:03:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb zojuist mijn KL 6.6 / 609 geupdate naar 6.6 / 613
Nadat een herstart blijkt dat de seintjes op geel blijven staan en dus niet meer op groen springen. Ik heb dit in het begin met creëren van mijn baan in KL ook eens gehad maar dat heb ik met hulp van hier toen weten op te lossen door de seinen aan de wisselstraten te koppelen. Alles werkte daarna toen prima.
Nu heb ik als het ware weer de oude situatie. Of het te maken heeft met de update weet ik niet alleen dat het nu wel gebeurd. Wanneer een trein vertrekt dan springen de seinen van de volgende 2 blokken niet op groen en geel maar beide op geel. Ik heb dit ook getest in test modus en hetzelfde resultaat. Wie kan me hiermee helpen?
Na de herstart en opstarten van KL kreeg ik een logje waarin vermeld werd dat er nog een trein op automatisch rijden stond en dat die naar handmatig gezet was ivm dat er een onbekend blok was aangetroffen. Of dit ermee te maken heeft weet ik niet maar ik denk dat het het vermelden waard is.

Ik voeg hierbij ook de database toe.

Download Attachment: Pendelbaan.bck
28,9 KB

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 31 mei 2009 :  09:49:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Arthur,

Zullen we even niet beginnen om een upgrade de schuld te geven? Zeker een buildnummer aanpassing heeft alleen bugfixes en NOOIT functionele aanpassingen.

Rijdend van 1 via 3 naar 4:
er ligt tussen blok 3 en 4 een wisselstraatsnelheidsbeperking vast. Deze snelheid moet reeds gereden worden bij het bereiken van het einde van blok 3. Hierdoor moet het sein ervoor dus geel + cijfer tonen. Als er dan een sein staat wat alleen maar rood/geel/groen kan tonen zal Koploper altijd aan de veilige kant gaan zitten en in dit geval dus geen groen maar geel tonen. Ook niet goed, maar groen is nog meer fout!

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Thurbo

Netherlands
16 Posts

Geplaatst - 31 mei 2009 :  23:08:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul,

Het is niet mijn bedoeling om de schuld te geven aan een upgrade. Ik vond het vreemd dat mijn seinen op geel bleven staan nadat ik die upgrade uitgevoerd had vandaar dat ik dit melde op deze manier. Dat het achteraf een instellingsfout (van mijn kant) in KL is daar ben ik nu dus achter.

Na de update ga je automatisch zoeken of je een verbetering of iets anders (nieuws) ziet. Waarschijnlijk hebben de seinen al eerder op geel gestaan en is me dat niet eerder opgevallen voor de upgrade.

Bedankt voor uw uitleg omtrent de seinen en de wisselstraatsnelheidsbeperking, deze heb ik inmiddels aangepast en het werkt weer zoals vanouds.

Mvg,
Arthur.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina