Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 62 / Bezoekers Vandaag: 693
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 234
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 bezetmeldigen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Patrir

Belgium
54 berichten

Geplaatst - 26 mei 2009 :  23:12:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Goede avond,


Nadat ik een blok (blok 20) aan mijn baan heb toegevoegd loopt het volledig fout.
Bezetmeldpunten en blokken worden als bezet weergegeven terwijl er geen trein in de nabijheid is.
Voordien liep alles vrij vlot.
Wat doe ik fout?

Ik gebruik bezetmelders van Viesmann (5233-6 stuks)met het twin-center.


Mvg,
Patrick

Download Attachment: Zuidwest.bck
69,84 KB

santhe

Netherlands
212 Posts

Geplaatst - 26 mei 2009 :  23:29:21  Toon profiel  Bezoek de homepagina van santhe  Reageer met citaat
Hallo Patrick,

Blok 20 heeft helemaal nog geen bezetmeldingen en de blokken waar die aan ligt hebben ook nog geen instellingen naar en van blok 20. Dus je bent nog helemaal klaar met de blokken.

Theo.

Bewerkt door santhe op 26 mei 2009 23:30:22
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 26 mei 2009 :  23:56:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Patrick,

Ik heb geen idee wat je fout doet. Zijn de bezetmelders goed aangesloten met name de laatste juiste draden op de juiste aansluitingen? Dat de bezetmelders in blok 20 nog niet gedefinieerd zijn heeft niets met de bezetmeldingen te maken.

Het is volgens mij een verschijnsel wat met de s88 te maken heeft. Ik neem aan dat je geen loconet interface hebt en ook geen S88 aansluiting(S88LN) naar loconet. Dit heeft niets met Koploper te maken en is een verschijnsel wat ik had totdat de Loconet interface werd aangesloten

Wat gebeurd er als je de eerste of 2de enz.. losmaakt en weer aansluit. Is het probleem dan weg, wel even opnieuw opstarten en TC gelijktijdig uit zetten. Zo proberen we het probleem in te dammen.






Grtz Rob


Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd



TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

Patrir

Belgium
54 Posts

Geplaatst - 27 mei 2009 :  05:59:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Goede morgen,

Zoals Santhe zegt:met de blokken ben ik nog niet klaar, maar wanneer de bezetmeldingen zijn aangesloten leest koploper deze toch automatisch uit.
Rob wat de bezetmeldpunten betreft: deze zijn m.i. goed aangesloten(kontrole met testlamp). Losmaken van een van de drie
punten geeft geen verandering.
Wanneer ik de bij geplaatste viessmann verwijder werkt alles goed.
Als ik deze laatste terug aansluit en de 3 bezetmeldpunten van blok 20 verbind veranderen alle bezetmeldpunten van nummer.

Mvg,
Patrick
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 27 mei 2009 :  08:51:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Patrick,

Ik bedoelde de voeding (2 voor schakelspanning en 2 voor de besturing). dat er niet 2 draden verwisseld zijn op de Viesmann.
Juist ook omdat je nu ook zegt dat als je hem los haalt alles weer goed werkt.


Ik zou je ook aanraden een multimetertje aan te schaffen want het testlampje is en blijft modderen.



Grtz Rob


Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd



TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal

Bewerkt door Rob Fongers op 29 mei 2009 09:30:14
Ga naar bovenaan de pagina

Patrir

Belgium
54 Posts

Geplaatst - 27 mei 2009 :  11:27:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Rob,

Bruin aan bruin en rood aan rood net als alle andere viessmanns.

Mvg,
Patrick
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 27 mei 2009 :  12:30:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Gebruik je dus 2 x bruin en 2 x rood?

Grtz Rob


Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd



TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal

Bewerkt door Rob Fongers op 29 mei 2009 09:31:06
Ga naar bovenaan de pagina

Patrir

Belgium
54 Posts

Geplaatst - 27 mei 2009 :  16:29:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Neen 2 draden per 5233 : rood verbonden met rijstroom en bruin de nul en dit in elke onbewaakte zone.
(nederlands schema Viessmann)

Mvg,
Patrick
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 27 mei 2009 :  17:18:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Patrick,

Sorry zit helemaal mis met de aansluitingen. Je hebt gelijk een maal voeding en de de uitgangen naar de railsecties die je wilt detecteren. Dus vergeet het bovenstaande wat ik geschreven heb.

Wat gebeurd er als je deze deze Viesmann als enigste aankoppeld op je TC. Kijk dan eens bij je bezet melding op je IB/TC wat die aangeven?

Grtz Rob


Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd



TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2556 Posts

Geplaatst - 27 mei 2009 :  22:17:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Patrick,

Dit lijkt verdacht veel op een niet juist functionerende 5233. Ik zou de laatste twee die je gekocht hebt eens goed testen, bijvoorbeeld door alleen deze op de IB aan te sluiten en dan in de S88 mode kijken of daar ook alle bezetmelders bezet worden gegeven. Dan één van de nieuwe vervangen door een 5233, die het goed deed. Dan weer kijken wat er gebeurt. Vervolgens nog, indien dat nodig is de verwijderde nieuwe 5233 weer terugplaatsen en de andere vervangen. Zo kun je de rotte appel eruit halen. Succes ermee.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Patrir

Belgium
54 Posts

Geplaatst - 28 mei 2009 :  19:32:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Goede avond,

Het probleem is van de baan.
Rob en phdirk ik heb jullie sugesties nauwkeurig opgevolg en heb zo geconstateerd dat de zesde 5233 voor in de rij was aangesloten i.p.v achteraan.
Achteraan aangeschoven en alles werkt zoals het moet.
Hartelijk dank voor jullie verhaal.

Mvg,
Patrick
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2556 Posts

Geplaatst - 28 mei 2009 :  22:04:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Patrick,

Mooi dat het is opgelost en dat het een kwestie was van een foutieve aansluiting in plaats van een defecte unit.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina