Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 97 / Bezoekers Vandaag: 2656
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 285
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 oplichten bezette rail
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Klaas

Netherlands
13 berichten

Geplaatst - 24 mei 2009 :  13:13:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Forumleden

Als een trein oven een gededecteerd stuk rail rijdt licht de in koploper op, zodra deze hem verlaat naar een ondetecteerd stuk te rijden wordt deze weer donker tot de trein bij de tweede gedetecteerde stuk komt. Mijn vraag is kan ik het het zo instellen dat als de trein op de eerste bezetmelderbinnenkomt deze zolang opgelicht blijft tot deze de tweedebezetmelder uitrijd. of kan het doven van de bezetmelding vertragen tot de trin de tweede beztemelder bereikt

Groeten,

Klaas

phdirk

Netherlands
2556 Posts

Geplaatst - 24 mei 2009 :  13:32:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Klaas,

Het is even lastig een goed advies te geven zonder je database te kunnen bestuderen. Zo op het eerste gezicht lijkt het erop dat je nog niet de juiste lijnstukken aan de blokken hebt toegekend. Ik zelf werk ook met blokken, die bestaan uit een bezetmelder, dan een ongedetecteerd stuk, dat rechtstreeks op het TC zit en dan weer een bezetmelder. Het kleurt allemaal netjes mee. Je kunt lijnstukken aan blokken toekennen in [Onderhouden]=>[Baan definities]=>[Baanontwerp] met het icoontje van een geel doosje waar allerlei kleuren lijntjes komen. Succes ermee.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 24 mei 2009 :  13:48:14  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Klaas

Forumleden

Als een trein oven een gededecteerd stuk rail rijdt licht de in koploper op, zodra deze hem verlaat naar een ondetecteerd stuk te rijden wordt deze weer donker tot de trein bij de tweede gedetecteerde stuk komt.



Klaas,

Ik krijg het gevoel dat je lijnstukken aan bezetmelders hebt toegekend. Wijs die lijnstukken toe aan blokken dan krijg je , denk ik, wat je zoekt. (toetsje met het geopende doosje (?) in baanontwerp)

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

Klaas

Netherlands
13 Posts

Geplaatst - 24 mei 2009 :  14:07:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Dirk,

Bedankt voor je reactie.
Het niet gedetecteerede stuk licht mee op zodra het eerste gedetecteerde rail wordt ingereden, maar zodra de trein hier uit rijdt wordt alles weer zwart tot de trein de tweede gedetecteerde stuk rail bereikt detectie bereikt dan kleurt alles weer op. De trein rijdt dus in zijn geheel op een niet gedetecteerd stuk rail tot het bij de volgende gedetecteerde stuk rail komt.

1e Gedetecteerde punt----------Vrij----------2e Gedetecteerde punt.

Hoe koppel ik het vrije gedeelte dusdanig dat het opgelicht blijft tot de trein de tweede gedecteerde punt verlaat.

Groeten,

Klaas
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 24 mei 2009 :  20:29:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Klaas,

Zoals Theo al zei maar misschien niet helemaal duidelijk. In baanontwerp moet je het doosje met open deksel, dat is gegevens koppelen aan blok, selecteren.
Dan klik je op een bloknummer en klik de lijnen aan die erbij horen zodat deze mee kleuren naar het bloknummer.
Wat jij hebt gedaan is je bezetmelders aan een lijn toekennen. Deze moet je weer deselecteren.

Als je wilt weten waar een trein is in blok kan je daarvoor een punt waar in blok intekenen en hieraan een bezetmelder koppelen. Dan geeft het punt hetzelfde aan wat je lijnen nu doen.

Grtz Rob


Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd



TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

Klaas

Netherlands
13 Posts

Geplaatst - 24 mei 2009 :  21:15:02  Toon profiel  Reageer met citaat


Theo en Dirk,

Hierbij plaats ik de database van mijn baan, mischien kunnen jullie op weg helpen.

Groeten,

Klaas



Download Attachment: Klaas1_20090524_190214.bck
38,08 KB
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2556 Posts

Geplaatst - 25 mei 2009 :  22:05:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Klaas,

Voor zover ik kan nagaan, is er met het kleuren van de blokken niets mis. Omdat je het kleurenschema hebt aangepast, is het volgens mij wel slechter te zien wat er gebeurt. Ik heb het kleurenschema teruggezet naar default en dat ziet er allemaal goed uit. Ook het toewijzen van lijnstukken aan blokken was OK, voor zover de blokken al netjes zijn afgewerkt. Ik heb in blok 1 nu twee bezetmeldpunten opgenomen en toegewezen met waar in blok. In [Instellingen per database]=>[Algemeen 2] heb ik aangegeven dat bezetmeldpunten altijd zichtbaar zijn en opkleuren op basis van bezetmelding. Ik heb de gewijzigde database bijgevoegd. Als je nog vragen hebt hoor ik het graag. Er zit overigens nog wel flink wat werk in je baan voordat alles netjes is uitgewerkt. Mijn advies is eerst een eenvoudig ovaaltje op te zetten en dat goed aan de praat te krijgen en dan verder werken. Succes ermee.

Download Attachment: Klaas.bck
38,21 KB

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina