Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 83 / Bezoekers Vandaag: 3430
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 285
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 ongedecteerde sectie's.....
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

bert34

Netherlands
10 berichten

Geplaatst - 19 mei 2009 :  20:05:07  Toon profiel  Bezoek de homepagina van bert34  Reageer met citaat
hallo,

Dat ik de bezetmeldpunten moet aangeven in koploper snap ik maar je ook de ongedecteerde sectie's ook aangeven in koploper????

groeten,
bert

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 19 mei 2009 :  20:17:41  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door bert34

hallo,

Dat ik de bezetmeldpunten moet aangeven in koploper snap ik maar je ook de ongedecteerde sectie's ook aangeven in koploper????

groeten,
bert



Nee dat moet niet..ik zou ook niet weten hoe, die hebben geen nummertjes...

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

bert34

Netherlands
10 Posts

Geplaatst - 19 mei 2009 :  20:28:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van bert34  Reageer met citaat
oke zal eens gaan proberen zonder dat in te vullen in koploper..

alvast bedankt,

groeten,
bert
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 20 mei 2009 :  00:34:29  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Bert,

neem de ongedecteerde stukken op in een wisselstraat, dat werkt prima, zo kan je zelfs van station naar station rijden, zonder dat er terugmelders tussenliggen,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Romijn

Netherlands
1008 Posts

Geplaatst - 20 mei 2009 :  08:45:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Walter,

Als je dat doet dan mag je de instelling van stilstaande loks wel erg ruim zetten anders krijg je veel meldingen.

Zoiets is alleen zinvol als de lengte van dat stuk spoor te klein is om een trein in te laten rijden.

Gaat het zo slecht met de economie dat een bezetmelder van Euro 2,65, inclusief detectie, niet meer betaald kan worden.
Dit is de slechte methode van bezuining die ik ooit gelezen heb.

Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 gelijkstroom
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 20 mei 2009 :  13:31:55  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Wim,

ik geef toe dat het niet aan te bevelen is,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 20 mei 2009 :  23:06:53  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door bert34

Dat ik de bezetmeldpunten moet aangeven in koploper snap ik maar je ook de ongedecteerde sectie's ook aangeven in koploper????




Bert,

Wat bedoel je met ongedecteerde secties, een blok zonder bezetmelders of een stukje rail in een blok tussen twee bezetmelders?

Grtz Rob


Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd



TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal

Bewerkt door Rob Fongers op 20 mei 2009 23:07:33
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 21 mei 2009 :  22:30:17  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Rob,

een blok heeft altijd bezetmelders nodig, dus een ongedetekteerd stuk, kan je alleen opnemen als wisselstraat,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 21 mei 2009 :  22:47:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Walter,

Wat je zegt klopt niet helemaal. Je kan wel degelijk een blok opnemen zonder bezetmelders. Je definieert hem dan als onbeveiligd gebied en het werkt.

Echter, en dat is nu juist de vraag. Volgens mij doelt Bert op secties in een blok tussen 2 bezetmelders in. Maar gezien jouw antwoord..

quote:
Wissels Geplaatst - 20 mei 2009 : 00:34:29 Hallo Bert,

neem de ongedecteerde stukken op in een wisselstraat, dat werkt prima, zo kan je zelfs van station naar station rijden, zonder dat er terugmelders tussenliggen,


..heb ik de vraag wat specifieker gesteld. Want het heeft m.i. geen enkel voordeel om dat blok in een wisselstraat op te nemen. Je kan het net zo eenvoudig doen zoals ik boven heb aangegeven. Later kan je dan altijd nog de bezetmelders inbouwen / aansluiten.

En Walter, hou er ook rekening mee dat met 2 rail, wisselstraten, zelfs meerdere wissels apart, gedetecteerd kunnen worden wat wederom een heleboel extra mogelijkheden geeft in het treinverkeer. Specifiek gezegd in het vrijgeven van delen van een wisselstraat



Grtz Rob


Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd



TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal

Bewerkt door Rob Fongers op 21 mei 2009 22:53:04
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2556 Posts

Geplaatst - 22 mei 2009 :  20:47:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Allen,

Ik werk al tijden met het systeem, waarin een blok uit drie gedeelten bestaat: Bezetmelder=vrij stuk=bezetmelder, zie ook bijgesloten tekening.



Download Attachment: Blokschema.pdf
10,3 KB

Het vrije stuk wordt rechtstreeks op het TC (in mijn geval) aangesloten en is dus een niet gedetecteerd stuk. Dat werkt prima en heeft verder niets met wisselstraten te maken.
Je kunt eventueel het vrije stuk weglaten en dan met twee gedetecteerde stukken werken, of zelfs het vrije baan stuk op een bezetmelder aansluiten; je hebt dan drie bezetmelders in een blok.

Ik hoop hiermee wat meer helderheid te hebben gegeven.


Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 22 mei 2009 :  22:57:51  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door phdirk

Het vrije stuk wordt rechtstreeks op het TC (in mijn geval) aangesloten en is dus een niet gedetecteerd stuk.



Hallo Dirk,

Ik neem aan dat je geen Märklin rijdt en dus de ongedetecteerde stukken via een diode schakeling hebt aangesloten.



Grtz Rob


Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd



TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2556 Posts

Geplaatst - 24 mei 2009 :  13:42:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Rob,

Klopt allebei. Ik rijdt tweerail en de rechtstreeks gevoede stukken zijn aangesloten via een zelfbouw Viessmann 5234 diodeschakeling om de spanningsval te simuleren. Dat werkt zonder problemen. Ik gebruik zelfs maar één diodeunit per stroomkring.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC

Bewerkt door phdirk op 24 mei 2009 20:53:09
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina