Auteur |
Onderwerp |
|
bert34
Netherlands
10 berichten |
Geplaatst - 19 mei 2009 : 20:05:07
|
hallo,
Dat ik de bezetmeldpunten moet aangeven in koploper snap ik maar je ook de ongedecteerde sectie's ook aangeven in koploper????
groeten, bert |
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 19 mei 2009 : 20:17:41
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door bert34
hallo,
Dat ik de bezetmeldpunten moet aangeven in koploper snap ik maar je ook de ongedecteerde sectie's ook aangeven in koploper????
groeten, bert
Nee dat moet niet..ik zou ook niet weten hoe, die hebben geen nummertjes...
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
bert34
Netherlands
10 Posts |
Geplaatst - 19 mei 2009 : 20:28:10
|
oke zal eens gaan proberen zonder dat in te vullen in koploper..
alvast bedankt,
groeten, bert |
|
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 20 mei 2009 : 00:34:29
|
Hallo Bert,
neem de ongedecteerde stukken op in een wisselstraat, dat werkt prima, zo kan je zelfs van station naar station rijden, zonder dat er terugmelders tussenliggen,
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 |
|
|
Wim Romijn
Netherlands
1023 Posts |
Geplaatst - 20 mei 2009 : 08:45:32
|
Hallo Walter,
Als je dat doet dan mag je de instelling van stilstaande loks wel erg ruim zetten anders krijg je veel meldingen.
Zoiets is alleen zinvol als de lengte van dat stuk spoor te klein is om een trein in te laten rijden.
Gaat het zo slecht met de economie dat een bezetmelder van Euro 2,65, inclusief detectie, niet meer betaald kan worden. Dit is de slechte methode van bezuining die ik ooit gelezen heb.
Mvtgr,
Wim Romijn. H0 gelijkstroom |
|
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 20 mei 2009 : 13:31:55
|
Hallo Wim,
ik geef toe dat het niet aan te bevelen is,
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 |
|
|
Rob Fongers
Netherlands
658 Posts |
Geplaatst - 20 mei 2009 : 23:06:53
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door bert34
Dat ik de bezetmeldpunten moet aangeven in koploper snap ik maar je ook de ongedecteerde sectie's ook aangeven in koploper????
Bert,
Wat bedoel je met ongedecteerde secties, een blok zonder bezetmelders of een stukje rail in een blok tussen twee bezetmelders?
Grtz Rob
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal |
Bewerkt door Rob Fongers op 20 mei 2009 23:07:33 |
|
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 21 mei 2009 : 22:30:17
|
Hallo Rob,
een blok heeft altijd bezetmelders nodig, dus een ongedetekteerd stuk, kan je alleen opnemen als wisselstraat,
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 |
|
|
Rob Fongers
Netherlands
658 Posts |
Geplaatst - 21 mei 2009 : 22:47:08
|
Hallo Walter,
Wat je zegt klopt niet helemaal. Je kan wel degelijk een blok opnemen zonder bezetmelders. Je definieert hem dan als onbeveiligd gebied en het werkt.
Echter, en dat is nu juist de vraag. Volgens mij doelt Bert op secties in een blok tussen 2 bezetmelders in. Maar gezien jouw antwoord..
quote: Wissels Geplaatst - 20 mei 2009 : 00:34:29 Hallo Bert,
neem de ongedecteerde stukken op in een wisselstraat, dat werkt prima, zo kan je zelfs van station naar station rijden, zonder dat er terugmelders tussenliggen,
..heb ik de vraag wat specifieker gesteld. Want het heeft m.i. geen enkel voordeel om dat blok in een wisselstraat op te nemen. Je kan het net zo eenvoudig doen zoals ik boven heb aangegeven. Later kan je dan altijd nog de bezetmelders inbouwen / aansluiten.
En Walter, hou er ook rekening mee dat met 2 rail, wisselstraten, zelfs meerdere wissels apart, gedetecteerd kunnen worden wat wederom een heleboel extra mogelijkheden geeft in het treinverkeer. Specifiek gezegd in het vrijgeven van delen van een wisselstraat
Grtz Rob
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal |
Bewerkt door Rob Fongers op 21 mei 2009 22:53:04 |
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 22 mei 2009 : 20:47:45
|
Beste Allen,
Ik werk al tijden met het systeem, waarin een blok uit drie gedeelten bestaat: Bezetmelder=vrij stuk=bezetmelder, zie ook bijgesloten tekening.
Download Attachment: Blokschema.pdf 10,3 KB
Het vrije stuk wordt rechtstreeks op het TC (in mijn geval) aangesloten en is dus een niet gedetecteerd stuk. Dat werkt prima en heeft verder niets met wisselstraten te maken. Je kunt eventueel het vrije stuk weglaten en dan met twee gedetecteerde stukken werken, of zelfs het vrije baan stuk op een bezetmelder aansluiten; je hebt dan drie bezetmelders in een blok.
Ik hoop hiermee wat meer helderheid te hebben gegeven.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
Rob Fongers
Netherlands
658 Posts |
Geplaatst - 22 mei 2009 : 22:57:51
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door phdirk
Het vrije stuk wordt rechtstreeks op het TC (in mijn geval) aangesloten en is dus een niet gedetecteerd stuk.
Hallo Dirk,
Ik neem aan dat je geen Märklin rijdt en dus de ongedetecteerde stukken via een diode schakeling hebt aangesloten.
Grtz Rob
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal |
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 24 mei 2009 : 13:42:58
|
Hallo Rob,
Klopt allebei. Ik rijdt tweerail en de rechtstreeks gevoede stukken zijn aangesloten via een zelfbouw Viessmann 5234 diodeschakeling om de spanningsval te simuleren. Dat werkt zonder problemen. Ik gebruik zelfs maar één diodeunit per stroomkring.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
Bewerkt door phdirk op 24 mei 2009 20:53:09 |
|
|
|
Onderwerp |
|