Auteur |
Onderwerp |
|
Eenerspoor
Netherlands
161 berichten |
Geplaatst - 15 mei 2009 : 12:37:52
|
Beste koploperrijders,
Op mijn testbaan (zie bijlage) wil ik nr. 40, Koploper en nr 104, Europa laten pendelen en wel als volgt:
1. Bij aankomst in blok 9 moeten ze zo nodig keren en dan naar blok 10; daar weer keren en automatisch verder rijden.
2. Bij aankomst in blok 4 vanuit 3, 7 of 17, moeten ze altijd keren en automatisch verder rijden.
Dat keren in blok 4 gebeurt niet. De 40 en 104 gaan daar over op "handmatig" en blijven dus staan. De variabele route heb ik tig keren nagelopen en de blokeigenschappen ook. Maar ik kan niet ontdekken wat ik fout heb gedaan of heb vergeten.
Wie kan mij een oplossing geven?
Vriendelijke groet,
Henk
Download Attachment: EenerspoorMRD.bck 55,9 KB
Koploperdebutant; H0 2-rail; ECoS; TwinCenter; LocoNet; MRDirect; experimenteeel MDF-rijder; |
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 15 mei 2009 : 12:49:21
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Eenerspoor
Dat keren in blok 4 gebeurt niet. De 40 en 104 gaan daar over op "handmatig" en blijven dus staan. De variabele route heb ik tig keren nagelopen en de blokeigenschappen ook. Maar ik kan niet ontdekken wat ik fout heb gedaan of heb vergeten.
Wie kan mij een oplossing geven?
Zonder de backup te openen (kan ik hier niet)
-aangeduid bij in het lokrijwindow dat de trein een treinstel is ???
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
Eenerspoor
Netherlands
161 Posts |
Geplaatst - 15 mei 2009 : 13:11:49
|
Ja Theo, dat heb ik gedaan; de Kolkper staat als treinstel gedefinieerd en de 104 als trek-duw. De variabele routes heb ik geprobeerd met de keuze "rijwindow" en ook met de keuze "treinstel".
Vriendlijke groet,
Henk
Koploperdebutant; H0 2-rail; ECoS; TwinCenter; LocoNet; MRDirect; experimenteeel MDF-rijder; |
|
|
wimla
Netherlands
42 Posts |
Geplaatst - 15 mei 2009 : 13:21:27
|
Hallo,
Bij onderhouden blokken zie ik bij blok 4 dat ze maar één richting op kunnen. Alleen maar van blok 7 naar 4 en van 3 naar 4. Alleen 17 naar 4 is 2-richting. Ik hoop dat ik het goed heb??
Wim Lageweg trambaan HO |
|
|
Eenerspoor
Netherlands
161 Posts |
Geplaatst - 15 mei 2009 : 13:37:38
|
Hallo Wim,
Volgens mij kunnen ze:
Komend vanuit 3 in 4 naar 1 en ook naar 7 en 17 met keren; Komend vanuit 5 in 4 naar 7 en 17 en ook naar 1 met keren; Komend vanuit 17 in 4 naar 1 en ook naar 7 met keren.
Mvg, Henk
|
|
wimla
Netherlands
42 Posts |
Geplaatst - 15 mei 2009 : 13:51:18
|
Hallo, Nog een probeersel van ook een beginneling. Bij blok 4 moet gekeerd worden.?? Daar een ander bloktype van maken, geen doorgaand blok, maar een stationsblok??. Dan kan er wel gekeerd worden. Mvg.
Wim Lageweg trambaan HO |
|
|
Eenerspoor
Netherlands
161 Posts |
Geplaatst - 15 mei 2009 : 14:13:57
|
Hallo Wim,
Dat is de oplossing. Die bloktypes met hun eigenschappen was ik vergeten , daar stond niet aangevinkt dat er gekeerd mag worden. Dat heb ik veranderd en in testmodus draait het nu zoals bedoeld. Dank je voor de tip. Met vriendelije groet,
Henk
|
|
|
Onderwerp |
|