Auteur |
Onderwerp |
|
Eenerspoor
Netherlands
161 berichten |
Geplaatst - 13 mei 2009 : 17:21:47
|
Beste mensen,
Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld een vaste of variabele route uit een database te kopiëren naar een andere database? Ik wil dit graag omdat ik dezelfde testbaan met verschillende digitale systemen wil gebruiken. Als ik dan in de ene database iets verander, zou ik dat niet in een andere weer precies na hoeven te maken.
Mvg, Henk
Koploperdebutant; H0 2-rail; ECoS; MDF-rijder; |
|
tomprins
Netherlands
538 Posts |
Geplaatst - 13 mei 2009 : 18:22:24
|
Henk,
Het kan niet direct. Maar je kunt als workaround wel de database backuppen en vervolgens er dingen uit verwijderen maar daarnaast die delen die betrekking hebben op je routes laten staan. Of hetgeen ik zeg werkbaar is, hangt van je ontwerp af. Meestal is het niet eens zoveel werk. Je kunt overigens wel je locs importeren en exporteren. Backuppen kan ook met of zonder de standen van de locs.
Met vriendelijke groet,
Tom Prins Märklin, Tams EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!
|
|
|
Eenerspoor
Netherlands
161 Posts |
Geplaatst - 14 mei 2009 : 12:36:19
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door tomprins
Maar je kunt als workaround wel de database backuppen en vervolgens er dingen uit verwijderen maar daarnaast die delen die betrekking hebben op je routes laten staan.
Dan houd ik dus een soort gestripte database over, maar heb ik die routedelen nog niet in een andere geïmporteerd. Dat kan dus ook niet, blijkbaar.
quote: Je kunt overigens wel je locs importeren en exporteren. Backuppen kan ook met of zonder de standen van de locs.
Ja, dat is me bekend.
Dank en vriendelijke groet,
Henk
Koploperdebutant; H0 2-rail; ECoS; MDF-rijder; |
|
|
tomprins
Netherlands
538 Posts |
Geplaatst - 16 mei 2009 : 23:04:54
|
Henk,
Als je een backup maakt van je database blijven de variabele en vaste routes WEL gewoon staan. Alleen moet je heel zorgvuldig strippen wat er niet in hoort. Dat is vanaf hier niet in te schatten.
Met vriendelijke groet,
Tom Prins Märklin, Tams EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!
|
|
|
Wim Romijn
Netherlands
1023 Posts |
Geplaatst - 17 mei 2009 : 10:38:12
|
Henk,
Ik begrijp iets niet. Je wil de database gebruiken voor het testen van meerdere digitale systemen.
Waarom dan voor elk digitaal systeem een eigen database. Het enige wat je moet veranderen is in de instellingen per database het type digitaal systeem. Daar hoef je toch niet verschillende databases voor te hebben.
Mvtgr,
Wim Romijn. H0 gelijkstroom |
|
|
Eenerspoor
Netherlands
161 Posts |
Geplaatst - 17 mei 2009 : 13:01:07
|
Wim,
Ik heb gemerkt dat je bij het omschakelen naar een ander digitaal systeem niet kunt volstaan met enkel in de datbase aan te geven welk systeem dat is. Ik moest althans alle wissels opnieuw ingeven ten ik van ECoS naar TC ging. Daarom heb ik voor ieder systeem (4 stuks) dus een eigen database. En het zou dan handig zij als het mogelijk was om variabele routes van de ene naar de andere database te kopiëren.
Mvg, Henk
Koploperdebutant; H0 2-rail; ECoS; TwinCenter; LocoNet; MRDirect; experimenteeel MDF-rijder; |
|
|
|
Onderwerp |
|