Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 87 / Bezoekers Vandaag: 6246
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 285
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Gegevens kopiëren naar andere database
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Eenerspoor

Netherlands
161 berichten

Geplaatst - 13 mei 2009 :  17:21:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste mensen,

Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld een vaste of variabele route uit een database te kopiëren naar een andere database?
Ik wil dit graag omdat ik dezelfde testbaan met verschillende digitale systemen wil gebruiken. Als ik dan in de ene database iets verander, zou ik dat niet in een andere weer precies na hoeven te maken.

Mvg,
Henk

Koploperdebutant; H0 2-rail; ECoS; MDF-rijder;

tomprins

Netherlands
538 Posts

Geplaatst - 13 mei 2009 :  18:22:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Henk,

Het kan niet direct. Maar je kunt als workaround wel de database backuppen en vervolgens er dingen uit verwijderen maar daarnaast die delen die betrekking hebben op je routes laten staan. Of hetgeen ik zeg werkbaar is, hangt van je ontwerp af. Meestal is het niet eens zoveel werk. Je kunt overigens wel je locs importeren en exporteren. Backuppen kan ook met of zonder de standen van de locs.

Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Tams EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!
Ga naar bovenaan de pagina

Eenerspoor

Netherlands
161 Posts

Geplaatst - 14 mei 2009 :  12:36:19  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door tomprins

Maar je kunt als workaround wel de database backuppen en vervolgens er dingen uit verwijderen maar daarnaast die delen die betrekking hebben op je routes laten staan.


Dan houd ik dus een soort gestripte database over, maar heb ik die routedelen nog niet in een andere geïmporteerd. Dat kan dus ook niet, blijkbaar.

quote:
Je kunt overigens wel je locs importeren en exporteren. Backuppen kan ook met of zonder de standen van de locs.


Ja, dat is me bekend.

Dank en vriendelijke groet,

Henk

Koploperdebutant; H0 2-rail; ECoS; MDF-rijder;
Ga naar bovenaan de pagina

tomprins

Netherlands
538 Posts

Geplaatst - 16 mei 2009 :  23:04:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Henk,

Als je een backup maakt van je database blijven de variabele en vaste routes WEL gewoon staan. Alleen moet je heel zorgvuldig strippen wat er niet in hoort. Dat is vanaf hier niet in te schatten.

Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Tams EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Romijn

Netherlands
1008 Posts

Geplaatst - 17 mei 2009 :  10:38:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Henk,

Ik begrijp iets niet.
Je wil de database gebruiken voor het testen van meerdere digitale systemen.

Waarom dan voor elk digitaal systeem een eigen database.
Het enige wat je moet veranderen is in de instellingen per database het type digitaal systeem.
Daar hoef je toch niet verschillende databases voor te hebben.


Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 gelijkstroom
Ga naar bovenaan de pagina

Eenerspoor

Netherlands
161 Posts

Geplaatst - 17 mei 2009 :  13:01:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

Ik heb gemerkt dat je bij het omschakelen naar een ander digitaal systeem niet kunt volstaan met enkel in de datbase aan te geven welk systeem dat is. Ik moest althans alle wissels opnieuw ingeven ten ik van ECoS naar TC ging. Daarom heb ik voor ieder systeem (4 stuks) dus een eigen database. En het zou dan handig zij als het mogelijk was om variabele routes van de ene naar de andere database te kopiëren.

Mvg,
Henk

Koploperdebutant; H0 2-rail; ECoS; TwinCenter; LocoNet; MRDirect; experimenteeel MDF-rijder;
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina