Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 635 / Bezoekers Vandaag: 12666
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 813
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Plotseling omkeren van de locs
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Jas

Netherlands
5 berichten

Geplaatst - 30 mrt 2009 :  21:59:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Het gebeurd regelmatig dat de locs de andere kant op gaan rijden zonder, een voor mij duidelijke aanwijzing. Dit gebeurd soms na een noodstop en vaak na het opstarten van koploper.
Wie is er bekend met dit fenomeen?
Dit gebeurd bij mijn vader, dus ik ben niet in staat om op alle vragen direct een antwoord te geven of testen uit te voeren.
Er wordt gereden met Marklin.

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 30 mrt 2009 :  22:52:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Jas,

Hiervoor zijn nog wat extra dingen van belang,

Wat voor type decoders ligt er in de loc, de 1e generatie Marklin decoders hebben een voorkeurs rijrichting, bij stroomuitval kunnen de locs hierdoor in hun vooruit gezet worden.

Wat is de centrale, bij het Central Station 1 moet de rijrichting met Koploper geschakeld worden als de loc de verkeerde kant op gaat, evt. de loc omdraaien op de baan is ook een optie.

Er is een foute keeropdracht gegeven in Koploper. Om dit te laten controleren is het beter om de database op het forum te plaatsen, en het blok waar het fout gaat.

De rijrichting van de loc staat voor vertrek al verkeerd, de loc vertrekt namelijk in de richting van de frontverlicting, deze richting dus voor vertrek controleren,

Met deze 4 punten moet je eruit komen,

met vriendelijke groet,

Walter





Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1
Ga naar bovenaan de pagina

Jas

Netherlands
5 Posts

Geplaatst - 30 mrt 2009 :  23:25:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Walter,

bedankt voor je snelle reactie.

Welke decoders er in de loc zitten is mij onbekend. Deze zijn er in een winkel in gezet en mijn vader heeft hiervan geen gegevens gekregen of in ieder geval niet bewaard.

De Centrale is een Marklin 6021.

Er worden geen keer opdrachten gegeven, alle locs lopen steeds dezelfde richting in. Het betreft hier ook alle rijdende locs, niet slechts 1.

De rijrichting in Koploper is niet veranderd wanneer dit gebeurd, echter de locs lopen wel de andere kant op.

Groetjes,

John.
Ga naar bovenaan de pagina

mwleeuw

Netherlands
73 Posts

Geplaatst - 31 mrt 2009 :  00:50:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Jas,

Dit overkomt mij ook wel eens. Ik heb zowel locs uitgerust met moderne mfx decoders en oude locs waar kuhn decoders ingebouwd zijn. Regelmatig vertrekken de mfx locs in de verkeerde richting wanneer ik na enige dagen de locs weer laat rijden. Het schijnt vaker voor te komen; een oplossig heb ik niet

groet


matthijs leeuw

intellibox m-rails
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina