Hallo allemaal Even voorstellen,mijn naam is Cees,ben 59 jaar en sinds de jaren 80 hccm spoorder.Dus een rek vol oude blokkaarten.Ik rij N spoor op het beginnersbaantje.Koploper stuurt het rek aan,maar blokkeert de blokkaart 1 en 2.Deze is dan handmatig geblokeerd terwijl de treinlengte 0 is.Dit een van de vele vragen. hg cees
Hallo Cees, Ik rijd zelf ook met het HCCM systeem maar ik begrijp jouw probleem niet helemaal. Wat bedoel je precies met het blokkeren van de kaarten? Rijd jij met de analoge kaarten of zijn ze omgebouwd naar digitaal?
Hallo Pecro Ik rij nog met analoge kaarten.De kaarten heb ik getest met kaarttester engoed bevonden.Het probleem is dat wanneer ik koploper opdracht geef te starten,de blokkaarten 1en2 aangestuurd wordt maar dan onmiddelijk weer stopt.Op het scherm zie ik dat blok 1 en 2 handmatig zijn geblokkeerd terwijl de treinlengte 0 is.Bedankt voor uw reactie. HG Cees
Misschien kun je eens proberen jouw database te uploaden, ik denk dat dat makkelijker praat. Indien je blokken handmatig zijn geblokkeerd kun je deze ook weer handmatig vrijgeven, wat gebeurd er dan?(Op het blok gaan staan en dan met de rechtermuisknop klikken)