Auteur |
Onderwerp |
|
hanss
Netherlands
6 berichten |
Geplaatst - 23 mrt 2009 : 21:32:47
|
Hallo,
Ik heb nu een aantal weken ervaring met koploper en ben zeer onder de indruk van de mogelijkheden. Er is echter iets wat ik nog niet heb kunnen ontdekken, maar wellicht zie ik dat over het hoofd: Is het mogelijk om treinen vanuit bepaalde blokken (lees: schaduwsporen) sneller te laten optrekken, zodat ze reeds op snelheid zijn als ze zichtbaar worden? Bijvoorbeeld door de massasimulatie uit te schakelen of te verkleinen voor deze blokken?
Mvg, Hans |
|
Wim Romijn
Netherlands
1022 Posts |
Geplaatst - 23 mrt 2009 : 21:39:07
|
Hans,
Als je bij de aanvullende gegevens per blok kijkt dan staat daar onder andere: Netjes afremmen en netjes optrekken.
Als je hierop gaat staan en je klikt op F1 (help per onderdeel) dan gaat er een wereld voor je open.
Mvtgr,
Wim Romijn. H0 gelijkstroom |
|
|
Rob Fongers
Netherlands
658 Posts |
Geplaatst - 23 mrt 2009 : 21:39:51
|
Hanss,
In Aanvulling blokgegevens : Netjes optrekken uitschakelen,
Grtz Rob
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal |
|
|
hanss
Netherlands
6 Posts |
Geplaatst - 23 mrt 2009 : 22:53:59
|
Bedankt Rob en Wim,
Dat was wat ik zocht, het werkt! Ik heb gemerkt dat je dan trouwens niet de massasimulatie helemaal uitschakelt maar de startsnelheid verhoogt. Je kunt dan deze startsnelheid ook nog beinvloeden in de instellingen per database.
Mvg, Hans |
|
|
Wim Romijn
Netherlands
1022 Posts |
Geplaatst - 23 mrt 2009 : 23:08:44
|
Hans,
Dat was ook de reden dat ik je naar de helptekst verwees, ik kan wel alles opschrijven maar het vervolg zelf opzoeken leer je meer van.
Mvtgr,
Wim Romijn. H0 gelijkstroom |
|
|
|
Onderwerp |
|