Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 747 / Bezoekers Vandaag: 12982
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 813
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Combinatie bestaande baan -proefbaan koploper
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

kuipspoor

Netherlands
59 berichten

Geplaatst - 23 mrt 2009 :  17:33:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

De 1e keer op dit forum, met een vraag t.a.v. een combinatie v.d. bestaande baan met Ecos, en een proefbaan met Koploper en Ecos.

Onder de bestaande baan zitten 2 wisseldecoders aangestuurd door de Ecos. Deze baan moet verder afgewerkt worden, hetgeen afhangt van de snelheid waarmee ik Koploper onder de knie krijg.

Ik heb een nieuwe proefbaan baan gemaakt, waarbij 1 wisseldecoder en 2 Viessmann bezetmelders zijn geplaatst, en kan rijden en wissels schakelen met de Ecos. De bezetmelders kunnen middels de platte Viessmann kabel aangesloten worden op de Ecos, de wissels worden ook via de Ecos bediend.

De vraag:

Moet ik de 2 bestaande wisseldecoders opnemen in de "digitale onderdelen", dit i.v.m. de "adressen 1 t/m 8, terwijl de bijgeplaatste wisseldecoder op "9-12" wordt geadresseerd, of kan ik alleen de bijgeplaatste Bezetmelder in de dig.onderdelen vermelden, en moet ik de bestaande baan compleet afkoppelen?

Een antwoord afwachtend, tekent met vriendelijke treinengroet:

J.Kuipers







phdirk

Netherlands
2556 Posts

Geplaatst - 23 mrt 2009 :  21:32:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo J,

Als je het maximum adres 12 wilt gebruiken, zul je drie wisseldecoders moeten opgeven, tenminste als je de Märklin decoders of gelijkwaardig met vier uitangen gebruikt. Zelf heb ik op dit moment één oude Fleischmann FMZ, twee Viessmann 5212 en één ESU Switch Pilot in het systeem zitten. Omdat ik een wissel in mijn testspoor heb zitten met adres 99 heb ik in Koploper opgegeven dat ik 25 wisseldecoders heb. Zo is adres 99 keurig aan te sturen.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina