Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 40 / Bezoekers Vandaag: 1709
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 197
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Heeft koploper invloed op booster
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

okeesie

Netherlands
69 berichten

Geplaatst - 17 mrt 2009 :  23:15:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo ik heb een probleem met de overgang van centrale naar booster, heb mijn probleem al op benelux spoor voorgelegd maar niemand weet tot nu toe raad
Mijn vraag Heeft koploper invloed op de centrale en booster wat stroomverzorging betreft.
Mvrg.C kocken

020552

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 17 mrt 2009 :  23:27:35  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Kees,

Ik weet niet wat je erzelf van gedacht had, Koploper weet namelijk niet hoeveel boosters er aan je centrale hangt. Maar het antwoord is

Ja !!!

maar waarom Ja !!!

Koploper neemt namelijk geen stroom af.

Maar omdat bij een automatisch treinbedrijf koploper voor jou treinen laat rijden, waarbij ze bij handbedrijf een aantal stil zouden staan.

Koploper het licht aanzet van iedere trein die gaat rijden.

Koploper schakelt vaker wissels en seinen dan je bij handbedrijf doet.

Met vriendelijke groet,

Walter


Ja Koploper heeft invloed op de stroomvoorziening, maar dan komt omdat de baan vermoedelijk intensiever gebruikt wordt.


Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1
Ga naar bovenaan de pagina

okeesie

Netherlands
69 Posts

Geplaatst - 17 mrt 2009 :  23:44:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Ok Ik snap je verhaal maar mijn vraag is is het mogelijk dat ik in koploper iets heb ingegeven waardoor ip plotseling niet meer van centrale naar booster kan rijden .
Ik weet niet of je op beneluxspoor mijn probleem hebt gelezen
Mvrg Kees

020552
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 17 mrt 2009 :  23:50:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Kees,

Dat is niet mogelijk. Zoals Walter al zij schakeld KPL verlichting / wissels en treinen. Hoe de voeding aan de baan zit heeft KPL geen weet van.

Ik denk toch dat je ergens in je aansluitingen moet zoeken. Als je de bedrading losmaakt dus niet omdraaien wat gebeurd er dan? Het beste is antwoord te geven op BNLS omdat daar de draad ook al loopt

Grtz Rob


Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd



TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

Marcobello

103 Posts

Geplaatst - 20 mrt 2009 :  08:59:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Heb ik ook gehad, dat is omdat je aan je centrale en booster voedingen hebt zitten die niet even zwaar zijn (gebruik dus voor alle veiligheid TWEE gelijke trafo's). Aan de overgang ontstaat er een stroomval bij een passerende trein en de centrale interpreteert dat (niet altijd, maar wel vaak genoeg) als een kortsluiting.
Ga naar bovenaan de pagina

KlaasZ

Netherlands
179 Posts

Geplaatst - 20 mrt 2009 :  09:46:37  Toon profiel  Bezoek de homepagina van KlaasZ  Reageer met citaat
Kees, je had op Beneluxspoor waarschijnlijk allang een oplossing voor het probleem gekregen, als je maar de moeite had genomen om gedetailleerd uit te leggen hoe je bedrading in elkaar zit. Maar ondanks herhaaldelijk vragen heb je dat niet gedaan.

Overigens is de suggestie van Marcobello wel een goeie, we hebben nl. al meer een probleem aan de hand gehad van iemand die met twee totaal verschillende trafo's werkte.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina