Auteur |
Onderwerp |
|
okeesie
Netherlands
69 berichten |
Geplaatst - 17 mrt 2009 : 23:15:14
|
Hallo ik heb een probleem met de overgang van centrale naar booster, heb mijn probleem al op benelux spoor voorgelegd maar niemand weet tot nu toe raad Mijn vraag Heeft koploper invloed op de centrale en booster wat stroomverzorging betreft. Mvrg.C kocken
020552 |
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 17 mrt 2009 : 23:27:35
|
Hallo Kees,
Ik weet niet wat je erzelf van gedacht had, Koploper weet namelijk niet hoeveel boosters er aan je centrale hangt. Maar het antwoord is
Ja !!!
maar waarom Ja !!!
Koploper neemt namelijk geen stroom af.
Maar omdat bij een automatisch treinbedrijf koploper voor jou treinen laat rijden, waarbij ze bij handbedrijf een aantal stil zouden staan.
Koploper het licht aanzet van iedere trein die gaat rijden.
Koploper schakelt vaker wissels en seinen dan je bij handbedrijf doet.
Met vriendelijke groet,
Walter
Ja Koploper heeft invloed op de stroomvoorziening, maar dan komt omdat de baan vermoedelijk intensiever gebruikt wordt.
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 |
|
|
okeesie
Netherlands
69 Posts |
Geplaatst - 17 mrt 2009 : 23:44:29
|
Ok Ik snap je verhaal maar mijn vraag is is het mogelijk dat ik in koploper iets heb ingegeven waardoor ip plotseling niet meer van centrale naar booster kan rijden . Ik weet niet of je op beneluxspoor mijn probleem hebt gelezen Mvrg Kees
020552 |
|
|
Rob Fongers
Netherlands
658 Posts |
Geplaatst - 17 mrt 2009 : 23:50:42
|
Kees,
Dat is niet mogelijk. Zoals Walter al zij schakeld KPL verlichting / wissels en treinen. Hoe de voeding aan de baan zit heeft KPL geen weet van.
Ik denk toch dat je ergens in je aansluitingen moet zoeken. Als je de bedrading losmaakt dus niet omdraaien wat gebeurd er dan? Het beste is antwoord te geven op BNLS omdat daar de draad ook al loopt
Grtz Rob
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal |
|
|
Marcobello
103 Posts |
Geplaatst - 20 mrt 2009 : 08:59:35
|
Heb ik ook gehad, dat is omdat je aan je centrale en booster voedingen hebt zitten die niet even zwaar zijn (gebruik dus voor alle veiligheid TWEE gelijke trafo's). Aan de overgang ontstaat er een stroomval bij een passerende trein en de centrale interpreteert dat (niet altijd, maar wel vaak genoeg) als een kortsluiting. |
|
|
KlaasZ
Netherlands
179 Posts |
Geplaatst - 20 mrt 2009 : 09:46:37
|
Kees, je had op Beneluxspoor waarschijnlijk allang een oplossing voor het probleem gekregen, als je maar de moeite had genomen om gedetailleerd uit te leggen hoe je bedrading in elkaar zit. Maar ondanks herhaaldelijk vragen heb je dat niet gedaan.
Overigens is de suggestie van Marcobello wel een goeie, we hebben nl. al meer een probleem aan de hand gehad van iemand die met twee totaal verschillende trafo's werkte. |
|
|
|
Onderwerp |
|