Auteur |
Onderwerp |
|
pollux
5 berichten |
Geplaatst - 08 mrt 2009 : 10:58:20
|
Ik ben nu mijn baanplan aan het definiëren. Hoe kan ik een fly-over maken/tekenen zonder dat koploper denkt dat het een kruising is?
Groeten Daan Knoben.
Groeten,
Daan Knoben |
|
hubertus
Netherlands
1992 Posts |
Geplaatst - 08 mrt 2009 : 11:19:23
|
Er zijn meerdere mogelijkheden. Je kunt twee lijnen gewoon over elkaar tekenen. Zelf heb ik in het onderliggende spoor een onderbreking gemaakt, zie rechts in het plaatje. De dwarsstukjes zijn overigens stootblokken die misbruikt worden om de onderdoorgang te accentueren.
groet, Huub
|
|
|
Rob Fongers
Netherlands
658 Posts |
Geplaatst - 08 mrt 2009 : 11:51:41
|
Huub,
Ik ga ook stootblokken misbruiken
Goeie Tip
Grtz Rob
TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal |
|
|
J.Heuschkiel
Netherlands
131 Posts |
Geplaatst - 08 mrt 2009 : 12:54:14
|
Daan,Rob,
Je zou i.p.v. een stootblok ook een grote letter "U" (op z'n kop)kunnen gebruiken. Ziet wat meer uit als een tunnelportaal en is in meerdere hoeken te plaatsen.
M.vr.gr. Jo Heuschkiel H0-IB-HSI-DCC-Koploper |
|
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 08 mrt 2009 : 16:31:11
|
Hallo Daan,
als je in Koploper lijnen over elkaar heen tekent, dan denkt het programma niet dat dit een kruising is. Sterker nog er is een speciaal symbool als het wel een kruising is, hiermee kan het kruisende verkeer geblokkeerd worden, deze moet dan opgenomen worden in een wisselstraat,
De feitelijke verbinding tussen blokken, maak je in onderhouden blokken door een lijn van het ene blok naar het andere blok te slepen. Hier moet dan nog wel in onderhouden baanontwerp de wisselstraten aan toegevoegd worden.
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 |
|
|
|
Onderwerp |
|