Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 736 / Bezoekers Vandaag: 12969
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 813
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Foutmelding "Treinrouteblok 1 niet toegestaan"
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Rein

13 berichten

Geplaatst - 17 feb 2009 :  13:47:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik krijg de foutmelding die in de onderwerp regel staat. Op dit forum staat al een dergelijk probleem, maar de oplossing die wordt aangegeven (bovenleiding aanvinken) is niet de oplossing die ik nodig heb.
Ik wil vanuit een blok, via 2 wissels naar blok 1 kunnen of blok 2. Dit staat allemaal in een vaste treinroute op basis van tijdstip. Op 13 over het hele uur moet de trein binnenlopen in blok 2, op 26 over binnenlopen in blok 1. Blok 1 en 2 zijn stationsblokken en stellen spoor 1 en spoor 2 voor. Iemand enig idee in welke richting ik moet zoeken. Volgens mij heb ik alle definities goed staan (wisselstraten, vaste route, enzovoorts).

Groet,

Rein

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 17 feb 2009 :  14:15:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Rein,

Upload even je database. We kunnen dan veel gerichter antwoord geven. Ik denk namelijk toch dat je ergens iets vergeet en dat dus nog niet alles juist is.
Geef dan ook even op welke treinroute en locomotief het betreft.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Rein

13 Posts

Geplaatst - 17 feb 2009 :  16:32:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Fijn dat je even mee wilt kijken. Bijgaand het database bestand.

Rein

Download Attachment: Ut-Hvs-Asd.bck
11,75 KB
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 17 feb 2009 :  18:30:05  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Rein,

je database bekeken,

In de eigenschappen van onderhouden blokken staat in blok 5 een foutieve keeropdracht, uit blok 1 naar blok 4 behoeft een trein niet te keren.

Verder moet je in onderhouden locomotieven van de hondekop nog een treinstel maken, anders mag dit stel niet keren. Vermoedelijk is dit jouw probleem met je vaste route.

Overigens heeft jouw baan nog niet zoveel rijmogelijkheden, kans is aanwezig dat de route's nogal wat beperkingen opleggen omdat de trein niet meer kan afwijken van zijn vaste route.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1

Bewerkt door Wissels op 17 feb 2009 18:34:42
Ga naar bovenaan de pagina

Rein

13 Posts

Geplaatst - 17 feb 2009 :  21:24:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Walter,

Bedankt; je had helemaal gelijk. De eigenschappen van blok 5 aangepast en nu werkt het prima. Dat de baan nog niet zoveel mogelijkheden heeft ben ik me volledig van bewust. Ik bouw mijn baan langzaam op en maak van tijd tot tijd een baanontwerp in koploper. De vaste routes houd ik erin omdat die real-time het proces rondom station Hilversum simuleren rond 1969. Gaat goed zo, ik ben zeer tevreden. Nogmaals bedankt.

Rein
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina