Auteur |
Onderwerp |
|
Roger
Belgium
60 berichten |
Geplaatst - 15 feb 2009 : 18:40:19
|
Hallo iedereen, Ik heb nog een beginnersvraagje.Ik heb in mijn proefbaan 4 treinen lopen,waarvan ik er één een verbod heb opgelegd om in een bepaald opstelblok te komen en dat werkt prima. Nu stel ik vast dat bij de overige treinen als ik de window rijgedrag open,bij variabele treinroute die bepaalde trein ook vermeld staat, en dat je die optie kunt aanklikken.Wat is daar de juiste bedoeling van? Graag uw reactie Mvrg Roger |
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 15 feb 2009 : 19:20:45
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Roger
Hallo iedereen, Ik heb nog een beginnersvraagje.Ik heb in mijn proefbaan 4 treinen lopen,waarvan ik er één een verbod heb opgelegd om in een bepaald opstelblok te komen en dat werkt prima. Nu stel ik vast dat bij de overige treinen als ik de window rijgedrag open,bij variabele treinroute die bepaalde trein ook vermeld staat, en dat je die optie kunt aanklikken.Wat is daar de juiste bedoeling van?
De bedoeling is dat je die variabele route (eigenlijk routebeperking) ook eenvoudig kunt opleggen aan andere treinen.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 15 feb 2009 : 19:50:22
|
Roger,
Vandaar dat er ook andere mogelijkheden zijn voor de geldigheid van een variabele route. Je kan deze bijvoorbeeld koppelen aan een treintype (goederen stoppen nooit in stations) of je kan deze alleen voor getrokken treinen laten gelden (Niet rijden naar kopsporen waar gekeerd moet worden) enz enz.
Als je kiest voor rijwindow kan je de beperking nog een beetje zelf selecteren, terwijl alle andere soorten automatisch wel of niet gelden.
Mvg, Paul. |
|
|
Roger
Belgium
60 Posts |
Geplaatst - 17 feb 2009 : 10:40:50
|
Hallo Paul en Theo, Bedankt voor jullie antwoord. Ik had in de omschrijving van die beperking de naam van de lokomotief ingegeven, vandaar dat die dan ook telkens in die andere rijwindows tevoorschijn kwam,en niet de juiste omschrijving. Simpel maar je moet het weten, en dat doe ik nu! MVG Roger |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 17 feb 2009 : 11:19:45
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Roger
Ik had in de omschrijving van die beperking de naam van de lokomotief ingegeven, vandaar dat die dan ook telkens in die andere rijwindows tevoorschijn kwam,en niet de juiste omschrijving.
Met die omschrijving van variabele routes heb ik ook een probleem. Het zijn eigenlijk altijd "beperkingen" aan de vrijheid, daarom zouden de omschrijvingen eigenlijk altijd negetief moeten zijn...
Ik had er bv. twee positieve 1) in goederensporen en 2) in perronsporen, toen ik beide aanvinkte stond alles na een tijdje stil..... Ik probeer nu negatieve omschrijvingen te geven om dat te vermijden.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
|
Onderwerp |
|