Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 677 / Bezoekers Vandaag: 9555
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 813
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 variabele treinroute
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Roger

Belgium
60 berichten

Geplaatst - 15 feb 2009 :  18:40:19  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Roger  Reageer met citaat
Hallo iedereen,
Ik heb nog een beginnersvraagje.Ik heb in mijn proefbaan 4 treinen lopen,waarvan ik er één een verbod heb opgelegd om in een bepaald opstelblok te komen en dat werkt prima. Nu stel ik vast dat bij de overige treinen als ik de window rijgedrag open,bij variabele treinroute die bepaalde trein ook vermeld staat, en dat je die optie kunt aanklikken.Wat is daar de juiste bedoeling van?
Graag uw reactie
Mvrg Roger

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 15 feb 2009 :  19:20:45  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Roger

Hallo iedereen,
Ik heb nog een beginnersvraagje.Ik heb in mijn proefbaan 4 treinen lopen,waarvan ik er één een verbod heb opgelegd om in een bepaald opstelblok te komen en dat werkt prima. Nu stel ik vast dat bij de overige treinen als ik de window rijgedrag open,bij variabele treinroute die bepaalde trein ook vermeld staat, en dat je die optie kunt aanklikken.Wat is daar de juiste bedoeling van?




De bedoeling is dat je die variabele route (eigenlijk routebeperking) ook eenvoudig kunt opleggen aan andere treinen.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 15 feb 2009 :  19:50:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Roger,

Vandaar dat er ook andere mogelijkheden zijn voor de geldigheid van een variabele route. Je kan deze bijvoorbeeld koppelen aan een treintype (goederen stoppen nooit in stations) of je kan deze alleen voor getrokken treinen laten gelden (Niet rijden naar kopsporen waar gekeerd moet worden) enz enz.

Als je kiest voor rijwindow kan je de beperking nog een beetje zelf selecteren, terwijl alle andere soorten automatisch wel of niet gelden.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Roger

Belgium
60 Posts

Geplaatst - 17 feb 2009 :  10:40:50  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Roger  Reageer met citaat
Hallo Paul en Theo,
Bedankt voor jullie antwoord. Ik had in de omschrijving van die beperking de naam van de lokomotief ingegeven, vandaar dat die dan ook telkens in die andere rijwindows tevoorschijn kwam,en niet de juiste omschrijving. Simpel maar je moet het weten, en dat doe ik nu!
MVG Roger
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 17 feb 2009 :  11:19:45  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Roger

Ik had in de omschrijving van die beperking de naam van de lokomotief ingegeven, vandaar dat die dan ook telkens in die andere rijwindows tevoorschijn kwam,en niet de juiste omschrijving.


Met die omschrijving van variabele routes heb ik ook een probleem.
Het zijn eigenlijk altijd "beperkingen" aan de vrijheid, daarom zouden de omschrijvingen eigenlijk altijd negetief moeten zijn...

Ik had er bv. twee positieve 1) in goederensporen en 2) in perronsporen, toen ik beide aanvinkte stond alles na een tijdje stil.....
Ik probeer nu negatieve omschrijvingen te geven om dat te vermijden.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina