Auteur |
Onderwerp |
|
Giuliano
Netherlands
7 berichten |
Geplaatst - 14 feb 2009 : 03:22:20
|
beste modelbouw fans
probeer al dagen een uitrijsein binnen koploper te installeren, de handleidingen geven me ook niet echt duidelijkheid,
zou iemand mij verder op weg willen helpen?
mvg,
Giuliano
beginner Fleischmann H0 Digitaal BR648 / BR218 Regional Express / Twincenter / BMD16N-SD |
Bewerkt door Giuliano op 14 feb 2009 03:32:10 |
|
hubertus
Netherlands
1990 Posts |
Geplaatst - 14 feb 2009 : 08:22:56
|
Hoi Giuliano,
Ik weet niet welke handleidingen je allemaal al bekeken hebt, maar op de website van pahasoft staat bij de download -> helpfiles ook een handleiding "Beschrijving: hoe werkt een seinstelsel". Hier wordt stap voor stap het invoeren van een seinstelsel in koploper beschreven. Kom je er toch niet uit, geef dan wat meer informatie wat je precies wilt en tegen welke problemen je aanloopt.
groet, Huub |
|
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 14 feb 2009 : 08:45:40
|
Hallo Giuliano,
Activeer indien nog niet gedaan in instellingen per database de optie "uitgebreide mogelijkheden"
Activeer in "onderhouden" "baan definities" "seinen" bij Generatie seinstelsel "Duits" om dit type sein aan jouw koploperdatabase toe te voegen.
Ga dan naar "onderhouden" "baan definities" "baanontwerp" naar "tool seineigenschappen", geef aan in welk blok dit sein staat, en vink aan naar welke blokken dit sein moet beveiligen. Maw welke kant de trein opgaat. Geef indien mogelijk teven aan wat het volgende te verwachten sein op deze route is.
Voor het digitale adres ga naar uitgebreidt, en gebruik voor dit 4? Standen sein minstens 2 adresnummers. Geef hier op de regels bij de seinstanden de digitale adressen in waarbij de seinstand geactiveerd wordt door de decoder.
Het sein zal nu schakelen met automatisch rijden binnen koploper,
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 |
|
|
|
Onderwerp |
|
|
|