Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 80 / Bezoekers Vandaag: 176
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 80
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Viessmann Uitrijsein 4013
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Giuliano

Netherlands
7 berichten

Geplaatst - 14 feb 2009 :  03:22:20  Toon profiel  Reageer met citaat
beste modelbouw fans

probeer al dagen een uitrijsein binnen koploper te installeren, de handleidingen geven me ook niet echt duidelijkheid,

zou iemand mij verder op weg willen helpen?

mvg,

Giuliano

beginner Fleischmann H0 Digitaal
BR648 / BR218 Regional Express / Twincenter / BMD16N-SD

Bewerkt door Giuliano op 14 feb 2009 03:32:10

hubertus

Netherlands
1958 Posts

Geplaatst - 14 feb 2009 :  08:22:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Giuliano,

Ik weet niet welke handleidingen je allemaal al bekeken hebt, maar op de website van pahasoft staat bij de download -> helpfiles ook een handleiding "Beschrijving: hoe werkt een seinstelsel".
Hier wordt stap voor stap het invoeren van een seinstelsel in koploper beschreven.
Kom je er toch niet uit, geef dan wat meer informatie wat je precies wilt en tegen welke problemen je aanloopt.

groet, Huub
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 14 feb 2009 :  08:45:40  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Giuliano,

Activeer indien nog niet gedaan in instellingen per database de optie "uitgebreide mogelijkheden"

Activeer in "onderhouden" "baan definities" "seinen" bij Generatie seinstelsel "Duits" om dit type sein aan jouw koploperdatabase toe te voegen.

Ga dan naar "onderhouden" "baan definities" "baanontwerp" naar "tool seineigenschappen", geef aan in welk blok dit sein staat, en vink aan naar welke blokken dit sein moet beveiligen. Maw welke kant de trein opgaat. Geef indien mogelijk teven aan wat het volgende te verwachten sein op deze route is.

Voor het digitale adres ga naar uitgebreidt, en gebruik voor dit 4? Standen sein minstens 2 adresnummers. Geef hier op de regels bij de seinstanden de digitale adressen in waarbij de seinstand geactiveerd wordt door de decoder.

Het sein zal nu schakelen met automatisch rijden binnen koploper,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina