Auteur |
Onderwerp |
|
swolr
Netherlands
14 berichten |
Geplaatst - 10 feb 2009 : 21:30:18
|
Hallo Koplopers, Ik krijg in de treinwindow van het betreffende treinstel de melding tegemoetkomende trein. Dit is een melding die logisch is op een enkelspoor baan die twee richtingen kent. De baan lengte is 6 meter en bestaat uit drie blokken die samengevoegd zijn tot 2 richtingsgroep nr.10 Echter er is fysiek geen tegemoetkomende trein aanwezig in deze blokken , daar alle treinen in het kopstation staan. Het reinstel heeft de hoogste voorang verkregen. Echter als ik opdracht geeft dat een ander treinstel mag vertrekken vertrekt deze direkt zonder de melding Tegemoetkomende trein. Om de onderbouw rijden treinen die uitgesloten zijn om de blokken in te reiden die behoren tot deze 2 richtinggroep. Wanneer treedt deze melding op en hoe komt deze tot stand. Het betreffende opstelspoor behoort niet tot de 2 richtinggroep, echter dat geldt ook voor de andere opstelsporen. Ik heb mijn database opgestuurd daar ik vermoed dat er iets fout is gegaan met de blokken echter ik kijk er overheen.
Download Attachment: Lisdreef2.bck 157,86 KB
Met vriendelijke spoor groeten Rupert van Swol Papendrecht
|
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 10 feb 2009 : 22:04:23
|
Hallo Rupert,
misschien kan je ons nog op weg helpen vanuit welk blok dit gebeurd, op zich ziet het 2 richtingsblok 10 er normaal uit.
Wel zitten er nog meer aandachtspuntjes in het baanplan.
In blok 12 (onderdeel van de 2 richtingsgroep) vermoed ik dat de bezetmeldingen in 1 van de 2 richtingen niet juist is ingevoerd, bij te verwachten bezetmelders, de volgorde van de bezetmeldingen zou precies andersom moeten zijn, en dat zijn ze niet.
De bezetmelder 52.2 is in blok 18 maar ook in blok 22 gebruikt.
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 |
|
|
swolr
Netherlands
14 Posts |
Geplaatst - 11 feb 2009 : 14:48:10
|
Hallo walter, dank voor je scherpe blik , het klopt allemaal wat je opschreef. ondertussen ook aangepast. enigzins verbaasd dat e.e.a dan nog goed aankomt in het kopstation. Maar ben ook af van een denderend terugmeld punt in koploper. Om op je vraag terug te komen , het gaat hier om het treinstel welk in blok 26 staat dat ik wil laten vertrekken naar blok 13. Op half automatisch , krijg ik de eerste melding is niet eerste trein, dan overrule ik het door op de groene GO te klikken en krijg dan de melding van de tegemoet komende trein. Ik heb de fouten uit de database gehaald en bij deze de nieuwe. m.v.r.g Rupert van swol
Download Attachment: Lisdreef2.bck 132,68 KB |
|
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 11 feb 2009 : 17:54:13
|
Hallo Rupert,
ik had het gister wel gezien, maar geen aandacht aan besteed omdat ik dacht dat een aantal blokken inactief was. (een mens moet niet denken maar zeker weten)
De oplossing is simpel, in onderhouden blokken, eigenschappen van blok 13, ben je een aantal tabbladen vergeten in te vullen "uit blok" vanuit blok 24, 26 en 28, als je bij deze tabbladen aanvinkt dat de trein naar blok 12 mag is jouw volgende probleem opgelost,
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 |
|
|
swolr
Netherlands
14 Posts |
Geplaatst - 11 feb 2009 : 21:54:15
|
Walter bedankt voor je inzet, ik zelf had er niet meer aan gedacht dat deze rijwegen nog niet gedefinieerd waren in blok 13 . Dat heb je nou als je gefaseerd opstelsporen in gebruik gaat nemen. Als de fout melding rijweg niet bekend was dan had ik anders gedacht, dan de tegemoet komende trein. 2e probleem was natuurlijk dat de lok niet terug mocht van blok 13 naar spoor 26 daar blokgroep al op maximaal stond, dit was nauurlijk zo gepiept en de trein vervolgde keurig haar weg. Nieuwe fase de draaischijf digitaliseren en de decoders bekend maken.
Walter nogmaals bedankt voor je oplossing en de scherpe blik om de foutjes. met vriendelijke groet Rupert van Swol
|
|
|
|
Onderwerp |
|
|
|