Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 84 / Bezoekers Vandaag: 3558
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 813
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 wisseldecoder Littfinski
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

V200

Netherlands
23 berichten

Geplaatst - 13 feb 2009 :  18:21:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo spoorders,

Ik loop bij het instellen van koploper tegen het volgende probleem aan; de wisseldecoder S-DEC-4-MM van Littfinski reageert niet op de opdrachten. Het inleren van de decoder gaat wel maar na afsluiten van de procedure werkt hij niet. Bij het inschakelen van koploper wordt de wissel soms omgezet maar de wissel blijft dat bekrachtigd.
Ik heb de decoder zonder problemen nogmaals getest op een Marklin centrale, werkt feilloos. Voor PC besturing gebruik ik als interface de Digisys-2, terugmelding LDT RM-DEC-88-O. Handmatig rijden de loc's prima. Ik vermoed dat het niet goed gaat met de instellingen, waar ga ik fout...?

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 13 feb 2009 :  19:16:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Jan,

Ondertekening wordt in dit forum zeer op prijs gesteld!!

Helaas kan ik je verder niet helpen. Ik heb met geen van de genoemde producten ervaring.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

V200

Netherlands
23 Posts

Geplaatst - 14 feb 2009 :  11:24:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,
Sorry dat ik niet ondertekend heb. Laat ik mijn vraag anders stellen, ik heb het idee dat ik de instellingen in Koploper voor de wissel/funtie decoder niet goed heb ingesteld.
Ik werk met Marklin compatible systeem en heb deze ingesteld, maar het is me niet duidelijk welke bekrachtigingstijd moet worden ingesteld en zit hier het probleem. Zoals ik al aangaf functioneerd tot dusver alles prima, ook de terugmelding. Wellicht kan iemand mij een tip geven.

Groet Jan
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 14 feb 2009 :  12:03:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Jan,

Er valt niet zo heel veel in te stellen. In instellingen per database geef je de algemene bekrachtigingstijd op. Deze geldt in principe voor alle wissels tenzij jij apart bij een wissel een andere bekrachtigingstijd opgeeft (dit laatste alleen als uitzondering doen).

Ik ken het Digisys-2 niet als centrale. Ik denk eerder dat daar misschien nog iets ingesteld moet worden dan in Koploper.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

V200

Netherlands
23 Posts

Geplaatst - 14 feb 2009 :  12:09:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Helaas is er aan de digisys niets in te stellen... Het is alleen een print met aansluitingen voor de S-88, booster en pc. Ik ga verder puzzelen, in ieder geval bedankt.

Groet Jan
Ga naar bovenaan de pagina

Peter58

Netherlands
1 Posts

Geplaatst - 14 feb 2009 :  17:36:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo

Ik heb ook een Digisys 2 en heb ook problemen met de wissels,ook deze schakelde zo nu en dan en bleven wissels bekrachtigd ,ik had hem terug gestuurd maar ze konden bij moba niets vinden Digisys 2 was goed .
De decoder die ik gebruikt waren k83 van Marklin en Viesmann 5211.

ben bang dat het toch aan de Digisys centrale ligt.
Heb nu een Tams easy control en totaal geen problemen meer .

Mvg Peter
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina