Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 192 / Bezoekers Vandaag: 2967
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 813
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Hulp gezocht voor schaduwstation
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Ron21

Netherlands
16 berichten

Geplaatst - 14 feb 2009 :  16:43:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Halo allemaal,

Ik ben nu een hele tijd bezig geweest met het automatiseren van het schaduwstation. De bedoeling is in eerste instantie om het eenvoudig te houden en daarna naar dynamische blokken over te gaan.

Ik heb vandaag zelf al heel wat problemen opgelost met behulp van de beschrijving en soorgelijke problemen op het forum maar krijg het toch niet goed lopend. Ik heb 5 sporen waarvan er 3 met een trein staan (rustig beginnen ) Bij automatisch rijden gaat alles goed aleen het is ernorm vertraagd en krijg in het rijwindow een mogelijkheid om een blokkade op te heffen, geen idee welke

Ook bij het binnen rijden van het schaduw station schakelen de mfx locs terug naar een dusdanig lage snelheid zodat koploper met de melding komt dat ze stil staan.

Wie kan er eens naar de database kijken en me een beetje op weg helpen.

Alvast bedankt,

Ron

Download Attachment: Brahmsstrasse.bck
17,97 KB

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 14 feb 2009 :  18:21:41  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Ron,

Blokkade kom ik niet tegen in demomodus,

Ik kom 1 ding tegen in jouw database en dat is bezetmelder 1.16, deze gebruik ja als stopmelder in blok 7, deze is echter niet logisch om gelijk als rijweg op te nemen naar al je schaduwstationsporen, bezetmelder 1.16 is namelijk al bezet.

bezetmelder 1,16 Van 6 naar 7 is goed
Van 7 naar 1 is niet logisch
Van 7 naar 2 is niet logisch
Van 7 naar 3 enz.
Van 7 naar 4
Van 7 naar 5
Bezet blok: 7 is goed

Wat is overigens de betekenis van keerlus, zoals jij het geprogrammeerd hebben rijden de treinen rond,

Als de treinen vroegtijdig stilvallen, verhoog dan in onderhouden locmotieven minimum snelheid.

met vriendelijke groet,

Walter




Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1
Ga naar bovenaan de pagina

Ron21

Netherlands
16 Posts

Geplaatst - 14 feb 2009 :  18:38:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Walter,

Ik zal dadelijk gelijk eens je tips uitproberen want als het dan wel werkt slaap ik een stuk beter.

De locs vallen niet echt stil maar zodra ze over 1.16 komen voor het inrijden van het schaduw station gaan ze "kruipen". De 3e loc met een delta decoder (stoom klein) doet dit niet.

De keerlus is tijdelijk en ligt boven het schaduwstation om te kunnen testen. Als dit werkt kan ik verder met niveau 1. De tekening komt ook niet overeen met het station zoals het er ligt (de vorm dan)
De opstelsporen zijn gemiddeld 6 meter lang en liggen in een knik. de station in en uitgang liggen vlak naast elkaar. Ik hoop dat je het nog kunt volgen.

Bedankt voor je hulp.

Groeten

Ron

Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 14 feb 2009 :  18:49:45  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Ron,

heeft vermoedelijk te maken met de verkeerde ingave van bezetmelder 1.16, minimum snelheden liggen zelfs wat aan de hoge kant.

Wat je nog kan doen is snelheden ijken, en rijden met geijkte snelheden, Het zal het rijden ten goede komen. De kleine stoomloc staat een vinkje bij geijkte snelheden, echter de loc is nog niet geijkt, dus koploper kan de loc hierdoor niet met de juiste snelheid aansturen.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1
Ga naar bovenaan de pagina

Ron21

Netherlands
16 Posts

Geplaatst - 14 feb 2009 :  20:07:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Walter,

Alles loopt als een tierelier nu.
Hardstikke bedankt voor je hulp.

Groeten

Ron
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 14 feb 2009 :  20:52:02  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Ron,

Mooi dan het werkt !

als je alles geijkt hebt, kan je bv. voor ieder bloktype of blok een maximum snelheid instellen.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina