Auteur |
Onderwerp |
|
edvankraanen
Netherlands
23 berichten |
Geplaatst - 04 feb 2009 : 19:51:27
|
avond allemaal
vandaag,na weken/maanden bezig geweest te zijn om het banenplan in koploper te brengen, kwam ik tot de ontdenking dat de loks tegengesteld gaan rijden, met de ECOS gaan ze de juiste richting op maar zodra koploper wordt ingeschakeld op automatisch bedrijf veranderd de richting, waardoor alles gewoon stopt(logisch lijkt mij) in het simulatie programma funtioneerd alles perfect. Iemand een idee of ook meegemaakt,ik weet niet waar ik het in moet zoeken, koploper of de ECOS
groet Ed |
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 04 feb 2009 : 20:41:46
|
Hallo Ed,
Hoe start jij de locs? Lijkt erop dat jij hier een verkeerde rijrichting gebruikt. Moeten locs ook wel eens ergens keren? Zo ja heb jij dan het bijbehorende vinkjes aangezet in onderhouden blokken?
Mvg, Paul. |
|
|
edvankraanen
Netherlands
23 Posts |
Geplaatst - 04 feb 2009 : 20:49:35
|
hallo Paul
Wat bedoel je met "hoe start je de locs" ze hoeven nergens te keren dus die funtie heb ik niet gebruikt.
heb dit nog in de manuel gevonden:
Keer eerst locomotief voor starten automatisch rijden Indien voor starten van het automatisch rijden de rijrichting eerst omgedraaid moet worden, kan je deze optie activeren.
echter hoe kom je hier
groet Ed |
Bewerkt door edvankraanen op 04 feb 2009 21:35:42 |
|
|
mwleeuw
Netherlands
73 Posts |
Geplaatst - 04 feb 2009 : 22:28:43
|
Hallo allemaal
Ik heb ervaringen die hier op lijken. Het gebeurt mij regelmatig dat als een loc een tijdje stil heeft gestaan bij het opnieuw gaan rijden de andere kant oprijdt. Tot nu toe heb ik daar geen verklaring voor kunnen vinden. Omdat het verschijnsel random optreedt is het probleem lastig in kaart te brengen.
groet matthijs leeuw
matthijs leeuw
intellibox m-rails |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 05 feb 2009 : 08:04:53
|
Ed/Matthijs,
@Ed Jij hebt zo'n klein stukje uit de helpfile gehaald dat ik niet plaats in welke context ik dit moet lezen. Het is mij nog steeds niet duidelijk hoe jij de locs start met automatisch rijden. Gaat het hier meteen fout of ergens tijdens het rijden? Of gaat het fout zoals Matthijs zegt: na een tijdje stilstand?
@Matthijs Die locs waar het fout mee gaat zijn dat motorola decoders? Zo ja zijn deze van het 'oude' type? Zo ja dan kan ik je alleen maar adviseren om deze decoders te vervangen. Bij het 'oude' Marklin heb ik daar nog rekening mee gehouden. Bij de moderne systemen heb ik dat bewust niet meer gedaan.
Mvg, Paul. |
|
|
edvankraanen
Netherlands
23 Posts |
Geplaatst - 05 feb 2009 : 11:04:54
|
Paul,
Het betreft helpfile pag.141,dus.... als ik softwarematig de locs kan ompolen is het probleem mogelijk voorbij, of intrepeteer ik deze tekst verkeerd. Nog even een toelichting op jouw vraag: de locs gaan gelijk vanaf het begin de verkeerde kant op. ECOS aan, KL opstarten, loc op baan en in KL, aut bedrijf aan, en in loc plaatje loc starten en rijden maar (echter....)
vr gr Ed |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 05 feb 2009 : 12:01:27
|
Ed,
Kijk eens in de helpfile van het rijwindow. Hierin staat beschreven hoe je het automatisch rijden moet starten.
Jij vergeet volgens mij 1 ding: bij het starten van het automatisch rijden moet jij eerst vanuit Koploper controleren of de rijrichting wel de juiste is: zo niet dan moet je in het rijwindow de rijrichting omkeren. Pas dan mag het automatisch rijden worden gestart.
Mvg, Paul. |
|
|
edvankraanen
Netherlands
23 Posts |
Geplaatst - 05 feb 2009 : 14:10:24
|
eureka Paul
Dat was het probleem, achteraf gezien heb ik daar wel naar gekeken, maar omdat dit vinkje in het kadertje zit van rangeren, ging ik er vanuit dat dat het niet kon zijn. Dacht dat het meer te maken had met iets van polariteit veranderen. Maar ik kan weer verder!
bedankt vr gr Ed |
|
|
|
Onderwerp |
|