Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 88 / Bezoekers Vandaag: 2251
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 286
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 treinen rijden verkeerde kant op
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

edvankraanen

Netherlands
23 berichten

Geplaatst - 04 feb 2009 :  19:51:27  Toon profiel  Reageer met citaat
avond allemaal

vandaag,na weken/maanden bezig geweest te zijn om het banenplan in koploper te brengen, kwam ik tot de ontdenking dat de loks tegengesteld gaan rijden, met de ECOS gaan ze de juiste richting op maar zodra koploper wordt ingeschakeld op automatisch bedrijf veranderd de richting, waardoor alles gewoon stopt(logisch lijkt mij) in het simulatie programma funtioneerd alles perfect.
Iemand een idee of ook meegemaakt,ik weet niet waar ik het in moet zoeken, koploper of de ECOS

groet Ed

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 04 feb 2009 :  20:41:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Ed,

Hoe start jij de locs? Lijkt erop dat jij hier een verkeerde rijrichting gebruikt.
Moeten locs ook wel eens ergens keren? Zo ja heb jij dan het bijbehorende vinkjes aangezet in onderhouden blokken?

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

edvankraanen

Netherlands
23 Posts

Geplaatst - 04 feb 2009 :  20:49:35  Toon profiel  Reageer met citaat
hallo Paul

Wat bedoel je met "hoe start je de locs"
ze hoeven nergens te keren dus die funtie heb ik niet gebruikt.

heb dit nog in de manuel gevonden:

Keer eerst locomotief voor starten automatisch rijden
Indien voor starten van het automatisch rijden de rijrichting eerst omgedraaid moet worden, kan je deze optie activeren.

echter hoe kom je hier

groet Ed

Bewerkt door edvankraanen op 04 feb 2009 21:35:42
Ga naar bovenaan de pagina

mwleeuw

Netherlands
73 Posts

Geplaatst - 04 feb 2009 :  22:28:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal

Ik heb ervaringen die hier op lijken. Het gebeurt mij regelmatig dat als een loc een tijdje stil heeft gestaan bij het opnieuw gaan rijden de andere kant oprijdt. Tot nu toe heb ik daar geen verklaring voor kunnen vinden. Omdat het verschijnsel random optreedt is het probleem lastig in kaart te brengen.

groet matthijs leeuw

matthijs leeuw

intellibox m-rails
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 05 feb 2009 :  08:04:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Ed/Matthijs,

@Ed
Jij hebt zo'n klein stukje uit de helpfile gehaald dat ik niet plaats in welke context ik dit moet lezen.
Het is mij nog steeds niet duidelijk hoe jij de locs start met automatisch rijden. Gaat het hier meteen fout of ergens tijdens het rijden? Of gaat het fout zoals Matthijs zegt: na een tijdje stilstand?

@Matthijs
Die locs waar het fout mee gaat zijn dat motorola decoders? Zo ja zijn deze van het 'oude' type? Zo ja dan kan ik je alleen maar adviseren om deze decoders te vervangen. Bij het 'oude' Marklin heb ik daar nog rekening mee gehouden. Bij de moderne systemen heb ik dat bewust niet meer gedaan.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

edvankraanen

Netherlands
23 Posts

Geplaatst - 05 feb 2009 :  11:04:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul,

Het betreft helpfile pag.141,dus.... als ik softwarematig de locs kan ompolen is het probleem mogelijk voorbij, of intrepeteer ik deze tekst verkeerd.
Nog even een toelichting op jouw vraag: de locs gaan gelijk vanaf het begin de verkeerde kant op.
ECOS aan, KL opstarten, loc op baan en in KL, aut bedrijf aan, en in loc plaatje loc starten en rijden maar (echter....)

vr gr Ed
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 05 feb 2009 :  12:01:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Ed,

Kijk eens in de helpfile van het rijwindow. Hierin staat beschreven hoe je het automatisch rijden moet starten.

Jij vergeet volgens mij 1 ding: bij het starten van het automatisch rijden moet jij eerst vanuit Koploper controleren of de rijrichting wel de juiste is: zo niet dan moet je in het rijwindow de rijrichting omkeren. Pas dan mag het automatisch rijden worden gestart.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

edvankraanen

Netherlands
23 Posts

Geplaatst - 05 feb 2009 :  14:10:24  Toon profiel  Reageer met citaat
eureka Paul

Dat was het probleem, achteraf gezien heb ik daar wel naar gekeken,
maar omdat dit vinkje in het kadertje zit van rangeren, ging ik er vanuit dat dat het niet kon zijn. Dacht dat het meer te maken had met iets van polariteit veranderen.
Maar ik kan weer verder!

bedankt
vr gr Ed
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina