Auteur |
Onderwerp |
|
sjoef
Netherlands
94 berichten |
Geplaatst - 03 feb 2009 : 14:27:25
|
Hallo, ik heb op het forum gezocht maar mijn vraag/probleempje kon ik niet vinden. Soms gebeurt het dat na een, bijv ontsporing de wisselstraat achter de opstelsporen bezet blijft. Soms blijft ook het daarop volgende blok bezet. Ik los dit op door onder initialisatie alle standen te wissen. Maar dan ben ik ook de treinen kwijt. Ik kan daar geen andere manier voor vinden. En die zal er vast wel zijn. Kan iemand mij vertellen hoe ik een, in mijn ogen onterechte bezetting van een (automatische) wisselstaat en/of blok kan vrijgeven?
Jos |
|
Peter Landsweers
Netherlands
54 Posts |
Geplaatst - 03 feb 2009 : 15:09:40
|
Beste Sjoef,
Als je met de muis naar 1 van de wissels in de gereserveerde wisselstraat wijst, op de rechter muis toets drukt, dan kan je het vinkje "bezet" uitzetten. Koploper komt vervolgens met de mededeling: "De wissel/draaischijf is een onderdeel van een gereserveerde wisselstraat. Wil je de gehele wisselstraat vrijgeven?" Antwoord ja en je wisselstraat is vrij!
Succes Peter
H0 gelijkstroom + Intellibox + Pentium 3 + Koploper 6.6 + Widescreen = PLEZIER |
|
|
sjoef
Netherlands
94 Posts |
Geplaatst - 03 feb 2009 : 15:34:29
|
He peter, bedankt. Als het "probleempje" zich weer voor doet dan probeer ik dit uit. Zal vast wel werken....haha.
Jos |
|
|
Wim Romijn
Netherlands
1022 Posts |
Geplaatst - 03 feb 2009 : 16:04:16
|
Jos,
Moet je bij de ontsporing ook in Koploper, via het lok-window de trein uit een blok verwijderen en opnieuw plaatsen?
Als dat zo is dan zit er in dat window een button, 3e van links onder de noodstop, als je daarop klikt wordt de wisselstraat die gezet was door deze trein vrijgegeven.
Mvtgr,
Wim Romijn. H0 gelijkstroom |
|
|
sjoef
Netherlands
94 Posts |
Geplaatst - 03 feb 2009 : 21:49:15
|
Peter......learning all the time! Ook jij bedankt voor het meedenken.
Jos
PS......eens weet ik (hopelijk) net zoveel als jullie. |
|
|
|
Onderwerp |
|