Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 109 / Bezoekers Vandaag: 2548
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 286
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 tractie rijden
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

prehorst

Netherlands
603 berichten

Geplaatst - 03 feb 2009 :  11:53:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Mede spoorders

Ik heb een ICE waarvan ik voor de trekkracht beide motorwagens voorzien heb van een motor en ieder een eigen decoder met twee apparte adressen, ze rijden met geijkte snelheid en in tractie.

Als ik de trein uit de aktieve dienst haal is de tractie ook verdwenen waarna als ik weer met het treinstel ga rijden eerst moet controleren of de rijrichting van de beide motorwagens gelijk is en vervolgens de knecht weer aan de baas moet koppelen voordat ik kan gaan rijden.

Nu is mijn vraag is er een manier waarop de tractie definitief wordt en niet meer verdwijnd als de trein uit actieve dienst gaat en vervolgens weer aktief wordt.

Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder64 - Marklin - HAG - Roco - Trix )

KlaasZ

Netherlands
179 Posts

Geplaatst - 03 feb 2009 :  13:56:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van KlaasZ  Reageer met citaat
De simpelste oplossing lijkt me om ze allebei op hetzelfde adres te zetten. Ik snap niet goed waarom je ze verschillende adressen hebt gegeven, als ze toch altijd in dezelfde trein zitten.
Ga naar bovenaan de pagina

prehorst

Netherlands
603 Posts

Geplaatst - 03 feb 2009 :  14:07:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Klaas

Ik heb dit gedaan om dat niet beide motoren gelijk lopen en je kan niet twee decoders op 1 adres zetten en dan on af hankelijk van elkaar ijken.

Ik heb inderdaad ook een aantal locomotieven met twee motoren op 1 decoder maar bij de ICE is dit ivm. de bekabeling niet mogelijk.

Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder64 - Marklin - HAG - Roco - Trix )
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 03 feb 2009 :  16:18:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Piet,

Als je de loc op niet actief zet wordt alles van deze loc verwijderd in actieve dienst. Ook weet de loc dan inderdaad niet meer dat hij in tractie rijdt met andere locs. Alleen actieve locs kunnen met elkaar in tractie worden geplaatst.
Als 1 van beide locs niet meer actief is, is de dubbeltractie ook ten einde.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

KlaasZ

Netherlands
179 Posts

Geplaatst - 03 feb 2009 :  16:25:48  Toon profiel  Bezoek de homepagina van KlaasZ  Reageer met citaat
Piet,

ik heb nog een suggestie. Die werkt misschien ook niet, maar niet geschoten is altijd mis.
Ook al staan 2 decoders op hetzelfde adres, je kunt natuurlijk wel de snelheidskarakteristieken afzonderlijk instellen met de CV's. Als je op die manier de motoren zo goed mogelijk gelijklopend maakt, is dan het probleem niet opgelost?
Ga naar bovenaan de pagina

prehorst

Netherlands
603 Posts

Geplaatst - 03 feb 2009 :  16:28:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul

Is het iets om bij de wensen te zetten, om locomotieven die ten alle tijden bij elkaar horen, bij het op niet actief zetten de keuze te krijgen of de tractie behouden moet blijven?

Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder64 - Marklin - HAG - Roco - Trix )
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 03 feb 2009 :  17:10:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Piet,

Ik wil het rustig op de lijst plaatsen. Echter jij bent de eerste die het na 10 jaar nodig lijkt te hebben. Ik denk niet dat het veel kans gaat maken om ingebouwd te gaan worden.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina