Auteur |
Onderwerp |
Pagina: 1 2 (of 2) |
Rob Fongers
Netherlands
658 Posts |
Geplaatst - 22 jan 2009 : 21:16:23
|
Dave,
In principe gaat alles wat door je ringleiding gaat, ook door je diodes, dus ik zou me daar geen zorgen over maken.
Wat voor diodes gebruik je? Door een 5401 gaat 2A
Grtz Rob
TC / DCC - N Spoor - Koploper -tijdperk V/VI Duits |
|
|
nederbelg
Belgium
68 Posts |
Geplaatst - 22 jan 2009 : 21:24:04
|
Deze:
Type: BYV 28-200 I: 3,5 A U: 200 V Behuizing: DO 35 Conform RoHS: Ja
Moet genoeg zijn voor ....secties
Dave
|
|
|
phdirk
Netherlands
2568 Posts |
Geplaatst - 22 jan 2009 : 22:01:43
|
Hi All,
Wellicht vergroot ik de verwarring, maar doe toch maar een poging. Ik gebruik de schakeling van Viessmann, zoals ze die meegeven in hun handleiding voor de 5233 bezetmelders.
Download Attachment: Diodeviessmann.pdf 39,26 KB
Daar zit ook nog een weerstand in van 4k7 zodat we in de buurt gaan komen van wat Theo aangeeft en waarschijnlijk de lijn naar de niet gedetecteerde secties altijd hoger is dan die naar de gedetecteerde secties. Ik soldeer die schakelingen zelf inelkaar, omdat de kant en klare schakeling van Viessmann nauwelijks wordt geleverd en waarschijnlijk ook behoorlijk duur is. Ik gebruik zo'n schakeling voor elke afzonderlijke stroomsectie, zeg maar één per booster. Vanuit deze schakeling voedt ik dan alle niet gedetecteerde stukken in de stroomsectie, via een ringleiding. De bezetmeldstukken gaan buiten deze schakeling om. Het werkt bij mij prima
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
nederbelg
Belgium
68 Posts |
Geplaatst - 22 jan 2009 : 22:06:08
|
dirk,
hoeveel blokken zijn dat dan per schakeling?
dave
|
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 22 jan 2009 : 22:15:37
|
Heren,
Ik weet niet hoe de administrator tegen deze discussie aankijkt, maar hij gaat ver buiten het bestek van Koploper. Misschien zinvol om deze op beneluxspoor te vervolgen?
Mvg, Paul. |
Bewerkt door PaHaSOFT op 23 jan 2009 08:05:09 |
|
|
phdirk
Netherlands
2568 Posts |
Geplaatst - 22 jan 2009 : 22:17:03
|
Hoi Dave,
Omdat mijn baan nog in opbouw is en er daardoor nog maar weinig treinen rijden, is dat nog lastig precies aan te geven. Ik heb de baan zo opgebouwd, dat ik de zaak per 8 blokken (1 S88 module) kan opsplitsen. Zoals gezegd is dat gebaseerd op een grote veiligheidheidsmarge voor als er later een veel zwaardere belasting is. Momenteel heb ik 16 blokken, die nog op één voeding zitten en dat gaat ook goed. Mijn filosofie is geweest, dat ik nu beter te veel stroomkringen kan maken, die ik dan vervolgens weer aan elkaar kan koppelen als blijkt dat één voeding het gemakkelijk aan kan, dan andersom straks weer moeten hakken en breken als blijkt dat ik de stroomkringen te groot heb gekozen.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
Pagina: 1 2 (of 2) |
Onderwerp |
|